Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
A biztosítónál kevesebb, mint egy év alatt kiépült az a modern eszközpark, amely hazánkban az informatikailag legjobban felszerelt vállalatok egyikévé emelte a Groupamát. Ezt követően 2006-ban sor került a belső informatikai folyamatok automatizált mérésére és átszervezésére is. A folyamat-automatizálási fejlesztésnek legfontosabb részét képezte az, hogy a Microsoft SQL Server 2005 adatbázis kezelő Üzleti Intelligencia szolgáltatásaira (Reporting Services és Integration Services) alapozva új biztosítói üzletkötői portált, valamint egy belső, biztosítói vállalati menedzsment-információs rendszert is kiépítettek.
A társaság elvárása az volt, hogy mind a pénzügyi megtérülést, mind a felhasználói elégedettséget tekintve viszonylag gyorsan eredményeket lehessen felmutatni. Ezek a feltételek az előzetes számításoknak megfelelően teljesültek.
A pénzügyi megtérülésben fontos szerep jutott a portál-beruházás költség-hatékony kivitelezésének. A tapasztalatok szerint a hasonló jellegű informatikai beruházások több százmillió forintba is kerülhetnek, a Groupama azonban mindezt meg tudta valósítani tízmilliós nagyságrendű ráfordítással. A teljes informatikai költségvetés sem 2005-ben, sem 2006-ban nem lépte át a forgalom 5%-át, amely a jóval „méretgazdaságosabb” biztosítóknál is nagyszerű eredménynek mondható.
A felhasználói elégedettség javításában is eredményesen teljesített az új back-office rendszer. A portál és a belső automatizálások segítségével a biztosítási ajánlatokat sokszor nehéz volt a 15 napos törvényi keretnek megfelelően befogadni, de ez ma már 10 napnál rövidebb időt vesz igénybe. Még ennél is nagyobb mértékben gyorsult fel a casco szerződések megkötési ideje. Az ügyfelek jelentkezése után régebben még átlagosan 22 napig tartott, amíg a szerződést be tudták fogadni, ma ez a folyamat mindössze 8 nap.
A fejlesztés időtartama is rekordnak számít, hiszen az igényfelméréstől kezdve a tervezésen át a megvalósításig bezárólag, mindössze fél év telt el. A Groupama a közeljövőben további fejlesztéseket tervez a kárrendezési feladatok támogatása és a back-office rendszer terén, és vizsgálják a Microsofttal való további együttműködés lehetőségeit.
Kapcsolódó cikkek
- Üzleti intelligencia mindenkinek, Microsoft eszközökkel
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- Barangolás az adatbázisok világában: SQL-túra a NetAcademiától
- Egyedi fejlesztésű banki szoftver – Montana módra
- Az üzleti intelligencián túl: Átfogó megközelítés a vállalati információk kezelésében
- Azonosítatlan ügyfélszükségletek gátolják a bankoknál a forgalomnövekedést
- Raiffeisen + HP: Magyarország legnagyobb AMD-alapú PC eszközparkja
- A pénzintézetek az adatminőséget a kockázatkezelés kulcskérdésének tekintik
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több száz terminál, nulla készpénz – Így vásárolhatunk a Magyar Nagydíjon
A magyar tulajdonú Festipay gondoskodik a készpénzmentes fizetésről a Hungaroringen megrendezett 40. Formula–1-es Magyar Nagydíj ideje alatt. A cég a pálya teljes vendéglátó-területén több száz érintésmentes terminált üzemeltet, ahol a látogatók bankkártyával, mobiltelefonnal vagy Festipay kártyával fizethetnek. Azok számára, akik készpénzzel érkeznek, feltöltőkártya áll rendelkezésre, amelynek fel nem használt egyenlege a rendezvény végén díjmentesen visszaváltható.
A Siemens és a Microsoft új szintre emeli az épületautomatizálást
A Microsoft és a Siemens új együttműködése megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a nagyobb létesítmények – például kereskedelmi épületek, adatközpontok vagy egyetemi kampuszok – IoT-alapú működtetését. A partnerség lehetővé teszi a Siemens Building X digitális épületfelügyeleti platformja és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatás közötti zökkenőmentes együttműködést.