"Flicker-kód" és ujjlenyomat az online bankolás területén
Az új rendszert a Biel (Svájc) székhelyű AXSionics cég fejlesztette ki, a megfelelő IT megoldást pedig a Siemens IT szolgáltató ágazata, a Siemens IT Solutions and Services (SIS) valósítja meg és működteti. Ennek két kulcsfontosságú eleme az ún. flicker („villódzó“) kód, amelyet a bank küld az ügyfél képernyőjére hat mező formájában, melyek színe gyorsan változik feketéről fehérre és vissza. A másik az ügyfél bankkártyaméretű ID-kártyája, azaz internetigazolványa, amely kétféle optikai szenzorokkal van ellátva, és tulajdonosának ujjlenyomat-információit is tárolja.
Amikor az ügyfél az általa kezdeményezett átutalási tranzakció adatait a bank internetportálján keresztül bevitte, személyazonosságának és a tranzakciónak a megerősítésére képernyőjének egy kis területén megjelenik a hat mezőből álló flickerkód. Ez kódolt formában tartalmazza a bankhoz beérkezett átutalási megbízást és a hozzá tartozó tranzakciós sorszámot (TAN). Az ügyfél ekkor internetigazolványa ujjlenyomatolvasó szenzoros csíkján végighúzza ujját, majd a kártyát a képernyőn villódzó flickerkód elé tartja. (A fehér-fekete színek változása ahhoz hasonlóan hordozza a kódolt információt, mint a morzeábécé esetén a pont és a vonal). Ha a kártyán tárolt és a szenzorok által érzékelt ujjlenyomat egyezik, akkor a kártya optikai szenzorai a képernyőről leolvassák, a kártyában lévő integrált áramköri lapka pedig dekódolja a flickerkód tartalmát (a tranzakció adatait és a TAN-t), és az megjelenik a kártya kijelzőjén. A tranzakció jóváhagyása úgy történik, hogy az ügyfél a TAN-t begépeli a PC-jén. Az ujjlenyomat-információkat csak a kártya tárolja, a bankközpont nem. A rendszert, amely kiegészítő szoftver nélkül minden szokásos PC-n és laptopon telepíthető, már több svájci és német bank teszteli.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus számlabemutatási és kiegyenlítési rendszert vezetett be a Generali
- Megújult a Budapest Internetbank
- Oracle banki szoftver kisebb pénzintézeteknek is
- Adatszivárgás ellen a bankok is védhetők
- Biztonságos online bankolás Boot CD-vel
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- A Postbank is a Novell megoldásait választotta
- Onlinet - az idén 900 millió forint bevétel
- Mobiltelefonos nemzetközi átutalások
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.