A kkv-k marketingesei az e-mailben és a facebookban hisznek
Egy 1200-as - nem reprezentatív - mintán kis- és középvállalkozói körben elvégzett felmérés eredményei azt mutatják, hogy a kkv-k marketingesei 2010-ben a legerőteljesebben az e-mail-re támaszkodtak (a megkérdezettek 79 százaléka jelölte be használt eszközként), második helyen pedig a facebook áll (a megkérdezettek 56 százalékánál). A pay/click alapú (adwords, etarget) hirdetésekre az egyharmaduk költ, display alapú hirdetésre vagy szponzorációra 20%, de még a Twittert is bejölte 18%.
A felmérést a MAMASZ készítette online kérdőíves módszerrel.
Bár a MAMASZ-nak - a hangzása ellenére - sincs köze mondjuk a Magyar Marketing Szövetséghez, (ez egy fiatal marketinges szakember magánvállalkozása, aki a nem létező "Magyar Marketing Szabadalmat" akarta így rövidíteni), és az is valószínű, hogy a MAMASZ kutatása nem mindenben felel meg az ilyen típusú felmérésekkel szemben támasztott tudományos elvárásoknak, azért egy 1200-as mintán elvégzett felmérés tanulságai mindenképpen érdekesek lehetnek, így tehát mazsolázunk egy kicsit azokból az adatokból, amit a mamasz.hu weboldalon a KKV-k online marketinggel kapcsolatos elképzeléseiből kiovastunk.
A tanulságok közé tartozik például,. hogy a válaszadók mindössze 7%-a elégedett vállalkozása honlapjával. 19%-nak eleve nincs, vagy elavult, akinél pedig van, ott nem valósítja meg a kitűzött célokat, és/vagy továbbfejlesztésre szorul.
A nem reprezentatív felmérés alapján a megkérdezett cégvezetők és döntéshozók ma már nem a hazai guruktól tanulnak (73%) a legtöbbet, hanem autodidakta módon könyvekből (75%) sajátítják el a számukra szükséges marketing ismereteket, bár ez a különbség még nem számottevő.
Összességében a vállalkozások közepesnek vagy annál gyengébbnek tartják tavalyi évi marketingjük eredményeit, ennek ellenére a a vállalkozások fele marketingkutatás nélkül reméli a változást.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális reklámtechnikai megoldások az LG-től
- Oszd meg, és reklámozz!
- Nem tudják, mit akar a fogyasztó
- Táblagépen jobb, ha mozog, mobilon jobb, ha nyugalomban van
- Hazánkban is érkeznek reklámok az iPhone-ra
- Reklámok közvetlenül a Twitter üzenetekben
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- Bitekbe kódolt "első pillantás"
- Országos tv-csatornákon is látható lesz a pályázatgyőztes T-Mobile reklámfilm
- Az internet megerősödve fog kikerülni a válságból
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.