"Hatból kettő", avagy új divíziók a T-Systemsben
Ma sajtótájékoztatón Papp István, a Magyar Telekom (MT) vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy a Systems üzletág hat korábbi leányvállalatából integráció révén megalakult két új divízió, a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. és az IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt. Ezzel 2008.január 1-jével összesen négy divízióval rendelkezik a T-Systems.
Papp szerint a MT által sikeresnek ítélt integráció célja a telekommunikációban, informatikában rejlő szinergiák kihasználása, azonos profilú cégek hatékonyságának, piaci részesedésének növelése. A T-Systems három lábon áll ezek után: infokommunikációs technológiák, alkalmazásfejlesztés, infrastruktúra-fejlesztés. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta továbbá, hogy a KFKI és az IQSYS továbbra is megőrzi önálló rendszerintegrátori szerepét, az anyavállalati folyamatok betartása mellett. A T-Systems a leányvállalatok kompetenciáinak bevonásával egy kézből kínál infokommunikációs megoldásokat nagy-, közép- és kisvállalatok számára egyaránt.
Horvai Mátyás ügyvezető igazgató mutatta be az új IQSYS Zrt-t, amely a győri Integris, az IQSYS és a T-Systems Hungary (TSH) jogutódaként jött létre. Az új társaságot úgy jellemezte, hogy az a hazai informatikai piac legszélesebb termék-, technológiai és szolgáltatásportfólióját kínáló szereplője az alkalmazásfejlesztés- és rendszerintegráció területén. A vállalat 1 milliárd forint jegyzett tőkével, 320 munkatárssal és közel 400 ügyféllel rendelkezik. Ügyfelei elsősorban hazai nagyvállalatok és intézmények, ugyanakkor portfoliójában megtalálhatók a kis- és középvállalatoknak, önkormányzatoknak kidolgozott megoldások és szolgáltatások is. Stratégiai célok: a hazaiakon kívül a MT és a Deutsche Telekom érdekeltségébe tartozók kiszolgálása; munkák a Top 200 hazai nagyvállalati ügyfelek számára; szoftverek szolgáltatásként való értékesítésének növelése (SOA, ASP, BPO stb.)
A korábbi BCN Rendszerház Kft., az ICON Számítástechnikai Zrt., valamint a KFKI-LNX Zrt. KFKI Rendszerintegrációs Zrt. néven egyesült. Kászonyi Péter, az új társaság ügyvezető igazgatója szerint a zrt. tevékenysége felöleli elődcégei valamennyi szolgáltatását, az IT infrastruktúrához kötődő tanácsadás, tervezés, implementáció és üzemeltetés teljes skáláját. A 2 milliárd forintos alaptőkével megalakult, jelenleg 588 fős vállalatról azt tartja, hogy tevékenységében a ("valódi") IT infrastruktúra vezető piaci szereplőjeként továbbra is az ügyfélközpontú gondolkodás, az egyedi igényekre szabott, integrált megoldások biztosítása a legfontosabb. A KFKI Zrt. ügyfelei elsősorban a nagy- és középvállalatok, valamint az államigazgatási szervezetek közül kerülnek ki, de nagy hangsúlyt fektet a kis- és középvállalatok igényeire is. A cég nem csak a budapesti telephellyel rendelkező ügyfelekre koncentrál, hanem regionális telephelyeinek (háromféle kompetencia központ) köszönhetően országos lefedettséget biztosít. Céljuk a hazai Top 1000 vállalati ügyfélbázis kiépítése. A társaság továbbra is az egyedi igényekre szabott ügyfélkiszolgálást tartja a legfontosabbnak. Céljuk, missziójuk, hogy az elkövetkező években, a konvergens technológiai megoldásokra építve, az adatok és az alkalmazások időben és térben mindenhol hozzáférhetőek legyenek, és ténylegesen megvalósuljon az úgynevezett „Real-Time Enterprise”.
Mint ismeretes, a MT üzleti ügyfeleket T-Systems üzletága teljes körű távközlési, informatikai és outsourcing-kompetenciával rendelkezik; kis- és középvállalatok, valamint hazai nagyvállalatok és kormányzati intézmények kiszolgálását végzi. Termékportfoliója az egyszerű üzleti hangtermékektől a halózatintegrációs szolgáltatásokon át a komplex IT-megoldásokig teljes körű, innovatív szolgáltatásokat foglal magában.
A sajtótájékoztatón a Prím Online kérdéseire a következő további információk láttak napvilágot:
- még nincs döntés a korábbi (jelenleg nem használt) cégnevek, logók felhasználásáról, ám a továbbiakban nem használtakat is levédik;
- az integrácó következtében egyetlen beszállítói szerződés sem szűnt meg
- a MT-nál 2008-ban is a fix- és mobil telefon szolgáltatásokból származó bevételek lesznek a döntőek;
- az informatika és távközlés eszközei, szolgáltatásai a T-Systems teljes ügyfélkörében fel fognak értékelődni 2008-ban;
- a szolgáltatási arány növelése mindkét új vállalat stratégiai célja: a jelenlegi 25%-ról (KFKI) 3-5 éven belül 50%-ra, illetve a mai közel 30%-ról (IQSYS) évről-évre folyamatosan.
Kapcsolódó cikkek
- Többmilliós humanitárius projektek a Google-tól
- Összetévesztett T-Systemsek
- IT-Services: 23 milliárdos beruházás Budapesten és Debrecenben
- A T-Systems részt venne a magyar útdíjbeszedési rendszer kiépítésében
- A Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems üzletág szervezeti felépítését
- Systems' Day konferencia - először
- Magyar Telekom - 1,5 milliárd forint a KFKI korábbi tulajdonosainak
- T-Systems: 100 új munkahely Debrecenben
- A Magyar Telekom többségi részesedést szerzett a T-Systems Hungary-ben
- Lezárta a KFKI Csoport megvételét a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.