IND Group: iráni üzlet, magyar siker
Az Iránban több mint 2000 fiókot működtető, 10 milliót is meghaladó lakossági ügyféllel rendelkező Tejarat Bank e-banking szolgáltatás bevezetésével szeretné erősíteni pozícióját a piacon.
A bank számítástechnikai divíziója a pályázatot elnyerő IND Group-pal és a Saba Pardazesh Ltd-vel együttműködve hozza létre a lakossági internet banki szolgáltatás technológiai hátterét. Az IND szoftvereinek használatával az iráni bank a jövőben az összes csatornájának menedzselését kívánja megoldani.
Az IND már eddig is több e-banking megoldást szállított a közel-keleti régió bankjai számára, s menedzsmentje szerint a Tejarat Bank megbízásával jó úton halad afelé, hogy a térség vezető banki front-office technológia szállítójává váljanak.
A mostani projekt első fázisban az úgynevezett student account system készül el, amely az egyetemi hallgatók által elérhető on-line számlacsomagok internetes kiszolgálását teszi lehetővé. Ez a rendszer várhatóan 2007 első negyedévére készül el.
Az IND Group értékesítésének nettó árbevétele 2005-ben megközelítette a 2 milliárd forintot, azaz a 7,5 millió eurót. Ez mintegy a duplája volt az előző évinek. A csoport irodát működtet Miskolcon, Budapesten, Stuttgartban, Bécsben és Münchenben. A cég alkalmazottainak száma 130.
Az iráni projekt értékének nagyságára a cégnél nem kívántak válaszolni. Az MTI információi szerint az üzlet értéke meghaladja a 0,5 milliárd forintot.
Kapcsolódó cikkek
- A NORG fejleszt az MFB-nél
- Az Espirit az SAP-t választotta
- Alerant: globális erőforrás menedzsment rendszer az AstraZenecánál
- A CODA gépjármű-aukciós házzal lép szerződésre
- Új rendszer-menedzsment eszköz a Delltől
- Ötödször a CeBiten a banki technológia magyar specialistája
- BorsodChem: Nagyszabású informatikai fejlesztés a HP segítségével
- Hosszú távú HP-Richter együttműködés
- Alerant: alkalmazásintegrációs megoldás a T-Mobile Magyarországnál
- Synergon: A VÁTI Kht. informatikai alapinfrastruktúrája MS platformon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.