Környezetvédelem: "hálózatba kapcsolt autóbusz"
A közelmúltban San Franciscoban zajlott Connected Urban Development (CUD) nevű nemzetközi környezetvédelmi konferencia vitaindító beszédén John Chambers, a Cisco elnök-vezérigazgatója együttműködésre szólította fel az ágazati és kormányzati szereplőket annak érdekében, hogy a világ egyre sürgetőbb környezetvédelmi problémáinak megoldásához újfajta technológiák kifejlesztésével járuljanak hozzá.
A CUD olyan, a köz- és magánszféra együttműködésére épülő esemény, ahol a városokat fenyegető speciális környezetvédelmi problémákra keresnek választ, többek között infokommunikációs (ICT) megoldások kiterjedtebb alkalmazásával. A kezdeményezést a Cisco 2006 szeptemberében, a William J. Clinton által elindított Clinton Global Initiative iránti elkötelezettségének jegyében hívta életre.
Az energiafogyasztás növekedésében és a klímaváltozás felgyorsulásában elsődleges szerepet játszanak a nagyvárosok és közvetlen vonzáskörzeteik. Az ENSZ Habitat kimutatása alapján a világ tízmilliós lélekszámot meghaladó 20 legnagyobb városa felelős a globális energiafogyasztás 75 százalékáért. A nagyvárosok esetében a jövőben is az energiafelhasználás számottevő bővülésére számítanak.
A CUD elképzelése szerint a nagyvárosok innovatív infokommunikációs megoldásokkal hatékonyabb energiafelhasználást érhetnek el. Csökkenthetik a személyautók, a vonatok, a buszok, valamint egyéb közlekedési eszközök okozta széndioxid kibocsátást, átalakíthatják a várostervezés, a városgazdálkodás és -üzemeltetés eddig kialakult gyakorlatát, illetve teljesen új alapokra helyezhetik a városlakók munkavégzését és kommunikációját.
A konferencia résztvevőinek bemutatott „Hálózatba kapcsolt busz” (Connected Bus) prototípusát a Cisco San Francisco város közlekedési hatóságával közösen fejlesztette ki, hogy demonstrálják a tömegközlekedés zöldebbé tételének egyik lehetséges innovatív módját. A hibrid meghajtású busz vezeték nélküli mobil hozzáférési pontján keresztül az állampolgárok útközben is dolgozhatnak – ami vonzó alternatíva lehet a dugókban órákat veszteglő autóvezetők számára. A GPS-rendszer aktuális, valós idejű információkkal szolgál a buszok útvonaláról és az átszállási lehetőségekről. A LED-kijelzők tájékoztatnak a tömegközlekedés révén megtakarított szennyezőanyag-kibocsátásról, a hatékonyabb karbantartást elősegítő automata rendszer pedig csökkenti a busz környezetterhelését.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco eredménye jobb a vártnál
- Cisco Cleanair - mobil munkavégzés wifi-interferencia nélkül
- LG: arccal a környezetvédelem felé
- Virtuális próbafülkék a Tommy Hilfigernél
- Az energiatakarékosságra összpontosít az új Bluetooth szabvány
- A Ciscóé a Tandberg
- Jót tett a videó-konferenciának a légi közlekedés leállása
- Fekete színű zöld mobil a T-Mobile-nál
- Megújuló energiákra épül az Alcatel-Lucent nyertes pályázata
- Öko-billentyűzet a Fujitsutól
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.