Szerződéssel erősíti meg kapcsolatait az IBM és a Szent István Egyetem
Az együttműködés legtöbb eleme közép- és hosszú távú célként jelenik meg mindkét fél stratégiai elgondolásaiban. Első lépésként az IBM díjmentesen nyújt információ technológiai tanácsadó-konzultációs szolgáltatásokat az intézményi informatikai infrastruktúra hatékonyságának növeléséhez. Erre a feladatra az IBM professzionális, magasan képzett szakértőit alkalmazza.
Az IBM a valódi piaci gyakorlatot visz a képzésbe: a marketing és közgazdász szakembereknek praktikus tudást kívánnak átadni az újonnan induló gyakorlati informatika tárggyal, ahol ERP, CRM illetve Security témakörökben, majd a későbbiekben még specifikusabb architechturális és infrastrukturális ismereteket (SAP) közvetítenek.
A hallgatók elhelyezkedését segítendő az IBM elkötelezett a szakmai programok, szakmai gyakorlatok és a traineeship programok meghirdetésében is. Ezek keretében egyidejűleg több mint 50 harmad-, negyed- és ötödéves hallgató számára lehetőséget nyújtanak maximum féléves programokban való részvételre, aminek keretében nemcsak az IBM Magyarországgal, de az IBM DSS-sel (IBM DS 8000 High-end Storage gyártás) is megismerkedhetnek, majd a diploma megszerzése után, a legjobban teljesítőkre pályakezdő állások várnak. A gyakorlatok és képzések mellett a hallgatók megismerkedhetnek az IBM just-in-time rendszerben működő, 99%-ban a világ high-tech piacaira exportáló váci gyárának működésével, igen komoly minőségbiztosítási és termelési rendszerével. Lehota József intézeti igazgató elmondta, hogy véleménye szerint az IBM számára is előnyösebb, ha már a képzés során megismerkedhet az új generációval, így többéves közös munka után, jóval specifikusabb módon képes kiválasztani a megfelelő szakembereket.
Az IBM eddig is és a jövőben is kisegítette hardvereszközökkel az egyetem infrastruktúráját, sőt szerver- és speciális célhardver-eszközöket oktatási célra folyamatosan biztosítanak azért, hogy a hallgatók minél hamarabb megismerhessék a mai technológiákat. A több éve az egyetemen lévő oktatók számára pedig igény szerint negyed-, illetve félévente továbbképzéseket tartanak, hogy a meglévő tudásuk ne avuljon el a gyorsan változó területeken sem.
A Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara számára az együttműködés formalizálása tehát számos előnnyel jár, hiszen a szakképzési hozzájárulásokon keresztül közvetlen forrásokat, míg a hardvereszközök átadása és a profi multinacionális tapasztalatokkal rendelkező szakemberek oktatóként való delegálása pedig forintban nem kifejezhető segítséget nyújt az intézménynek. Az eddigi informális együttműködés eredményeképp is az itt végzett hallgatók jóval versenyképesebbek a piacon, már a tanulmányok alatt megismerik a modern vállalatirányítási és technológiai rendszereket. Több magyar vezető oktató, professzor is állította, hogy a Gödöllőn kialakult együttműködés és infrastruktúra jelenleg példamutató az egész országban.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- SharePoint portál az ELTE-n
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Elektronikus tananyag-piactér és a digitális könyváruház indul
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.