Szlovák példa mutatja, fel fog robbanni a magyar e-kereskedelem
Szlovákia most az e-kereskedelem laboratóriuma. A december óta tartó a lezárások hatására minden elképzelhető e-kereskedelmi rekord megdőlt. Hasonló folyamatokra számíthatunk Magyarországon is a lezárások fejleményeként. A Growww Digital e-kereskedelmi trendriportjának adatai alapján akár duplázhat az e-kereskedelem forgalma a lezárások heteiben.
A webáruházak Google hirdetései érzékenyen követik a piaci kereslet alakulását. Ha nő a kereslet, nő a webáruházak Google hirdetési aktivitása, nő az e-kereskedelmi forgalom. Márpedig Szlovákiában valósággal kilőtt a hirdetési aktivitás a lezárások után. A lezárások hasonló eredményeket hozhatnak Magyarországon is – derül ki a Growww Digital elemzéséből.
A trendriport 340 közép- és kelet-európai webáruház Google hirdetési adatait követi a koronavírus járvány 2020. évi kitörése óta. Az adatokból jól látszik, hogy 2021 elejétől kiugrók a szlovák adatok a régióhoz képest.
Februárban két és félszerese volt a Google hirdetés megjelenítés, átkattintás és költés mennyisége Szlovákiában az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az országban december 19. óta tartó lezárások hatására egyetlen hónap alatt a többszörösére nőttek a vizsgált e-kereskedők Google hirdetési költései, ami forgalom növekedését követte le.
A lezárás első hete után magyar piaci trend követi a szlovák mintát. Két hét alatt 30 százalékpontot növekedett az e-kereskedők hirdetési aktivitása.
„Robbanásra számítunk Magyarországon is. A lezárás hatására várhatóan megugrik a márciusi e-kereskedelem forgalma. A boltok zárva vannak, korlátozott a kínálat, ezért megnő az online kereslet. Akár a duplázás sem elképzelhetetlen az előző évhez képest” - véli Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértője.
A meglévő vásárlók mellett megnő az új belépő vásárlók száma, akik a lezárás hatására kezdenek online vásárlásba. Mindez komoly kihívás elé állítja az e-kereskedőket. Fel kell készülni a rohamra, bővíteni kell a logisztikát, beszállítói kapacitást, hogy ki tudják elégíteni a hirtelen fellépő kereslet növekedést. Bár az online kereslet mérséklődni fog a korlátozások feloldása után, a hatása tartósnak mutatkozik az első két hullám tapasztalatai alapján.
Szabó László elmondta, hogy az e-kereskedelem ilyen mértékű bővülése maga után vonta a határon átnyúló e-kereskedelem erősödését a régióban. Azok a vállalkozások, melyek a hazai piacokon meg tudtak erősödni, a külföldi piacok felé nyitnak. Van példa olyan magyar vállalkozásra, amely az koronavírus járvány alatt eredményesen lépett az online piacra és ma már hat országban van jelen.
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- Közel 8 millió maszkot vettek egy év alatt az eMAG-nál
- Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál
- GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja
- Már sosem fogunk úgy vásárolni, mint korábban
- Messze várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban
- Már a járvány utáni időszakra készülnek fel az eMAG vásárlói
- Elérte az e-kereskedelmet a második hullám!
- Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
- Online könnyen átverhetők vagyunk
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.