Megújuló energiákra épül az Alcatel-Lucent nyertes pályázata
Az Alcatel-Lucent bejelentette, hogy Alternatív energiaprogram a Globális Zöld Távközlésért elnevezésű programját győztesként hirdették ki az Európai Bizottság fenntartható energiával foglalkozó 2010. évi európai versenyén Az Alcatel-Lucent a „Piaci átalakulás – Önkéntes elkötelezettség” kategóriában nyerte el az elismerést.
Az Alcatel-Lucent pályázata a cég vezeték nélküli távközlési bázisállomások fejlesztésére és kiépítésére vonatkozó programját vázolta fel, amely alternatív energiaforrásokkal – napenergiával, szélenergiával és üzemanyagcellákkal – működtetett technológiákon alapul. A program célja, hogy a távközlési szolgáltatók vezeték nélküli szolgáltatásai olyan területekre is kiterjeszthetők legyenek, ahol nincs kiépített elektromos vezetékhálózat, és így több mint egymilliárd olyan emberhez is eljussanak a telefonos és szélessávú kommunikációs szolgáltatások, akik számára jelenleg még elérhetetlen a gazdasági és társadalmi fejlődés e létfontosságú eszköze. Ezenkívül a program lehetővé teszi a fejlett régiók szolgáltatóinak, hogy úgy alakítsák át vezeték nélküli bázisállomásaikat, hogy azokban szerepet kapjanak az alternatív energiákhoz kapcsolódó legújabb technikai vívmányok. A program az első valóban ipari méretű, nagy rendszerekben is felhasználható megoldáson dolgozik, amelyben – becslések szerint – több mint 100 ezer olyan mobil bázisállomás lehet érdekelt, amely a 2010–2012 közötti időszakban átállhatna az alternatív energiaforrások használatára, és ezzel összességében mintegy 7 millió tonna CO2-megtakarítást érhetne el.
A program részét képezi az Alcatel-Lucent alternatí energialaboratóriuma és kísérleti állomása is, amely a világ távközlési piacának első ilyen létesítménye. A telekommunikáció és az alternatív energia világának ipari, intézményi és tudományos partnereit foglalkoztató laboratóriumban adottak mindazok a tárgyi feltételek, amelyek alkalmasak a dinamikus alternatív energiapiacon születő megoldások elemzésére, ellenőrzésére és hitelesítésére, valamint annak vizsgálatára, hogy azok mennyire felelnek meg a távközlési ágazat igényeinek. A magas szintű kutatómunkán túlmenően az Alcatel-Lucent többéves ütemtervet dolgoz ki annak érdekében, hogy távközlési ügyfelei közvetlenül megjelenésük után kiaknázhassák a legújabb alternatív energiaellátási megoldásokat, miközben egyúttal új piacot hoz létre az alternatív energiarendszerekkel foglalkozó szállítóknak.
„Az Alcatel-Lucent által kifejlesztett, megújuló energiákra épülő bázisállomások paradigmaváltást hoznak a világ telekommunikációs ágazatában. A globális informatikai vállalatok tevékenysége által érintett felek mindezt a hármas optimalizálásra (triple bottom line) épülő innováció alapjának fogják tekinteni. Az Alcatel-Lucent fenntarthatóság melletti aktív elkötelezettsége olyan megoldáshoz vezetett, amely minden piacon éreztetni fogja hatását a globális kommunikációs és internetes szolgáltatásokhoz való hozzáférés javításával,” – mondta Brad Allen elemző.Hozzátette: „Hiszünk abban, hogy teljes kiépítésük után ezek a bázisállomások a megújuló energiákra épülő alkalmazásokban rejlő lehetőségek közösségi mintái lesznek, amelyek hozzájárulhatnak a fenntartható energiaellátási technológiák további fejlődéséhez.”
Kapcsolódó cikkek
- LG: arccal a környezetvédelem felé
- Az energiatakarékosságra összpontosít az új Bluetooth szabvány
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fekete színű zöld mobil a T-Mobile-nál
- Öko-billentyűzet a Fujitsutól
- Két és fél milliárd PC kerülhet szemétre a lusta szoftverfejlesztők miatt
- 19 tonna e-hulladékot gyűjtött a Pannon
- A Pannon az Alcatel-Lucentet választotta mobilhálózatának fejlesztésére
- Környezettudatos nyomtatógyártás az OKI-nál
- Alcatel-Lucent a Mobile World Congress 2010-en
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.