Megváltozott fogyasztói szokások a piaci résztvevők szemszögéből
A konferencián különféle területek szakmai képviselői tartanak előadásokat vagy prezentálják egy-egy kutatás, felmérés eredményeit, továbbá kerekasztal-beszélgetések keretében foglalkoznak szorosan kapcsolódó témákkal is. Piackutató intézetek, ügynökségek, sajtóorgánumok és multinacionális vállalatok elismert szakértői nyilatkoznak azokról a megváltozott fogyasztói szokásokról, amik az eddig megszokottól merőben eltérő üzleti modellt vagy marketing tevékenységet követelnek meg.
A vállalati szektort alkotó cégek zöme hajlamos a saját folyamataiba temetkezni, ezért a vezetők gyakran észre sem veszik a megváltozott piaci helyzeteket, fogyasztói magatartásokat, csak abban az esetben, amikor ezek már számokban kifejezhetőek, pl. az eladások visszaesésében. A hétköznapi élethez hasonlóan szükség van alkalmanként kilépni a napi rutinból, és felülvizsgálni, adott esetben átértékelni az irányadó marketing tevékenységet. Erre a legjobb példát a start-up vállalatok adják, hiszen az üzleti világban való sikerüket az innovatív megoldásoknak és a proaktív gondolkodásnak köszönhetik. E vállalatok vezetői folyamatosan a célközönség igényeit, szokásait kutatják, és azok változásait igyekeznek megjósolni.
Egy hazai marketingvezetőnek érdemes lenne hetente egy alkalommal valamely start-up vezetőjével kötetlen szakmai beszélgetést folytatnia, így friss információhoz és egy olyféle proaktív szemlélethez jutna, ami által inkább trendeket teremtene, sem minthogy a fogyasztók, illetve a piac változásaira reagálna. Az efféle szakmai látókör-szélesítésre ritkán adódik lehetősége az elfoglalt szakembereknek, éppen ezért kerül megrendezésre az éves marketing konferencia.
További információ a 23. Országos Marketing Konferenciáról a következő linken található: http://www.marketingkonferencia.hu/
Kapcsolódó cikkek
- Kézben hordott hirdetések – XIII. Mfor Marketing Konferencia
- Jön a nézőjét "néző" televízió
- Sör vagy tej folyjon a tévéből?
- Infotér - Vályi-Nagy Vilmos: felülvizsgáljuk a késedelmes projekteket
- Időpont- és helyszínváltozás az Országos Marketing Konferencián
- Infotér - Nélkülözhetetlenek az állami informatikai fejlesztések
- Internet Hungary - Szalai Annamária: egyenlő hozzáférést kell biztosítani az információhoz
- Internet Hungary - A matematikaoktatás az informatika korában felemelheti az országot
- 22. Országos Marketing Konferencia
- Nagy Kreatív Kikelet: siránkozás helyett pozitív példák
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.