Feljövőben a Nokia-Siemens a mobilhálózati piacon
Az Dell'Oro piackutató cég adatai szerint a NSN 2007 végén a globális mobilhálózati piac 29%-át birtokolta, szemben a 2006 végi 25%-kal (a két, akkor még külön cég egyesített adatai). Ezzel szemben az Ericsson részesedése egy év alatt 36%-ról 34%-ra csökkent. A NSN elsősorban a fejlődő térségekben ért el sikereket, ami idén folytatódni látszik: januárban például közel egymilliárd dollár értékű üzletet kötött a cég Szaúd-Arábiában. A Dell'Oro számításai szerint a fejlődő világban a Nokia és a Siemens 50-50%-os tulajdonában lévő, 2007 áprilisa óta működő vállalat még fölényben is van az egyébként piacvezető Ericsson-nal szemben.
A mobilhálózati ágazatban jelenleg meglehetősen nehéz a piaci helyzet. A fejlett térségekben ugyanis az utóbbi időben visszafogják a beruházásokat, a fejlődő országokban viszont a robbanásszerű növekedés, az éles verseny és a kínai konkurencia megjelenése rendkívüli módon leszorította az árakat. A Huawei például az elmúlt egy évben megkétszerezte piaci részesedését és jelenleg 5%-kal, a Motorolával holtversenyben az ötödik helyen áll. A harmadik az Alcetel-Lucent, a negyedik pedig a Nortel.
Kapcsolódó cikkek
- Sun-MySQL: előzetes megállapodás a MySQL termékeinek teljes körű értékesítéséről
- A Nokia nem kapott támogatást uniós strukturális alapokból magyarországi és romániai üzemeihez
- HP: az új piaci trendek miatt nőhet a magyar IT-piac
- Synergon: 7%-os csoportszintű negyedéves üzemi nyereség
- Telecom Italia vezérigazgató: nincs tőkeemelési terv
- Beérett a Montana innovációs befektetése
- Autodesk: felvásárlással fejleszti szerkezettervezési iparágát
- Partnereit díjazta az SAP Hungary
- A Sony Ericssoné a magyar mobilkészülék-piac negyede
- Hama Kft.: 2,7 milliárd forint bevétel 2007-ben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.