Kétszáz európai, köztük több magyar startup indul az EIT Digital scaleup versenyén

forrás: Prím Online, 2018. július 8. 08:51

Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) digitális ága, az EIT Digital idén ötödik éve hirdeti meg versenyét, ahol a legjobb európai deep tech fókuszú növekedési fázisú startupok, azaz scaleupok indulhatnak, hogy felgyorsítsák nemzetközi növekedésüket. A kiírásra 24 ország 200 tech vállalkozása, köztük 5 magyar jelentkezett: közülük a legjobb 25 vehet részt az októberi záróeseményen Brüsszelben, ahol nemzetközi zsűri választja ki a győzteseket. 

A verseny deep tech innovációkra épít, azaz olyan fejlett technológiákra, amelyek egyedi tudományos és technikai újítást testesítenek meg, többnyire jogi védelem alatt állnak, illetve nehezen reprodukálhatók. Abban az öt kategóriában lehetett indulni, amelyeket az EIT Digital a vezető digitális trendekre való tekintettel stratégiai szempontból a legfontosabbnak ítélt, illetve amelyekben Európa a legjobb esélyekkel pályázik domináns szerepre. 

 

Digitális ipar fókuszban, digitális pénzügyek felfutóban

“A deep tech erőteljes hatást gyakorol az európai digitális transzformációra, így nem meglepő, hogy a digitális ipar vonzotta a legnagyobb számú jelentkezést. Szintén sokan pályáztak a digitális infrastruktúra kategóriában, amelybe beletartozik a mesterséges intelligencia, a kiberbiztonság és a networking” – mondja Chahab Nastar, az EIT Digital kutatásért és innovációért felelős vezetője. “A digitális városok és a digitális jólét területén hasonló mértékű volt az érdeklődés, míg a legújabb szakterületünk, a digitális pénzügyek egyre több indulót mobilizál,” - teszi hozzá a szakember.

 

Az egyes kategóriák két-két legjobbja egy teljes éven át élvezheti az EIT Digital Akcelerátor  50 ezer euró értékű növekedési támogatását. Emellett a kategóriagyőztesek további 50 ezer eurós pénzdíjat is kapnak. “Azzal, hogy tíz cég kapcsolódik be az akcelerátor programba, és a pénzdíjak összege eléri a 250 ezer eurót, az EIT Digital Challenge 2018 az eddigi legnagyvonalúbb összdíjazású kiírásunk” – állapítja meg a lebonyolítást felügyelő Dominik Krabbe. “Egyre nagyobb érdeklődést tapasztaltunk a minőségi scaleupok részéről, amelyek eddig is lenyűgöző teljesítménnyel vívtak ki elismerést.”

 

 

A jelentkezők már most nagyban utaznak 

Az EIT Digital Challenge klasszikus páneurópai kiírás, hiszen 2014-es indulása óta 28 uniós tagállamból több mint 1800 jelentkezést regisztrált. A fiatal induló vállalkozások versenyéből olyan sikeres, növekedési fázisú startupoknak, azaz scaleupoknak szóló megmérettetéssé nőtte ki magát, amelyek készen állnak a nemzetközi terjeszkedésre. A 2018. évi jelentkezők átlagban tavaly 610 ezer euró éves bevételt termeltek, eddig összesen több mint 2 millió euró tőkét vonzottak, alkalmazottaik száma pedig 21 volt. 

 

A nyertes csapatok vállalkozásuk Európában és azon túli terjeszkedéséhez egy teljes éven át nemzetközi növekedési támogatást kapnak az EIT Digital Akcelerátorától. Az Akcelerátor csapata 40 tapasztalt üzletfejlesztőből és pénzügyi szakemberből áll, akik 13 európai város mellett a Szilícium-völgyben tevékenykednek, és céljuk, hogy európai digitális technológiai vállalkozásokat támogassanak adott célcsoportokba tartozó ügyfelek biztosítása és tőkebevonás során.

 

Az EIT Digital Akcelerátorról

Az EIT Digital Akcelerátor az európai digitális technológiákra specializálódott vállalkozásokat támogatja az ügyféltargetálás és tőkebevonás terén. 2012 óta több mint 270 startuppal dolgozott együtt, amelyek eddig összesen 400 millió euró értékű befektetést generáltak; ebből mintegy 90 millió euró az Akcelerátor közreműködésének tudható be. A programot a Gust által jegyzett 2016. évi Global Accelerator Report a top 20-as világranglistán a nyolcadik legnagyobb aktív akcelerátorként rangsorolta. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!

Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.

 

2025. február 10. 20:41

Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon

Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását. 

2025. február 10. 17:10

A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?

A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.

2025. február 10. 10:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44