Erőforrás-kihelyezéssel lehet IT-megtakarítást elérni
Hozzátette, a cégek elsősorban az informatikai infrastruktúra működtetésének központosítására, az aktuális problémák megoldására költenek pénzt, illetve arra, hogy például az erőforrás-kihelyezés révén (outsourcing) növeljék hatékonyságukat.
Juhász Lajos aláhúzta, az elmúlt hónapokban nemcsak a Navigator, hanem versenytársai is azt tapasztalják, hogy erőteljesen nő az igény az outsourcing iránt.
A vezérigazgató kifejtette, a válság az informatikai cégeket is új szolgáltatások kialakítására ösztönzi. A Navigator Informatika Zrt. például a piaci tendenciákat figyelembe véve egy olyan outsorucing megoldást dolgozott ki és ajánl, aminek a bevezetésével a vállalatok és intézmények beruházás nélkül legalább 40 százalékos, de hosszú távon akár 80 százalékos költségmegtakarítást is elérhetnek.
A szerverközpontú irodai környezetben dolgozók mindeközben ugyanabban a munkakörnyezetben dolgozhatnak mint korábban és ugyanazokat a szoftvereket, alkalmazásokat használják csak éppen asztali gép, PC nélkül.
Juhász Lajos úgy vélte, mivel a válságot a cégek versenyképességük megőrzésével akarják túlélni, komoly keresletet lesz a Budget-IT szolgáltatásuk iránt. Különösen azért, mert igénybe vételével a vállalatok és intézmények mérhető üzemletetési megtakarítást érhetnek el, miközben 5 évig nem kell informatikai beruházásokra költeniük a korábbinál hatékonyabb, garantáltan biztonságos rendszerüzemeltetés mellett.
A Navigator a szolgáltatás értékesítéséből 50 millió forintos árbevételre számít az első évben.
Juhász Lajos kifejtette, a szolgáltatás gyakorlatilag minden kis- és közepes, valamint nagyvállalat munkakörnyezetében alkalmazható, s intézmények számára is megoldást jelent költségcsökkentésre. Legfőképpen azonban azoknak a szervezeteknek nyújt technológiai és gazdasági előnyöket, amelyek a gépeket adattárolás helyett inkább információcserére használják.
A Navigator Informatika Zrt. a magyar informatikai piac egyik meghatározó informatikai outsourcing szolgáltató vállalata. Több mint 100 főt foglalkoztat, mintegy 80 ügyfelének mintegy 4000 felhasználóját szolgálja ki.
A társaság az idén 3 milliárd forint árbevételt tervez, szemben a tavalyi 2 milliárd forint alattival. A radikális növekedés azon alapul, hogy a Navigator szerint az informatikai szolgáltatások iránt megnő az igény azért is, mert a cégek számára könnyen kiszámítható az outsuorcing előnye. Ezen túlmenően a vállalat új tevékenységbe kezd, televíziós közvetítő technológiák nyújtásával.
A Navigator kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) tavaly több mint 225 millió forint volt, míg az idén a tervek szerint legalább 305 millió forint lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Invitel: kevés cég él az informatikai kihelyezéssel
- Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
- Idén még stagnál, jövőre már nő az informatikai outsourcing piac
- Csökkenő árak a bővülő IT-erőforrás-kihelyezési piacon
- T-Systems TóPARK outsourcing együttműködés
- Nő az érdeklődés az it-erőforráskihelyzés iránt
- Ötven százalékos bevételnövekedést vár a Navigator az IT-piacról
- Rendkívüli érdeklődés az IT-outsourcing iránt
- Nő az érdeklődés az informatikai erőforrás kihelyezés iránt
- Az outsourcing ötödével is csökkentheti az irodai költségeket
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.