"Hatból kettő", avagy új divíziók a T-Systemsben
Ma sajtótájékoztatón Papp István, a Magyar Telekom (MT) vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy a Systems üzletág hat korábbi leányvállalatából integráció révén megalakult két új divízió, a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. és az IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt. Ezzel 2008.január 1-jével összesen négy divízióval rendelkezik a T-Systems.
Papp szerint a MT által sikeresnek ítélt integráció célja a telekommunikációban, informatikában rejlő szinergiák kihasználása, azonos profilú cégek hatékonyságának, piaci részesedésének növelése. A T-Systems három lábon áll ezek után: infokommunikációs technológiák, alkalmazásfejlesztés, infrastruktúra-fejlesztés. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta továbbá, hogy a KFKI és az IQSYS továbbra is megőrzi önálló rendszerintegrátori szerepét, az anyavállalati folyamatok betartása mellett. A T-Systems a leányvállalatok kompetenciáinak bevonásával egy kézből kínál infokommunikációs megoldásokat nagy-, közép- és kisvállalatok számára egyaránt.
Horvai Mátyás ügyvezető igazgató mutatta be az új IQSYS Zrt-t, amely a győri Integris, az IQSYS és a T-Systems Hungary (TSH) jogutódaként jött létre. Az új társaságot úgy jellemezte, hogy az a hazai informatikai piac legszélesebb termék-, technológiai és szolgáltatásportfólióját kínáló szereplője az alkalmazásfejlesztés- és rendszerintegráció területén. A vállalat 1 milliárd forint jegyzett tőkével, 320 munkatárssal és közel 400 ügyféllel rendelkezik. Ügyfelei elsősorban hazai nagyvállalatok és intézmények, ugyanakkor portfoliójában megtalálhatók a kis- és középvállalatoknak, önkormányzatoknak kidolgozott megoldások és szolgáltatások is. Stratégiai célok: a hazaiakon kívül a MT és a Deutsche Telekom érdekeltségébe tartozók kiszolgálása; munkák a Top 200 hazai nagyvállalati ügyfelek számára; szoftverek szolgáltatásként való értékesítésének növelése (SOA, ASP, BPO stb.)
A korábbi BCN Rendszerház Kft., az ICON Számítástechnikai Zrt., valamint a KFKI-LNX Zrt. KFKI Rendszerintegrációs Zrt. néven egyesült. Kászonyi Péter, az új társaság ügyvezető igazgatója szerint a zrt. tevékenysége felöleli elődcégei valamennyi szolgáltatását, az IT infrastruktúrához kötődő tanácsadás, tervezés, implementáció és üzemeltetés teljes skáláját. A 2 milliárd forintos alaptőkével megalakult, jelenleg 588 fős vállalatról azt tartja, hogy tevékenységében a ("valódi") IT infrastruktúra vezető piaci szereplőjeként továbbra is az ügyfélközpontú gondolkodás, az egyedi igényekre szabott, integrált megoldások biztosítása a legfontosabb. A KFKI Zrt. ügyfelei elsősorban a nagy- és középvállalatok, valamint az államigazgatási szervezetek közül kerülnek ki, de nagy hangsúlyt fektet a kis- és középvállalatok igényeire is. A cég nem csak a budapesti telephellyel rendelkező ügyfelekre koncentrál, hanem regionális telephelyeinek (háromféle kompetencia központ) köszönhetően országos lefedettséget biztosít. Céljuk a hazai Top 1000 vállalati ügyfélbázis kiépítése. A társaság továbbra is az egyedi igényekre szabott ügyfélkiszolgálást tartja a legfontosabbnak. Céljuk, missziójuk, hogy az elkövetkező években, a konvergens technológiai megoldásokra építve, az adatok és az alkalmazások időben és térben mindenhol hozzáférhetőek legyenek, és ténylegesen megvalósuljon az úgynevezett „Real-Time Enterprise”.
Mint ismeretes, a MT üzleti ügyfeleket T-Systems üzletága teljes körű távközlési, informatikai és outsourcing-kompetenciával rendelkezik; kis- és középvállalatok, valamint hazai nagyvállalatok és kormányzati intézmények kiszolgálását végzi. Termékportfoliója az egyszerű üzleti hangtermékektől a halózatintegrációs szolgáltatásokon át a komplex IT-megoldásokig teljes körű, innovatív szolgáltatásokat foglal magában.
A sajtótájékoztatón a Prím Online kérdéseire a következő további információk láttak napvilágot:
- még nincs döntés a korábbi (jelenleg nem használt) cégnevek, logók felhasználásáról, ám a továbbiakban nem használtakat is levédik;
- az integrácó következtében egyetlen beszállítói szerződés sem szűnt meg
- a MT-nál 2008-ban is a fix- és mobil telefon szolgáltatásokból származó bevételek lesznek a döntőek;
- az informatika és távközlés eszközei, szolgáltatásai a T-Systems teljes ügyfélkörében fel fognak értékelődni 2008-ban;
- a szolgáltatási arány növelése mindkét új vállalat stratégiai célja: a jelenlegi 25%-ról (KFKI) 3-5 éven belül 50%-ra, illetve a mai közel 30%-ról (IQSYS) évről-évre folyamatosan.
Kapcsolódó cikkek
- Többmilliós humanitárius projektek a Google-tól
- Összetévesztett T-Systemsek
- IT-Services: 23 milliárdos beruházás Budapesten és Debrecenben
- A T-Systems részt venne a magyar útdíjbeszedési rendszer kiépítésében
- A Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems üzletág szervezeti felépítését
- Systems' Day konferencia - először
- Magyar Telekom - 1,5 milliárd forint a KFKI korábbi tulajdonosainak
- T-Systems: 100 új munkahely Debrecenben
- A Magyar Telekom többségi részesedést szerzett a T-Systems Hungary-ben
- Lezárta a KFKI Csoport megvételét a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.