Dobogón a magyar csapat a Microsoft Imagine Cup-on

Az Imagine Cup-ban részt vevő diákok nem csak más hasonló gondolkodású fiatalokkal mérhetik össze tudásukat, de új barátokat, ismerősöket szerezhetnek, hiszen minden évben a legcsillogóbb elméjű diákok gyűlnek össze azért, hogy a technológia segítségével a világ legégetőbb problémáira találjanak megoldást.
A Microsoft 10 évvel ezelőtt indította el a versenyt abban a hitben, hogy a diákok képesek arra, hogy megváltoztassák a világot. Egy évtized alatt 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt a Microsoft világversenyén, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek millenniumi fejlesztési céljaitól kezdve saját országuk problémáin keresztül saját tapasztalataikig. A verseny mottója: „Képzelj el egy olyan világot, amelyben a technológia képes a legnehezebb problémák megoldására.”
A verseny hagyományosan legnagyobb érdeklődést kiváltó kategóriájában, a szoftvertervezésben az első helyet az ukrán Quadsquad Enable Talk projektje érdemelte ki. Az ukrán diákok által fejlesztett szoftver egy elektromos érzékelőkkel és giroszkóppal felszerelt kesztyű segítségével képes lefordítani a jelbeszéd mozdulatait, és hang formájában továbbítja a szöveget. A csapat saját tapasztalataiból merítette az ötletet, s a rendszert már több jelbeszédet alkalmazó hallássérült emberen tesztelték Ukrajnában.
A versenyen sikeresen szerepelt a hazai Turtle Games Csapat is Rum Run nevű stratégiai kereskedő játékéval. A Kapos Ádám, Kiss Dávid, Pregardt-Paur Róbert és Pintér Márk által készített játékban a játékos szabadon irányíthat hajókat, amelyekkel rumot és élelmet vásárolhat, eladhat, szállíthat. A játék központja egy falu, amely az ellátás hatására fejlődik, és idővel önellátóvá válik, a játékos pedig ezért pontokat kap, melyekből új, például gyorsabb hajókat vehet. A játékélményt a részletgazdag grafikai megjelenítés és precíz kidolgozottság teszi teljessé.
A játék célja, hogy egyszerű, közérthető eszközökkel tanítsa meg a fejlődő és fejlett országok lakóinak egyaránt, hogy hogyan kezeljék rendelkezésre álló erőforrásaikat, hogyan aknázzák ki lehetőségeiket, támogassák embertársaikat, és biztosítsák a fenntartható fejlődést.
„Ami a felszínen játék, az a valóságban már élet és halál kérdése. Évente csaknem 10 millióan halnak meg éhezés miatt, és ez a probléma sajnos a világ legfejlettebb országait is érinti. Azzal, hogy felhívjuk az emberek figyelmét erre a rendkívüli, világszintű problémára, illetve megtanítjuk, hogy mennyire fontos az erőforrások jó kiaknázása, már életeket menthetünk meg.” – hangsúlyozta Pellek Krisztián, aki a Microsoft Magyarország konzulenseként a csapat mentori feladatait is ellátta.
A projekt nem csupán egy égető problémára próbál megoldást adni, de remek példája a hazai egyetemek közti együttműködésnek is. A játék programozását az ELTE hallgatói végezték, mivel a Rum Run története az ELTE Informatikai Karának – néhány évvel ezelőtt kísérleti céllal indított –Játékprogramok készítése szemináriumán indult. Az alkalmazás fejlesztése nagyrészt az Informatikai Kar Windows Phone Kutatói laborjában zajlott az ELTE IK Windows Phone Kompetenciaközpont támogatásával, míg a grafikai elemeket a Moholy-Nagy Művészeti egyetem két hallgatója készítette el.
Kapcsolódó cikkek
- 19. Közép-Európai Informatikai Diákolimpia Tata
- Egyetemi felhasználókkal ünnepel az Office 365
- Készül az Informatórium, a szegedi „szuperintegrált tér”
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- Húsz éves a BME Nagysebességű Hálózatok Laboratóriuma
- Magyarok a Marson - Robotépítő-verseny Szegeden
- Magyar projekt nyerte a 30 ezer dolláros ösztöndíjat a NASA kutatóbázisára
- Ismét elrajtol a WTW 24 órás fejlesztői verseny
- Debreceniek nyerték az Infomaratont
- Orosz csapat győzött a 24 órás programozóversenyen
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megszületett Anna, a társkeresőket segítő AI
A mesterséges intelligencia egyre inkább átalakítja mindennapi életünket. Az üzleti világban például hatékonyabbá teszi a fordítói munkát, a kommunikációt, sőt még a döntéshozatalt is. Egyre több helyen találkozunk vele, sokszor észrevétlenül, a háttérben végezve el a feladatokat.
Huawei Mate XT: Ilyen okostelefon még nem volt!
A Huawei számos új terméket mutatott be malajziai innovatív bemutatóján, ahol a HUAWEI Mate XT, a világ első háromba hajtható okostelefonja is debütált, amely kategóriájában a legvékonyabb és legnagyobb kijelzővel rendelkezik. A gyártó három új okoseszközt is bemutatott, köztük első fül köré akasztható fülhallgatóját, a HUAWEI FreeArc-ot, a HUAWEI MatePad Pro 13.2” tabletet és a HUAWEI Band 10 okoskarkötőt.
Ónos eső: a prognózis informatikai háttere
Az ónos eső előrejelzése kihívást jelent a meteorológusok számára, azonban a modern informatikai eszközök és mesterséges intelligencia alkalmazása egyre pontosabb prognózisokat tesz lehetővé. Nézzük meg, hogyan segítik ezek az eszközök az előrejelzést, és milyen időjárásra számíthatunk Magyarországon a következő napokban.
Super Bowl 2025: Mikor várható a végeredmény magyar idő szerint?
A 2025-ös Super Bowl, hivatalos nevén Super Bowl LIX, 2025. február 9-én, vasárnap kerül megrendezésre a New Orleans-i Caesars Superdome-ban. A mérkőzés magyar idő szerint 00:30-kor kezdődik, így a végeredmény várhatóan hajnali 4 óra körül lesz ismert, a játék menetétől és az esetleges hosszabbítástól függően.
Nézd élőben az Oscar gálát; technológiai forradalom Hollywoodban
Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek.