IDC: banktechnológiai konferencia IT fókusszal

Kovács Attila, 2005. május 3. 14:15
Május 3-án, nemzetközi roadshow keretében, Budapesten másodízben bonyolított le banktechnológiai konferenciát az IDC. Az idei, félnapos esemény a várakozásokhoz képest valamivel kevesebb, mintegy 70 résztvevővel került megrendezésre a Hilton Westendben. A programban öt előadás, egy esettanulmány (lakossági e-bank fejlesztések)és egy kerekasztal-beszélgetés hangzott el.
Megnyitójában Tom Schwieters, az IDC Magyarországi Kft. ügyvezető igazgatója, többek között a következőkre mutatott rá. Az elmúlt évek erőteljes nyereségnövekedése után a páneurópai környezet létrejötte óriási lehetőségeket tár fel Kelet-Közép-Európa pénzintézetei előtt. Ma Európa a világ legnagyobb és technológiai szempontból egyik legfejlettebb pénzügyi piaca. Az üzleti folyamatok földrajzi térségeket átfogó szabványosítása és a rendszerek közötti interoperabilitás megteremtése révén a pénzintézetek kiaknázhatják az informatika és a partnerkapcsolatok előnyeit, és kézzelfogható üzleti előnyökké alakíthatják a gazdasági kihívásokat.

Bob Giffords, a Financial Insights cég EMEA térségért felelős igazgatója „A technológia lényeges, a stratégia kiemelkedő fontosságú” című előadásában többek között felvetette, hogy a verseny erősödésével és a kelet-európai piac gyors bővülésével a technológia jelentheti a legfőbb versenytényezőt a pénzintézetek számára az új páneurópai banki lehetőségek hasznosításakor. A sok választási lehetőség között azonban az is fontos, hogy egyértelmű stratégiai jövőképre támaszkodva hozzák meg döntéseiket. A bankok informatikai beruházásának jelenlegi trendje is az ilyen stratégiai döntéseket tükrözi – mondta Giffords.

Karthik Balasubramaniyam, a Budapesten 300 főt foglalkoztató Tata Consulting Services Ltd. Lakossági banki szolgáltatások részlegének igazgatója előadásában az európai banktechnológia változó arcáról, az offshore lehetőségekről és az euróra való áttérés szempontjairól beszélt.

Összességében: a konferencián az előadók azt járták körül, hogyan ösztönözheti a technológia a növekedést, a konszolidációt, az ügyfélkapcsolatok javítását, és miként járulhat hozzá a biztonság erősítésével a teljes körű katasztrófa-elhárítás és a mobil banki működés megvalósításához. Bemutatták, hogyan nézhetnek szembe a technológiát intelligensen alkalmazó pénzintézetek a szektorra jellemző kihívásokkal. A roadshow főbb témái voltak: konszolidáció és páneurópai központok létrehozása, az ügyfélhűség erősítése, az ügyfelek viselkedésének követése és elvándorlásuk megelőzése IT-eszközökkel, az informatika szerves beépítése a fejlesztési stratégiába, informatikai biztonság, a hálózati rendszerek iránti bizalom megteremtése, a szabályozás és az IT, avagy hogyan kovácsoljunk előnyt a megszorításokból, tartalomkezelés és papírmentes iroda, pénzmosás elleni technológiák, mobil banki működés.

Kulcsszavak: konferencia bankszolg bank IDC

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36