Új trendek és kihívások az online marketingben
2023-ban a közösségi média marketing szerepe, valamint az influenszer marketing és a felhasználók által generált tartalmak (UGC - User Generated Content) egyre inkább teret hódítanak, és szinte megkerülhetetlenné válnak a vállalkozások üzleti stratégiájában.
A Data Reportal legfrissebb adatai szerint 2023-ban már 4.76 milliárdan használnak legalább egy közösségi platformot világszerte. Az influenszer marketing piacán is jelentős növekedés tapasztalható: a becslések szerint ma már több mint 50 millió ember tartja magát tartalomkészítőnek, és a Collabstr 2023-as előrejelzése szerint az influenszer piac mérete 17.4 milliárd dollárra nő, ami 14.47%-os növekedést jelent 2022-höz képest.
“A számok alapján világos, hogy a közösségi média és az influenszer marketing jelentősége folyamatosan növekszik. Ráadásul az új ügyfelek elérése a közösségi média felületeken általában kevesebbe kerül, mint a hagyományos csatornákon keresztül. A rejtett lehetőségek kiaknázása és gyakorlatba való átültetése azonban gyakran túl nagy kihívást jelent a vállalkozások számára.” – avat be Csiki Anita, a Starpath Agency tulajdonosa.
A legnagyobb márkák új stratégiája: közösségi média és influenszer partnerségek
Az utóbbi években jelentős változások történtek a vásárlói szokásokban és az ügyfélelérési módszerekben. A közösségi média hirdetések még mindig rendkívül hatékonyak, mivel elkötelezik az ügyfeleket és növelik az ügyfél interakciókat. Ma már egyre többen használják a közösségi médiát márkakutatásra és vásárlásra is, ezért a nagyobb márkák stratégiai partnerségeket kötnek a népszerű influenszerekkel.
"A felhasználók által generált tartalmakra – mint például a vélemények és ajánlások – sokkal nagyobb eséllyel kattintanak rá az emberek, mint bármely más típusú hirdetésre. Azonban nem minden influenszer megfelelő – van, aki nem rendelkezik valódi követőbázissal, és a munkájuk minősége sem mindig garantált. Ezért érdemes egy tapasztalt ügynökséget megbízni a feladattal, aki garantálja a minőséget és gondoskodik arról, hogy minden a tervek szerint haladjon." – hangsúlyozza a szakértői hozzáértés jelentőségét Csiki Anita, aki a saját ügynökségénél behatóan vizsgálja az influenszerek hátterét, beleértve a követőbázisukat és korábbi teljesítményt, mert “Csak így tudunk megalapozott tanácsokat adni ügyfeleinknek arra vonatkozóan, hogy kivel érdemes együtt dolgozni. Figyelembe vesszük a célközönséget, és mindig a legjobb eredmény elérése érdekében alakítjuk ki a közösségi média stratégiát.“
Kapcsolódó cikkek
- A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
- Marketing Trendbook-ot állít össze a Magyar Marketing Szövetség
- Új magyar reklámetikai kódex lép hatályba
- Márkastratégával építi nemzetközi ismertségét a magyar TheFence
- A nagy testvér mindent lát: így figyelnek minket a weboldalak
- A kkv-k kétharmada képtelen megfizetni a marketingeszközök drágulását
- A 2023-as esztendő marketing és kommunikációs pillérei
- 2023-ban óriásit robbanhat a TikTok-marketing
- Mit takar az adatvezérelt marketing, és hogyan működik a gyakorlatban?
- 300 százalékos a drágulás egyes marketingköltségeknél
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.