Azért van spam, mert rákattintunk

Milkovits Gábor, 2009. július 20. 20:08

Egy friss észak-amerikai felmérés szerint a felhasználók több mint a fele nyitott már meg spam-üzenetet, egy részük ráadásul nem tévedésből, hanem mert valóban érdekelte a reklámozott termék vagy szolgáltatás.

A Messaging Anti-Abuse Working Group (MAAWG) munkacsoport mintegy 800 embert kérdezett meg Kanadában és az Egyesült Államokban. Az alanyok mindegyike egyszerű otthoni felhasználó volt, civil e-mail címmel. Több mint 50 százalékuk beismerte, hogy kattintott már rá olyan levélre, ami nagy valószínűséggel szemétpostának minősült. Nagy részük nem tudta megindokolni, hogy miért tett így, illetve voltak olyanok is, aki azt nyilatkozták, hogy csupán a véletlen volt cselekedetük oka. Mások állítólag írni szerettek volna a küldőknek, hogy hagyják őket békén, ami azonban megdöbbentő, hogy 12 százalék tudatosan nyitotta meg a kéretlen üzeneteket, mivel tartalmuk ténylegesen felkeltette az érdeklődését.

Tekintve, hogy az internetes levélforgalom túlnyomó része spam, a terjesztőknek nagy valószínűséggel még akkor is megéri ez a tevékenység, ha annak az említett 12 százaléknak csupán a töredéke ugrik be nekik és vásárol valami haszontalan és értéktelen dolgot. Ebből is látszik, hogy a világháló biztonságának növelése nemcsak a hatóságokon és a technológiai cégeken, hanem a felhasználók tudatossági szintjén, illetve józan eszén is múlik.
 

Kulcsszavak: security spam

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50