Fornax: mobil adatkezelés tenyérszámítógéppel

Kollár Csaba, 2002. szeptember 20. 09:48
A mobiltelefonok és tenyérszámítógépek terjedésével rengeteg funkció, tevékenység megoldható az irodán kívül is, elszakadva az asztali számítógéptől és vonalas internettől. A vezeték nélküli eszközöknek, illetve mobil-internettechnológiának köszönhetően könnyen elvégezhető feladattá válik egy raktárkészlet-ellenőrzés vagy a vállalat központi adatbázisában található bármely információ lekérdezése. A Fornax Rt. által kifejlesztett Fornax Palm Inventory olyan adatgyűjtő és leltározó rendszer, amely önállóan és központi adatbázissal összekapcsoltan egyaránt működőképes.
Legyen szó adatlekérdezésről vagy adatokkal való feltöltésről, a mobileszköz és a központi adatbázis között a kapcsolatfelvétel, majd az információcsere GPRS technológia segítségével néhány másodperc alatt megtörténik, rendkívül alacsony költségek mellett. A GPRS technológia lényege, hogy az információt kis egységekbe rendezi, és ezzel kis forgalmú kommunikációt tesz lehetővé.

A kis forgalmú kommunikáció lehetőségét az ún. Forms technológia biztosítja. A palmtopra telepített szoftver, amely a megadott kritériumok alapján TCP/IP protokollon keresztül (GSM, GPRS, Bluetooth, Cradle segítségével) létesít kapcsolatot a központi adatbázisokkal egy szinkronizációs szerveren keresztül, bármilyen információt képes néhány másodperc alatt lekérdezni, illetve elküldeni.

A Forms tenyérszámítógépeken működő, adatgyűjtési feladatok ellátására kifejlesztett rendszer. A formok, más néven űrlapok kialakítása messzemenőkig megfelel a kor ergonómiai elvárásainak. Csatolhatók hozzájuk ODBC adatforrások, előre letölthető űrlapok, adatbevitelt segítő listák, de közvetlen webes elérésen alapuló folyamatok is megvalósíthatók. A technológia alapját képező uniformizáló szoftver rendkívül kis méretű adategységeket készít, így az információ mobilkommunikáción keresztül is alkalmas online továbbításra.

A Fornax Rt. által kifejlesztett Fornax Palm Inventory olyan adatgyűjtő és leltározó rendszer, amely önállóan és központi adatbázissal összekapcsoltan egyaránt működőképes. A Palm Inventory rendszer a következő feladatok elvégzésére alkalmas:

Külső helyszínen dolgozó munkatársak számára adathitelesítések, különböző lekérdezések és adatgyűjtés támogatása.

A vállalat valamennyi eszközének nyilvántartásba vétele helyszínen történő adatrögzítéssel.

Telepített szoftverek nyilvántartása hardverek és felhasználók szerint.

A rendszer legfőbb előnyei:

A dinamikusan változó eszközállományról naprakész információ nyerhető.

Telephelyváltás könnyen, zökkenőmentesen levezényelhető.

A központi adatbázisból vagy magából a palmtop eszközből bármi könnyedén visszakereshető.

Az űrlapok központilag frissülnek, nincs redundáns információ.

Minimális az adatforgalom távoli szinkronizáció esetén is.

A felhasználói igényektől függően széles skálán mozog a rendszerben használható mobileszközök köre. Akár a néhány tízezer forintos eszköz is képes lehet ellátni azokat az alapvető funkciókat, amelyeket a telefonnal integrált, felső kategóriás palmtop százezres nagyságrendért nyújt.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35