A Vodafone első üzleti félévében 56 százalékkal nőtt a profit
Az első üzleti félévben a Vodafone-nál változatlanul a mobiltelefon-hangszolgáltatás volt messze a fő bevételtermelő, miközben ez a bevétel csökkent kissé, 13,788 milliárd fontra az egy évvel korábbi 13,98 milliárdhoz képest. Az adattovábbítás bevétele viszont 28 százalékkal 2,411 milliárd fontra nőtt, a vezetékes - főként széles sávú - bevétel 4 százalékkal emelkedett, 1,646 milliárd fontra.
A teljes első üzleti félévi bevétel 22,603 milliárd font volt, 3,9 százalékkal több az egy évvel korábbi 21,761 milliárdnál. A szerves növekedés - változatlan árfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva - 1,8 százalékos volt most. A fejlődő piacokon 20 százalék fölött, szervesen átlagosan 8,1 százalékkal nőtt a bevétel, Európában azonban 4,3 százalékkal, szervesen 1,3 százalékkal csökkent.
Az előző, márciussal zárult üzleti évben a Vodafone adózott eredménye 8,618 milliárd font volt, majdnem háromszorosa az előző évi 3,08 milliárdnak. A bevétele 8,4 százalékkal 44,472 milliárd fontra nőtt, szervesen azonban 2,3 százalékkal csökkent.
A mobiltelefon-szolgáltatás bevétele szervesen 1,6 százalékkal csökkent az előző üzleti évben. Az adattovábbítás bevétele viszont 19,3 százalékkal nőtt, a vezetékes - főként széles sávú – bevétel változatlan árfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva 7,9 százalékkal emelkedett.
A Vodafone Magyarországon 1999. november végén indította el szolgáltatását. Bevétel- és eredményadatokat idén nem közöltek, de a társaság vezetői korábban elmondták az MTI-nek, hogy a cég jól jött ki a válságból: miközben tavaly az ügyfelek száma mintegy 500 ezerrel csökkent a magyar mobilpiacon, a Vodafone 40 ezerrel növelte előfizetői számát, így nagyobb piaci részhez jutott. A Vodafone bevétele a piaci átlagnál kevésbé esett vissza, és azt várják, hogy idén is hasonló lesz a helyzet, részben hatékonyságnövelés és kiadáscsökkentés - például az energiafelhasználás csökkentése - révén.
Kapcsolódó cikkek
- Még vonzóbbak a Blackberry-k a Vodafone-nál
- Három Sony Ericsson újdonság a Vodafone-nál
- A Vodafone új táblagépe már 6900 Ft-ért elvihető
- A Vodafone Magyarország a legjobb munkahely a távközlési szektorban
- A Vodafone megnyitotta új kutatás-fejlesztési központját a Szilícium-völgyben
- Átalakul a Vodafone, új vezér kerül Beck György mellé
- Vodafone márkájú olcsó okos-telefon a Vodafone-nál
- Csökkent a Vodafone nyeresége
- A Vodafone eladja SFR és Polkomtel részesedését
- A Vodafone Magyarországon is forgalmazza az iPhone 4-et
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI új korszaka – kisebb, hatékonyabb, olcsóbb
Egyre jellemzőbb, hogy az általános célú, nagy AI-modellekről inkább a kisebb, speciálisan egy-egy feladatra szabott rendszerek felé fordul a céges felhasználók figyelme. Ezt a változást a hatékonyság, a költségoptimalizálás és a gyakorlati alkalmazhatóság iránti igény hajtja. A vállalatok ma már nem egyetlen AI-modellre támaszkodnak, hanem olyan stratégiát követnek, ami több modell együttes alkalmazásával növeli a mesterséges intelligencia pontosságát, csökkenti a költségeket és az AI-t megbízható módon integrálják a napi működésbe.
Schneider Electric technológiával épült fel Európa egyik legfejlettebb adatközpontja
A Start Campus legújabb, SIN01 jelzésű adatközpontját a kiemelkedő működési hatékonyság, megbízhatóság és skálázhatóság jellemzi. A fejlesztés során a Schneider Electric legmodernebb energiamenedzsment- és épületüzemeltetési megoldásait alkalmazták. Emellett a vállalat támogatást nyújtott a Start Campus számára egy 100%-ban megújuló forrásból származó energiára épülő áramvásárlási megállapodás (PPA) stratégia kialakításában is.
Hogyan alakítják át a közlekedést az egymással kommunikáló járművek?
Az autonóm járművek megjelenésével egy olyan jövő képe körvonalazódik, ahol az emberi sofőrök szerepe háttérbe szorul, és az utakon kizárólag önállóan közlekedő autók vesznek részt. De valóban megvalósítható ez a vízió?
Emberközpontú vezetés: Egyensúly az üzleti és emberi szempontok között
A gyorsan átalakuló, bizonytalanságokkal teli világban a hagyományos vezetői stratégiák – például a kivárásra építő vagy kizárólag pénzügyi eredményekre összpontosító megközelítések – már nem elég hatékonyak. A Deloitte szakértői szerint ma már olyan döntéshozatalra van szükség, amely képes összehangolni az üzleti érdekeket az emberi tényezőkkel, hiszen ezek nem ellentétesek, hanem egymást erősítve vezethetnek fenntartható sikerhez.
AI-vel a világelitbe: magyar cég döntött rekordot nemzetközi marketingversenyen
Az amerikai marketingguru, Alex Hormozi által életre hívott Skool Games verseny célja az volt, hogy egy adott ajánlattal, egy hónap leforgása alatt ki tudja a legtöbb eladást elérni a legnépszerűbb közösségi platformokon. A győzelem kulcsa egy mesterséges intelligencián alapuló szoftver, amely 20 különböző szempont alapján elemzi az értékesítési tölcséreket, és gyorsan, hatékonyan javítja a szövegek meggyőző erejét.