Hosszú távú HP-Richter együttműködés
A HP által a Richter gyógyszergyár budapesti gyárában bevezetett SAP APO (Advanced Planner and Optimizer) tervező és optimalizáló szoftver csomag lehetővé teszi a Richter számára a termelési terv jobb ütemezését, elősegítve ezzel a készletek csökkentését, a vevők gyorsabb kiszolgálását, az értékesítési igényektől az igények kielégítéséig tartó átfutási idő csökkentését, valamint a gépi és emberi kapacitások hatékonyabb kihasználását.
Az anyagszükséglet-tervezés és a gyártáskövetés informatikai támogatására a Richterben 2000 óta használják az SAP R/3 termeléstervezési (PP-PI, Production Planning for Process Industries) modulját, melynek bevezetéséhez és az éles üzem támogatásához a HP elődvállalata, a Compaq tanácsadói nyújtottak segítséget.
A Richter Gedeon Rt. érdeklődését különösen az SAP APO azon moduljának funkciói keltették fel, amelyek a vállalat számára biztosítják, hogy a kiszerelő üzem gyártási programját gyártósoronként a rendelkezésre álló kapacitások, alternatív erőforrások, valamint az átállási idők figyelembe vételével grafikus felületen, könnyen és áttekinthetően beütemezze, s - ami különösen fontos - a gyártási programot egyszerűen módosíthassa. Az értékesítési igények változására így nem csak középtávon (3-4 hónapra előre), hanem rövid távon (1-2 hónapra előre) is gyorsan tud reagálni a vállalat. A gyógyszeripari cég - a PP-PI termeléstervezési projekt során már bevált, a vállalat folyamatait jól ismerő HP tanácsadók közreműködésével - először egy APO PP/DS modul (Termelés Tervezés/Részletes Ütemezés) teszt rendszert épített fel, és e rendszer létrehozása, illetve kiértékelése során, konkrét példák és esetek modellezésével alakította ki a bevezetendő funkciók körét, valamint a bevezetés menetét. A sikeres teszt fázis után a kiválasztott funkciók bevezetésére több lépésben került sor. 2004 februárjában valósult meg a rendszer első funkcióinak éles indulása, majd ezt követően a folyamatos bővítés és a legújabb igények szerinti finomhangolás történt meg. A bevezetett rendszer 2005 áprilisa óta a Richter legfontosabb felhasználói igényeinek megfelelően, gördülékenyen működik.
A sajtótájékoztatón részt vette Peter Karg, a HP szolgáltatások üzletágának regionális vezetője is, aki kiemelte, hogy a HP Magyarország Európa egyik legfejlettebb szolgáltatási kompetenciájával rendelkezik, piaci részesedése és gazdasági jelentősége messze meghaladja a régió átlagát.
Kérdésemre adott válaszában Peter Karg elmondta, a régióban egyedülálló pozitívum, hogy a HP Magyarország 50-50 százalékos termék-, illetve szolgáltatás-értékesítési megoszlást ért el. (Ez az arány a régió más országaiban 65-35 százalék). A regionális vezető kiemelte, a HP Magyarország szolgáltatási üzletágának részesedése a magyar piacon 9 százalék.Szűcs Vince arrról tájékoztatott, hogy átfog hálózatmenedzsment programcsomagot a gyógyszergyár nem alkalmaz, az üzemeltetésmenedzsmentre a Microsoft ismert termékét használják, a termelésorogramozást pedig az SAP R/3 megfelelő modulja végzi. Az IT-vezető arrl is szólt, hogy a HP Magyarország jelenleg a Richter hálózati projektjének végrehajtásában, illetve egy SAP alapú adattárház koncepciótervének elkészítésében segíti a gyógyszergyárt vállalatot.
Kapcsolódó cikkek
- Új műszaki tanácsadó a HP ProCurve Networking Üzletágnál
- Bemutatkozott a HP Magyarország ProCurve Networking üzletága
- A NORG fejleszt az MFB-nél
- Hegedüs Gábor a HP Magyarország új vezetője
- HP - nyomtatás, képalkotás: erősebb piaci pozíció, stagnáló bevétel
- HP viszonteladói évértékelő
- Az Espirit az SAP-t választotta
- Alerant: globális erőforrás menedzsment rendszer az AstraZenecánál
- Új üzletágvezető a Hewlett-Packardnál
- IND Group: iráni üzlet, magyar siker
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.