Kitörési pont lehet az ismertség- és márkaépítés azoknak, akik ezt felismerik
A GVH friss kutatása szerint a kiskereskedők online kampányaiban még mindig a közösségi média dominál. A banner hirdetések egyelőre a kis- és középvállalkozások körében kevésbé népszerűek, pedig a márkaismertség építése révén az értékesítésben is megmutatkozik a hatásuk. A DisplayNOW hirdetési webshop a fentiekből kiindulva a KKV-k marketingköltési szokásainak tudatosítását célozza meg.
Nemrég látott napvilágot a GVH 2021-es kutatása „Piacelemzés az adatvagyon keletkezéséről és szerepéről az online kereskedelemben” címmel, melyben online kiskereskedőket is megkérdeztek a marketingköltési szokásaikról. Ebből egyebek mellett kiderül, hogy a kiskereskedők kampányaiban továbbra is a közösségi média dominál, amelyet ugyanott fizetett hirdetések, majd árösszehasonlító oldalak bevonása és hírlevelek alkalmazása követ. A felmérés szerint a kis forgalmú webshopok nem gyűjtenek adatot a fogyasztóikról, még a rendelkezésre álló jogi lehetőségek közt sem.
Csasztvan Nóra, a DisplayNOW hirdetési webshop vezérigazgatója ezt így kommentálja: „Nem meglepő eredmény, de elgondolkodtató. Fontos lenne, hogy minden KKV felismerje a minőségi tartalomban megjelenő hirdetések erejét.” – mondja. Nóra tapasztalata szerint valószínűleg nincs mindenütt megfelelő szakértelem, tapasztalat, hisz e cégeknél sokan részmunkaidőben végzik a marketingfeladatokat.
Azonban az e-kereskedők nem csak top szakértő munkatársakkal vagy magas marketingköltségvetéssel lehetnek képesek a közösségi médián túlmutató, hatékony hirdetési megoldásokat alkalmazni Csasztvan Nóra szerint. A lényeg a hozzáállásban rejlik, hisz a márka megkülönböztetése, a márka iránti bizalom és a márkaismertség építése hosszabb távon az értékesítési eredményekben egyértelműen meglátszik. Ezzel a közepes vagy nagy e-kereskedőknél minden szakember tisztában van, ezért a kicsikkel ellentétben ők online tartalomoldalakon hirdetnek display hirdetésekkel.
„A profi újságírók tartalmai körül elhelyezett látványos, következetesen alkalmazott display hirdetések felkeltik a figyelmet, és növelik a márkaismertséget, ez pedig a fogyasztókért zajló óriási piaci versenyben a KKV-k számára is elengedhetetlen.” – fogalmaz Csasztvan Nóra. A DisplayNOW célja, hogy tudatosabbá tegye a marketingköltési szokásokat ebben a szegmensben. A cég tavaly áprilisi indulása óta a minőségi online médiumokban való megjelenés már a kis-és középvállalkozások számára is lehetséges, ráadásul csupán néhány kattintással.
Forrás: Piacelemzés az adatvagyon keletkezéséről és szerepéről az online kereskedelemben – GVH.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan marketingezzünk a választási kampány idején?
- Rekordszintű bevételnövekedést hozott az Euronicsnak a pandémia alatt bevezetett Emarsys
- Jövőre eltörlik a sütiket, új megoldások után kell nézni
- A nők valódi vágyait semmibe veszik a reklámok
- 2022 is az e-kereskedelem éve lesz
- Lehet-e 2022 az egyensúlykeresés éve?
- Ne jusson a marketingtervezés az újévi diéták sorsára!
- Három éves lemaradásban vagyunk Amerikához képest az online marketingben
- Egy Facebook-letiltás átlagosan 1,2 millió forintos kárt okoz a kkv-knak
- Nem megtévesztő a Facebook ingyenes közösségi médiaként való reklámozása
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.