HP: az új piaci trendek miatt nőhet a magyar IT-piac
Bár a tavalyi évre jellemző visszafogott beruházási kedv várhatóan az idén sem élénkül jelentősen, a HP Magyarország szerint az új piaci tendenciák felrázhatják a magyar informatikai (IT) szektort - közölte a társaság kedden az MTI-vel.
A piaci elemzés szerint a növekedés hajtóereje az lesz, hogy a vásárlók egyre nagyobb hányada nem a legolcsóbb, hanem a legalacsonyabb összköltséggel üzemeltethető megoldásokat keresi.
Egyre többen felismerik, hogy a minőségi, megbízható és kevesebb energiát fogyasztó gépek összességében kedvezőbbek, mint a túlságosan olcsó termékek. A HP szerint a trend különösen jól megfigyelhető a személyi számítógépek piacán, de igaz a szerver és adattárolási megoldásokra és a nyomtatási eszközökre is.
A takarékosság egyik fontos területe az energiafelhasználás visszafogása lehet. A HP például vállalta, hogy 2010-ig 25 százalékkal csökkenti számítógépeinek energiafelhasználását.
Az elemzés szerint továbbra is erős költségcsökkentési trend az IT-outsourcing, hiszen egyre több cég ismeri fel az erőforrás-kihelyezésben rejlő megtakarítási lehetőségeket.
Hegedüs Gábor, a HP Magyarország ügyvezető igazgatója a trendek kapcsán a közlemény szerint kifejtette: "a magyar piac a magas hozzáadott értéket képviselő szolgáltatások területén néhány éves késéssel követi az amerikai és nyugat-európai folyamatokat. A 2007-es adatok azonban arról árulkodnak, hogy egyre kisebb a lemaradás, azaz a magyar IT-piac felnőtt korba lépett."
Az ügyvezető szerint a digitális átállás nemcsak a televíziózásban, hanem az adattárolási rendszerek szegmensében is áttörést, növekedést hozhat 2008-ban, s a képalkotási és nyomtatási üzletágnak is jót tehet az, hogy az intézmények, cégek speciális nyomtatási igényei egyre nagyobb keresletet generálnak. A HP például az idén jelentős növekedési lehetőséget lát a professzionális grafikai alkalmazások kiszolgálásában, így a nagyformátumú és digitális nyomtatásban is.
Kapcsolódó cikkek
- Synergon: 7%-os csoportszintű negyedéves üzemi nyereség
- Telecom Italia vezérigazgató: nincs tőkeemelési terv
- Beérett a Montana innovációs befektetése
- Autodesk: felvásárlással fejleszti szerkezettervezési iparágát
- Partnereit díjazta az SAP Hungary
- A Sony Ericssoné a magyar mobilkészülék-piac negyede
- Hama Kft.: 2,7 milliárd forint bevétel 2007-ben
- A HP fizetett a megfigyelt újságíróknak
- A Vodafone-hoz távozik a Microsoft mobilfőnöke
- A Konica Minolta kiadta 2007 első három negyedévének pénzügyi eredményeit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.