Szakmai fórum a T-Mobile-nál a hidrogén, mint alternatív energiaforrás hasznosításáról
A mai napon került sor a Magyar Energetikai Társaság (MET) Hidrogén tagozatának tüzelőanyag-cellákról szóló szakmai rendezvénysorozatának harmadik szakmai napjára, amelynek megszervezésében a T-Mobile is szerepet vállalt. A szolgáltató közreműködését az indokolja, hogy Magyarországon elsőként alkalmazta a környezetkímélő hidrogént használó technológiát bázisállomások telepítéséhez.
A fenntartható fejlődés kapcsán egyre meghatározóbb szerepet kapnak a fosszilis energiákat kiváltó alternatív megoldások, amelyek között előkelő helyen szerepel a hidrogén, mint energiahordozó. A hidrogén nagy energiamennyiség tárolására és mobilfelhasználásra egyaránt alkalmas. További előnye, hogy különböző technológiák révén számos forrásból kinyerhető. A hidrogén „zöld energiaforrás”, mert az előállítása és a belőle történő energianyerés egyaránt környezetbarát folyamat. Ez utóbbinak egyik hatékony eszköze a hidrogénes energiacella, amely közvetlenül villamos áramot termel.
A MET Hidrogén Tagozatának szakmai rendezvényén a szakértők a magas hőmérsékletű energiacellák hasznosításának kérdéseit tekintették át. Többek között arra keresték a választ, hogy milyen módon oldható meg nagyközösségek energiaellátása hidrogénenergia felhasználásával. Fontos célkitűzés, hogy a legkorszerűbb környezetkímélő technológiák alkalmazásába – pl. a T-Mobile bázisállomások esetében is - hazai kutatók és vállalkozások is nagyobb számban kapcsolódjanak be. Az előadók között jelen volt egy olyan vállalat képviselője is, amely – túl a kísérleti fázison – e cellák nagyüzemi előállításával foglalkozik.
Pollák Tibor, a T-Mobile bázisállomásainak telepítéséért felelős igazgató a hidrogéncellás alkalmazások terén történt előrelépésekről számolt be. Sikeres kísérletek után a T-Mobile megkezdte a hidrogénnel is működő, a környezetet kímélő PEM-cellás bázisállomások sorozatos telepítését. A PEM-cellában az energiaátalakítás csendben, mozgó alkatrész és káros anyagok felhasználása nélkül valósul meg. Alkalmazásával olyan körfolyamat valósítható meg, amellyel az energiafelhasználás teljes mértékben „zöld”, azaz szén-dioxid-mentes lesz. A legkorszerűbb technológia és további környezetbarát megoldások kombinált alkalmazásával teljes mértékben „zöld” bázisállomások telepíthetők, azaz kiválthatók a dízelgenerátorok, az akkumulátorok és a klímaberendezések, csökkentve ezzel az energiafelhasználást és a szén-dioxid-kibocsátást is. A T-Mobile 2009-ben a szükségüzemű áramellátáshoz öt újabb bázisállomásra telepíti a hidrogénforrást felhasználó PEM-cellát, 2010-ben pedig további állomások épülnek ezzel a környezetbarát technológiával.
Kapcsolódó cikkek
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A T-Mobile és Ericsson: vonzó sajtóbemutató az 50 Mpbs-os LTE-ről
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- LG: arccal a környezetvédelem felé
- Az energiatakarékosságra összpontosít az új Bluetooth szabvány
- A fogyasztóvédők beperelték a T-Mobile-t
- Fekete színű zöld mobil a T-Mobile-nál
- A T-Mobile-nál keddtől kapható az androidos Sony Ericsson Xperia X10
- Július 1-jétől automatikus roaming adatlimit T-Mobile-osoknak az EU-s országokban
- Megújuló energiákra épül az Alcatel-Lucent nyertes pályázata
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.