Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről
A telefonos kvantitatív kutatás célcsoportjába a 100 vagy annál több PC-vel rendelkező gazdálkodó szervezetek és költségvetési intézmények tartoztak, amelyek a Symantec célcsoportját képezhetik a vizsgált termékkategóriákban. Az intézmények esetében az adatfelvételbe csak az általános központi közigazgatás, középfokú oktatás, felsőfokú oktatás, fekvőbeteg-ellátás, egyéb egészségügy tevékenységcsoportba tartozó szervezeteket vonták be.
A célcsoportban használt mintegy 21 ezer szerver fele kritikus szervernek számít, 63%-a Windows platformot használ, az egyéb hálózati operációs rendszerek aránya 20% alatti. A szegmens IT kiadásai között kiemelkedő helyen áll a megbízható mentésre és visszaállításra, valamint a rendelkezésre állásra fordított összeg, az összes IT-kiadás közel egynegyedét ilyen célokra fordítják a vizsgált szervezetek, és az IT rendszer működése szempontjából 47 százalék tartja legfontosabbnak az elérhetőséget.
Adatmentés, tárolás
A kutatás eredményei szerint az adatok tárolását SAN infrastruktúrával a szervezetek 16%-a valósítja meg; a legjellemzőbb a DAS [45%], illetve a NAS [41%] infrastruktúra alkalmazása, a vizsgált intézmények, szervezetek csaknem fele önálló adatközponttal rendelkezik, és a szervezetek 41 százaléka a telephelyén kívül is tárol adatokat. Az IT rendszer működése szempontjából a megkérdezettek 30%-a legfontosabb szempontnak az adatok rendezettségét tartja, de közel ennyien, 26%-uk, a tárhelyek méretét jelölte meg elsődleges szempontnak. A desktop/laptop eszközökön tárolt adatok védelme, szinkronizálása a szervezetek mindössze 29%-ánál megoldott, de további 19%-ukat érdekelné ilyen megoldás.
Biztonsági mentés, archiválás
A biztonsági mentés, archiválás tekintetében 41 százalékuk a legfontosabb szempontnak, feladatnak a kritikus működésű szerverek mentését tartja. Dedikált adatvédelmi felelős a megkérdezett szervezetek csupán 38 százalékánál van, és 65%-uk rendelkezik mentési szabályzattal. A megkérdezettek 80%-ának van valamilyen felettes szerve, azonban ezen cégek nagy része [70%] önállóan dönthet a biztonsági mentéssel, archiválással kapcsolatos kérdésekben. Biztonsági mentés jellemzően naponta készül [67%], a szervezetek 11 százalékánál van napi többszöri, 22 százaléknál heti, 18 százaléknál havi mentés [is]. A vállalatok többségéről elmondható, hogy a biztonsági mentésben nagyobb automatizálást várnak el, illetve a szolgáltatási szintek közötti differenciáltsággal elégedetlenek.
Visszaállítás, üzletmenet-folytonosság
A szervezetek 72%-ánál ritkábban, mint havonta vagy soha nincs szükség valamilyen adat visszaállítására; 50%-nál jellemzően nincs vagy nagyon minimális az adatvesztés, 68%-nál 1 vagy több órát vesz igénybe a visszaállítás. A szervezetek 85%-ánál ritkábban, mint havonta vagy soha nincs szükség valamilyen rendszer visszaállítására, újraélesztésére; 56%-nál jellemzően nincs vagy nagyon minimális az adatvesztés, 66%-nál több órát, egy napot vesz igénybe a visszaállítás. A szervezetek csaknem mindegyikénél van belső IT munkaerő, de majdnem minden második külső szolgáltatót is alkalmaz a folyamatos üzletmenet biztosításához.
A Veritas márkanév ismertsége, megítélése
Minden ötödik szervezet Symantec/Veritas termékeket használ az adatmentés és visszaállítás terén. A Symantec/Veritas termékeket az említett két területen, valamint az archiválásban használják a legtöbben, és 45 százalékuknak nagyon pozitív képe alakult ki a Veritasról. A Veritas márkát megbízhatónak, szakértőnek, a fejlesztésekben élenjárónak tartják.
Kapcsolódó cikkek
- Hibás Symantec-frissítés bénított le kínai PC-ket
- Adatlopástól félnek az internetezők
- A céges adatok fele laptop-lopás és hanyagság miatt vész el
- Felmérés a vállalatok mentési és archiválási szokásairól
- Symantec-segítség a tavaszi lomtalanításban
- Tovább fokózódott az online adatlopás veszélye
- Pc-szintű biztonság mobil eszközökhöz Symantec szoftverrel
- Norton 360: internetvédelem a laikus millióknak
- Németország Európa adathalász-fellegvára
- A spammerek már nem az ösztönökre akarnak hatni
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.