Messze várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban

forrás: Prím Online, 2021. február 3. 11:59

Megjelent a GLAMI divatkereső Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentése a magyar online divatkereskedelem aktuális állapotáról.  A beszámoló átfogó áttekintést nyújt a magyar divat e-kereskedelem hosszú távú fejlődéséről, tartalmazza a 2020-as év legnépszerűbb termékkategóriáit, és a 10 leglátogatottabb divat-webáruház toplistáját.

A vezető divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötő Glami.hu keresőmotor friss jelentése szerint az online divatkereskedelem messze várakozáson felül teljesített 2020-ban.  Bár a koronavírus-járvány miatt a teljes divatpiac forgalma 11%-kal visszaesett, a korlátozó intézkedések óriási lökést adtak az e-kereskedelemnek.

 

Már majdnem minden ötödik divatcikket az interneten vásárolunk

A divatcikkek online történő vásárlása továbbra is egyre népszerűbb a fogyasztók körében, 2020-ban a korábbi várakozásokat meghaladva jelentősen nőtt az online üzletek forgalma a hagyományos üzletekkel szemben. Az ágazatban működő webáruházak összforgalma - szemben a 14%-os előrejelzéssel - tavaly 40%-kal nőtt és elérte 240 milliárd Ft-ot.  Ezzel az e-kereskedelem jelenlegi részesedése a teljes divatpiacon 5,5 százalékpontot növekedett és jelenleg 17,5%-ot tesz ki. A tendencia várhatóan a következő években sem fog változni, a közép és hosszútávú várakozások szerint a szegmens várható növekedése 2021-ben 21% lesz (290 milliárd Ft-os értékkel), valamint az e-kereskedelem a teljes divatpiacon belüli részesedése 2023-ra elérheti 20%-ot.

 

 

 

A járványügyi intézkedések hatása az értékesítésre

A 2020-as évben tapasztalható kiugró növekedés meghatározó tényezője volt a koronavírus-járvány megjelenése és az ezzel járó korlátozások bevezetése. A divat-webáruházak értékesítési görbéje pontosan követi a 2020-as világjárvány alakulását. Januárban a közelgő vírus miatti bizonytalanság következtében a rendelések csökkenése volt tapasztalható, majd az első korlátozások és a hagyományos üzletek bezárását követően az értékesítés jelentős növekedést mutatott. A nyár előtti intézkedések lazítása és a fizikai üzletek újranyitása, valamint a nyári szezon némi visszaesést hozott a webáruházak forgalmában, de a nyár végével újra megindult a növekedés, ami végül a novemberi leárazások, a Black Friday, és karácsonyi ajándékvásárlási időszakban csúcsosodott ki.

 

 

A Glami.hu értékesítési indexe.

 

Termékek, melyek iránti kereslet a legjobban növekedett 2020-ban

Az otthoni munkavégzés megjelenésével érzékelhetővé vált a fogyasztói preferenciák változása. Mivel időnk nagy részét otthon töltöttük, sokan ennek megfelelően frissítették gardróbjukat. A blézereket és farmereket felváltották a kényelmes kötött nadrágok és melegítő felsők. Az időszakban megnőtt az ékszerek iránti igény, mivel a Zoom hívások korában az ékszer viselése talán a legegyszerűbb módja annak, hogy egy kötött szettből vagy melegítő ruhából elfogadható munkahelyi viseletet teremtsünk.  Ebben az időszakban a kesztyűk és sálak terén meglehetősen nagy növekedés volt tapasztalható.  

 

Bestseller kategóriák

A többszáz webáruház kínálatát összekötő divatkereső platform a rendelési adatai szerint a magyar felhasználók körében 2019 végén a férfi szabadtéri és túracipők, a fürdőköpenyek, a női bokacsizmák, és a pehelykabátok voltak a legkeresettebb termékkategóriák. A teljes évet nézve a legkelendőbb termékek a sálak, kesztyűk, köntösök voltak.

 

 

A Glami.hu belső adatai, a 2019-es és 2020-as megrendelések összehasonlítás

 

Kategóriák a legnagyobb visszaeséssel 

Míg egyes kategóriák iránti kereslet növekedett, másoknál nagy visszaesés volt tapasztalható. A járvány miatt lemondott utazásoknak a fürdőruhák iránti kereslet látta a legnagyobb kárát - ez a kategória 31%-kal esett vissza. Mivel az alkalmi ruhákat megkövetelő események nagy részét szintén törölték, az addig legjobban teljesítő kategória válságba került. Ugyanez az ok befolyásolta a körömcipőkre és táskákra leadott rendelések mennyiségét.

 

 

A Glami.hu belső adatai, a 2019-es és 2020-as megrendelések összehasonlítás

 

Az online divatpiac vezető szereplői

Az About You 2019 szeptemberében jelent meg a magyar piacon, látogatottság szerint 2019 decemberére a ranglétra negyedik helyére küzdött fel magát, majd a sikeres bemutatkozás után a negyedik helyről 2020 decemberére az első helyre ugrott. Emellett 2020-ban Európa legnagyobb pamut-arcmaszk kiskereskedőjévé vált. A H&M áll jelenleg a második helyen és a tavaly ötödik bonprix került a dobogó harmadik fokára.

 

 

 

A kutatás része a GLAMI Fashion (Re)search néven indított rendszeres adatgyűjtésen alapuló piackutatási sorozatának. A kutatási projekt korábbi beszámolói a www.fashion-research.hu oldalon érhetők el.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

100%-ban megújuló energiával működik a Vodafone európai hálózata

A Vodafone bejelentette, hogy teljesítette vállalását, miszerint európai működésének energiaellátását mostantól 100%-ban megújuló energiaforrásokból fedezi – beleértve a mobil, illetve vezetékes hálózatok, az adatközpontok, a kiskereskedelmi egységek, valamint az irodák energiaigényét. A vállalást az európai leányvállalatok közül a Vodafone Magyarország teljesítette először, jóval a cégcsoport többi leányvállalata előtt: a magyar leányvállalat ügyfelei már 2020 októbere óta környezettudatos, megújuló energián alapuló szolgáltatásokat élvezhetnek. 

2021. június 24. 11:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40