Az idei Technology Fast 50 verseny első díját a lengyel Blue Media Sp. z o.o. nyerte

forrás Prim Online, 2006. október 24. 17:56
A Deloitte által készített leggyorsabban növekedő kelet-európai országok listájára hét magyar cég került fel. A legjobb eredményt a budapesti székhelyű, integrált munkaerő-közvetítési szolgáltatásokat nyújtó CVO Group érte el. A Prím Online kiadója, az Adverticum Zrt. a Rising Star kategória ötödik helyét szerezte meg.
Az idei Technology Fast 50 verseny első díját a lengyel Blue Media Sp. z o.o. nyerte, amely a telekommunikáció, a bankszektor, illetve a pénzügy területén alkalmazza az információs technológiát. Az árbevétel több mint 7591%-kos növekedésével, amelyet a cég öt év alatt ért el, Blue Media a tavalyi tizedik helyről idén a nyertes pozícióba emelkedett.

A második helyezett a lengyel Travelplanet.pl internetes utazási iroda 7379 %-os árbevétel-növekedéssel, a harmadik pedig a cseh e-vásárlási szolgáltatásokat nyújtó Internet Mall, a.s., melynek árbevétele az öt éves időszak alatt 3945%-kal nőtt.

„A nyertes Blue Media Sp. z o.o. és a másik 49 leggyorsabban növekvő közép-európai vállalat együtt azt példázza, hogy a piac adta lehetőségeket milyen gyorsan ki lehet használni, és a lehetőségeket hogyan lehet megvalósítani az évek során” - mondta Jiri Polak, a közép-európai Deloitte technológiáért, médiáért és telekommunikációért felelős regionális vezető partnere. 

A győzteseket a 2001-2005-ös időszakra jellemző százalékos árbevétel-növekedés alapján választják ki. A Technology Fast 50 esélyeseinek a következő feltételeknek kell megfelelniük: a 2001-es évtől kezdve legalább 50 000 euró árbevétellel és közép-európai székhellyel kell rendelkezniük, illetve olyan saját technológiával, amely  jelentős mértékben hozzájárul az eredmény eléréséhez. Más vállalatok technológiájának vagy szellemi tulajdonának egyéni jellegű felhasználása kizárja a részvételt a versenyből. A leányvállalatok és divíziók sem nevezhetnek, kivéve, ha külön működnek az anyavállalattól.

Jiri Polak véleménye szerint: „a technológiai vállalatok legnagyobb kihívásai elsősorban: a képzett munkaerő felkutatásában, alkalmazásában és megtartásában rejlik, másodsorban pedig abban, hogy képesek legyenek lépést tartani a technológiai fejlődés és gyors piaci változások kiélezett versenyében. A növekedés kulcsa a jól képzett alkalmazottakban és a kivételes vagy egyedi termék (ek) ben rejlik.”

A legjobb eredményt elért magyar cég a 10. helyezett budapesti székhelyű, integrált munkaerő-közvetítési szolgáltatásokat nyújtó CVO Group. A 11. helyen szintén egy magyar résztvevőt találunk, a Xapt Hungary információtechnológiai céget, melynek fő tevékenysége a Microsoft Dynamics integrált vállalatirányítási rendszerek értékesítése, bevezetése, oktatása és a vállalati igényeknek megfelelő testre szabása, továbbfejlesztése. A Fast 50 listára összesen hét magyar cég került fel.

„A „Rising Star" kategóriában olyan cégek kerülnek jelölésre, amelyek kiemelkedő sikereket értek el, azonban túl rövid ideje vannak jelen a piacon ahhoz, hogy nevezhessenek a Fast 50 versenyre. A „Rising Star” vállalatok 3-5 éve működnek, és 2002-es árbevételük meghaladta a 30 000 eurót” - mondja Polák. „Ebben a kategóriában egy cég maximum két éven keresztül lehet Rising Star.”

Az idei év Rising Star cége a 2187%-os árbevétel-növekedést felmutató magyar Alerant Information Technology Inc, amely első ízben szerepel a versenyen, és amely cég tevékenységének középpontjában az önálló szoftverfejlesztés és alkotás áll. Őt követi egy másik magyar cég, az Onlinet Ltd., illetve a cseh Invia.cz. Az Onlinet ügyfélirányító rendszerek és információs terminálok gyártásával, kereskedelmével és üzemeltetésével foglalkozik. A tavalyi harmadik helyezett magyar Dataplex, az infokommunikációs infrastruktúra kihelyezés (kolokáció) egyik jelentős szolgáltatója, idén negyedik, míg az Adverticum Zrt internetes reklámszolgáltató, a Rising Star ötödik helyét szerezte meg.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36