Dobogón a magyar csapat a Microsoft Imagine Cup-on
![](/download/viewattach/92289/1/130/433693-1431497341.jpg)
Az Imagine Cup-ban részt vevő diákok nem csak más hasonló gondolkodású fiatalokkal mérhetik össze tudásukat, de új barátokat, ismerősöket szerezhetnek, hiszen minden évben a legcsillogóbb elméjű diákok gyűlnek össze azért, hogy a technológia segítségével a világ legégetőbb problémáira találjanak megoldást.
A Microsoft 10 évvel ezelőtt indította el a versenyt abban a hitben, hogy a diákok képesek arra, hogy megváltoztassák a világot. Egy évtized alatt 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt a Microsoft világversenyén, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek millenniumi fejlesztési céljaitól kezdve saját országuk problémáin keresztül saját tapasztalataikig. A verseny mottója: „Képzelj el egy olyan világot, amelyben a technológia képes a legnehezebb problémák megoldására.”
A verseny hagyományosan legnagyobb érdeklődést kiváltó kategóriájában, a szoftvertervezésben az első helyet az ukrán Quadsquad Enable Talk projektje érdemelte ki. Az ukrán diákok által fejlesztett szoftver egy elektromos érzékelőkkel és giroszkóppal felszerelt kesztyű segítségével képes lefordítani a jelbeszéd mozdulatait, és hang formájában továbbítja a szöveget. A csapat saját tapasztalataiból merítette az ötletet, s a rendszert már több jelbeszédet alkalmazó hallássérült emberen tesztelték Ukrajnában.
A versenyen sikeresen szerepelt a hazai Turtle Games Csapat is Rum Run nevű stratégiai kereskedő játékéval. A Kapos Ádám, Kiss Dávid, Pregardt-Paur Róbert és Pintér Márk által készített játékban a játékos szabadon irányíthat hajókat, amelyekkel rumot és élelmet vásárolhat, eladhat, szállíthat. A játék központja egy falu, amely az ellátás hatására fejlődik, és idővel önellátóvá válik, a játékos pedig ezért pontokat kap, melyekből új, például gyorsabb hajókat vehet. A játékélményt a részletgazdag grafikai megjelenítés és precíz kidolgozottság teszi teljessé.
A játék célja, hogy egyszerű, közérthető eszközökkel tanítsa meg a fejlődő és fejlett országok lakóinak egyaránt, hogy hogyan kezeljék rendelkezésre álló erőforrásaikat, hogyan aknázzák ki lehetőségeiket, támogassák embertársaikat, és biztosítsák a fenntartható fejlődést.
„Ami a felszínen játék, az a valóságban már élet és halál kérdése. Évente csaknem 10 millióan halnak meg éhezés miatt, és ez a probléma sajnos a világ legfejlettebb országait is érinti. Azzal, hogy felhívjuk az emberek figyelmét erre a rendkívüli, világszintű problémára, illetve megtanítjuk, hogy mennyire fontos az erőforrások jó kiaknázása, már életeket menthetünk meg.” – hangsúlyozta Pellek Krisztián, aki a Microsoft Magyarország konzulenseként a csapat mentori feladatait is ellátta.
A projekt nem csupán egy égető problémára próbál megoldást adni, de remek példája a hazai egyetemek közti együttműködésnek is. A játék programozását az ELTE hallgatói végezték, mivel a Rum Run története az ELTE Informatikai Karának – néhány évvel ezelőtt kísérleti céllal indított –Játékprogramok készítése szemináriumán indult. Az alkalmazás fejlesztése nagyrészt az Informatikai Kar Windows Phone Kutatói laborjában zajlott az ELTE IK Windows Phone Kompetenciaközpont támogatásával, míg a grafikai elemeket a Moholy-Nagy Művészeti egyetem két hallgatója készítette el.
Kapcsolódó cikkek
- 19. Közép-Európai Informatikai Diákolimpia Tata
- Egyetemi felhasználókkal ünnepel az Office 365
- Készül az Informatórium, a szegedi „szuperintegrált tér”
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- Húsz éves a BME Nagysebességű Hálózatok Laboratóriuma
- Magyarok a Marson - Robotépítő-verseny Szegeden
- Magyar projekt nyerte a 30 ezer dolláros ösztöndíjat a NASA kutatóbázisára
- Ismét elrajtol a WTW 24 órás fejlesztői verseny
- Debreceniek nyerték az Infomaratont
- Orosz csapat győzött a 24 órás programozóversenyen
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ifjú űrkutatók táboroztak a Széchenyi István Egyetemen
A győri Széchenyi István Egyetem adott otthont a Magyar Asztronautikai Társaság űrtáborának. Az élményekkel teli, érdekesebbnél érdekesebb programokkal teletűzdelt rendezvényen a középiskolások az űrkutatással, az űrtechnológiával, sőt még az űrjoggal is megismerkedhettek.
AZ EIT Health megújítja InnoStars Awards pályázatát
Az Európai Unió intézményeként működő Európai Innovációs és Technológiai Intézet egészségügyre fókuszáló szervezete, az EIT Health tanulmányt készíttetett arról, hogy milyen kihívásokkal kell szembenézniük az egészségügyi startupoknak, és hogy hogyan járulnak hozzá ezek leküzdéséhez a szervezet vállalkozásfejlesztési programjai az InnoStars régióban, vagyis Dél-, Közép- és Kelet-Európában. Ezek a programok – például a régóta futó InnoStars Awards – képzések, finanszírozási lehetőségek, mentorálás és bootcampek révén kézzel fogható segítséggel támogatják a vállalkozókat, de a tanulmány további, eddig ismeretlen előnyöket is feltárt a résztvevők szemszögéből.
2024-ben is díjazzák az Év hazai menedzserét a Gyurós Tibor-díjátadón
Az idei évben az IVSZ huszonhatodik alkalommal adja át a szövetség egykori elnökéről elnevezett díjat, amellyel minden évben azokat a hazai, vezető beosztású menedzserek munkáját ismeri el, akik az elmúlt 12 hónapban a legtöbbet tettek Magyarország digitális érettségének fejlesztéséért. 2024. július 21-ig az IVSZ honlapján bárki nevezhet a díjra érdemesnek vélt szakembert, dolgozzon az illető akár a kkv-szektorban, akár multinacionális vállalatnál, vagy a közszférában – a javaslatokat szakmai zsűri értékeli ki, és választja ki közülük az idei Gyurós Tibor-díj nyertesét.
Történelmi magyar siker a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián
A magyar diákcsapat mind a négy tagja érmes helyezést ért el a csehországi Brnóban rendezett régiós informatikai versenyen: a CEOI-n induló magyar középiskolások összesen két arany-, egy ezüst- és egy bronzérmet szereztek, ami a több mint harminc éve zajló megmérettetés történetében valaha elért legjobb eredmény.
Alelnököket választott a Magyar Marketing Szövetség
A szövetség a marketing szakmai, illetve társadalmi szerepének további mélyítését tűzte ki célul, ennek érdekében a közösségi munka szervezése, a nemzetközi kapcsolatok koordinálása, az edukációs projektek, valamint a vállalati és partnerségi kapcsolatok területén a jövőben három alelnök támogatja majd a szövetség tevékenységét.