Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről
A telefonos kvantitatív kutatás célcsoportjába a 100 vagy annál több PC-vel rendelkező gazdálkodó szervezetek és költségvetési intézmények tartoztak, amelyek a Symantec célcsoportját képezhetik a vizsgált termékkategóriákban. Az intézmények esetében az adatfelvételbe csak az általános központi közigazgatás, középfokú oktatás, felsőfokú oktatás, fekvőbeteg-ellátás, egyéb egészségügy tevékenységcsoportba tartozó szervezeteket vonták be.
A célcsoportban használt mintegy 21 ezer szerver fele kritikus szervernek számít, 63%-a Windows platformot használ, az egyéb hálózati operációs rendszerek aránya 20% alatti. A szegmens IT kiadásai között kiemelkedő helyen áll a megbízható mentésre és visszaállításra, valamint a rendelkezésre állásra fordított összeg, az összes IT-kiadás közel egynegyedét ilyen célokra fordítják a vizsgált szervezetek, és az IT rendszer működése szempontjából 47 százalék tartja legfontosabbnak az elérhetőséget.
Adatmentés, tárolás
A kutatás eredményei szerint az adatok tárolását SAN infrastruktúrával a szervezetek 16%-a valósítja meg; a legjellemzőbb a DAS [45%], illetve a NAS [41%] infrastruktúra alkalmazása, a vizsgált intézmények, szervezetek csaknem fele önálló adatközponttal rendelkezik, és a szervezetek 41 százaléka a telephelyén kívül is tárol adatokat. Az IT rendszer működése szempontjából a megkérdezettek 30%-a legfontosabb szempontnak az adatok rendezettségét tartja, de közel ennyien, 26%-uk, a tárhelyek méretét jelölte meg elsődleges szempontnak. A desktop/laptop eszközökön tárolt adatok védelme, szinkronizálása a szervezetek mindössze 29%-ánál megoldott, de további 19%-ukat érdekelné ilyen megoldás.
Biztonsági mentés, archiválás
A biztonsági mentés, archiválás tekintetében 41 százalékuk a legfontosabb szempontnak, feladatnak a kritikus működésű szerverek mentését tartja. Dedikált adatvédelmi felelős a megkérdezett szervezetek csupán 38 százalékánál van, és 65%-uk rendelkezik mentési szabályzattal. A megkérdezettek 80%-ának van valamilyen felettes szerve, azonban ezen cégek nagy része [70%] önállóan dönthet a biztonsági mentéssel, archiválással kapcsolatos kérdésekben. Biztonsági mentés jellemzően naponta készül [67%], a szervezetek 11 százalékánál van napi többszöri, 22 százaléknál heti, 18 százaléknál havi mentés [is]. A vállalatok többségéről elmondható, hogy a biztonsági mentésben nagyobb automatizálást várnak el, illetve a szolgáltatási szintek közötti differenciáltsággal elégedetlenek.
Visszaállítás, üzletmenet-folytonosság
A szervezetek 72%-ánál ritkábban, mint havonta vagy soha nincs szükség valamilyen adat visszaállítására; 50%-nál jellemzően nincs vagy nagyon minimális az adatvesztés, 68%-nál 1 vagy több órát vesz igénybe a visszaállítás. A szervezetek 85%-ánál ritkábban, mint havonta vagy soha nincs szükség valamilyen rendszer visszaállítására, újraélesztésére; 56%-nál jellemzően nincs vagy nagyon minimális az adatvesztés, 66%-nál több órát, egy napot vesz igénybe a visszaállítás. A szervezetek csaknem mindegyikénél van belső IT munkaerő, de majdnem minden második külső szolgáltatót is alkalmaz a folyamatos üzletmenet biztosításához.
A Veritas márkanév ismertsége, megítélése
Minden ötödik szervezet Symantec/Veritas termékeket használ az adatmentés és visszaállítás terén. A Symantec/Veritas termékeket az említett két területen, valamint az archiválásban használják a legtöbben, és 45 százalékuknak nagyon pozitív képe alakult ki a Veritasról. A Veritas márkát megbízhatónak, szakértőnek, a fejlesztésekben élenjárónak tartják.
Kapcsolódó cikkek
- Hibás Symantec-frissítés bénított le kínai PC-ket
- Adatlopástól félnek az internetezők
- A céges adatok fele laptop-lopás és hanyagság miatt vész el
- Felmérés a vállalatok mentési és archiválási szokásairól
- Symantec-segítség a tavaszi lomtalanításban
- Tovább fokózódott az online adatlopás veszélye
- Pc-szintű biztonság mobil eszközökhöz Symantec szoftverrel
- Norton 360: internetvédelem a laikus millióknak
- Németország Európa adathalász-fellegvára
- A spammerek már nem az ösztönökre akarnak hatni
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.