Vizsgálat indult a kormányzati portál leállása miatt
Azonnali vizsgálatot indítottak a kormányzati portál hétfői leállása miatt - közölte az üzemeltető Kopint-Datorg Zrt. sajtóirodája az MTI-vel; a működtető Miniszterelnöki Hivatal jóváhagyásával, a hiba kijavítását követően döntenek az új portálra történő átállás új időpontjáról.
Az új felületű és szerkezetű kormányzati portál a hétvégi átállás után hétfőn indult, de néhány óra után leállt, így nem volt elérhető az Ügyfélkapu sem. Az oldalra látogató azzal az értesítéssel találkozhatott, hogy a hiba elhárítása folyamatban van.
A Kopint-Datorg Zrt. sajtóirodájának közleménye szerint a www.magyarorszag.hu oldalon hétfőn az éles próbaüzem során fellépő - az egyik alapszoftver nem várt működéséből adódó - hiba vizsgálatát az üzemeltető Kopint-Datorg Zrt. gyártói támogatással megkezdte.
Hozzátették: tájékoztatást kaptak arról, hogy a műszaki vizsgálattal párhuzamosan a kormányzati informatikai biztonsági felügyelő azonnali vizsgálatot indított.
A közleményben hangsúlyozták: az új portál éles próbaüzemének indítása teljes mértékben átláthatóan, dokumentált körülmények között történt, amelyet az üzemeltető által végzett tesztek pozitív eredményei alapján külső minőségbiztosító és biztonsági szakértő
ellenjegyzésével engedélyezett a működtető.
Az üzemeltető a hiba észlelését követően azonnal megkezdte a hiba vizsgálatát és javítását, valamint a szabályzatokban foglaltak szerint, a régi portálra történő visszaállás folyamatát - írták.
A Kopint-Datorg Zrt. közlése szerint a működtető Miniszterelnöki Hivatal jóváhagyásával a hiba javítását követően döntenek az új portálra történő átállás új időpontjáról, amely a hétvégi tesztek eredményei alapján már csak néhány órás leállást jelent a felhasználók számára.
Az üzemeltető figyelemmel lesz arra, hogy a bevallási határnapok körüli időszakban megfelelő időt hagyjon az új portál használatára történő felkészülésre - olvasható a kommünikében. A Kopint-Datorg Zrt. sajtóirodája azt is közölte: a 189-es számon elérhető Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ a következő napokban és az új portál indulását követően megerősített ügyfélszolgálattal üzemel.
Nyitrai Zsolt, a Fidesz informatikai munkacsoportjának vezetője hétfőn közölte a kormány infokommunikációs tevékenysége szimbólumának nevezte a történteket, "fejlesztések több milliárdért, majd teljes működésképtelenség".
Baja Ferenc, a Miniszterelnöki Hivatal infokommunikációért felelős kormánybiztosa még tavaly novemberben beszélt arról, hogy új névvel, arculattal és szolgáltatásokkal jelentkezik a kormányzati portál. A tájékoztatón akkor elhangzott, hogy a fejlesztést mintegy ötmilliárd forintnyi uniós forrás tette lehetővé; ebből hárommilliárdot szerverbeszerzésre, 480 milliót portálépítésre fordítottak.
Kapcsolódó cikkek
- Egymilliós közbeszerzési bírság a Kopint-Datorgnak
- Elrendelte a kormány az NDK megvalósítását
- Ügyfélkapu: pontosítani kell az eljárásrendeket - Összeomlott a munkaügyi informatikai rendszer?
- Nagymamák és nagypapák ismerkednek az internettel Pakson
- Pályázati felhívás - E-közigazgatási Díj
- Uniós pénz kormányzati informatikai rendszerre
- Az informatika kormányzati irányítására van szükség
- Románia és Magyarország a tartalmi szolgáltatások fejlesztésére összpontosít
- Megvalósítás alatt az e-közigazgatási keretrendszer projekt
- Ősszel a parlament elé kerülhet az elektronikus közszolgáltatásokról szóló törvény
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.