A Sixt évszázadnyi sikere
Egy helyi üzletből globális szolgáltató: a Sixt fennállásának 100-adik évfordulóját ünnepelte a napokban 1600 felsővezetőjével és a 100 különböző országból érkezett munkatársával. Németország legnagyobb autókölcsönzője nemzeti és nemzetközi kongresszusokat is szervez ez alkalomból.
A jelenlévő Sixt dolgozók mind egyetértettek abban, hogy ilyen ünnepséget még soha nem láttak.
Regine Sixt: “Ezt a napot a férjemnek, az ő elődeinek szentelem, és a fiaimnak, akik a Sixt jövőjét alakítani fogják - természetesen együtt a több ezer alkalmazottal, akik mind hozzájárultak a Sixt sikereihez.”
100 év mobilitás
Martin Sixt 1912-ben alapította meg a “Sixt Autofahrten und Selbstfahrer” nevű céget Münchenben. Ez az üzlet volt Németország első autókölcsönzője. Akkoriban a vállalkozónak csak három járműből álló flottája volt, amelyben Mercedes és Luxus-Deutz-Landaulet gépkocsi volt elérhető. Hans Sixt, az alapító unokaöccse 1927-ben vette át a cég irányítását.
A II. világháború után újraindították a céget új néven: “Auto Sixt”. Hans Sixt vezetése alatt a Sixt számos innovációt vezetett be, úgy mint Európa első rádiós taxija 1948-ban vagy Németország első lízing pogramja 1967-ben. A Sixt már akkor is közeli partnerkapcsolatot ápolt az autógyártókkal.
A Sixt jelenlegi elnöke, Erich Sixt 1969-ben vette át a vezetést. A feleségével, Regine Sixt-tel együtt terjeszkedtek a céggel, hogy elérjék a mai méreteket és piaci jelenlétet. Erőfeszítéseiknek hála, a Sixt jelen van minden német repülőteren, globális kapcsolatokat alakítottak ki ismert hotelekkel és repülőtársaságokkal, és az innováció ösvényén is folytatták útjukat. Egy példa az utóbbira a Sixt „Express” szolgáltatások bevezetése. A vállalat1986-ban jelent meg a tőzsdén, akkortól részvénytársaságként működött, majd pedig a 90-es évek elején lett piacvezető Németországban.
Regine Sixt 1991-ben kezdett el dolgozni a cég nemzetközi terjeszkedésén gyorsan építve fel a nemzetközi jelenlétét. Ma több mint 100 országban találhatók meg világszerte. 2009-ben, a Sixt család negyedik generációja is beszállt az üzleti életbe. Alexander Sixt vette át az üzletfejlesztési ágat, míg Konstantin Sixt a teljes internetes ágazatot vezeti, amely kulcsfontosságú a Sixt számára. 2011-ben a Sixt becsatlakozott a prémium kategóriájú autókölcsönzésbe, amikor megalapította a DriveNow vállalatot a BMW-el közösen.
2000-ben Regine Sixt megalapította a Regine Sixt Gyermek Segély Alapítványt Münchenben, amely - jeligéje jegyében („Drying Little Tears” azaz „Apró könnyek felszárítása” - szükségben és szegénységben élő gyermekeknek segít. A Regine Sixt Gyermek Segély Alapítvány, a hivatalos szervezeti társadalmi felelősségvállalási program minden országban megtalálható, ahol a Sixt jelen van.
Nemzetközi terjeszkedés
A 100-adik évfordulós ünnepség alatt a Sixt elnöke, Erich Sixt bejelentette, hogy a vállalat középtávra tervezett célja Európa vezető autókölcsönző szolgáltatójává válni. Az észak-amerikai kontinensen kulcsfontosságú a terjeszkedésük, ahol már hat állomással rendelkeznek Florida, Georgia és Arizona államában, és gyors terjeszkedést terveznek, hogy jelentős növekedést érjenek el a piaci részesedésükben. Ezen felül más országokban azt tervezik, hogy alátámasztják a jelenlétüket és a piaci pozíció bővítését célozzák meg.
Integrált szolgáltatások
A további fejlesztés fontos része az integrált szolgáltatások kialakítása. A Sixt az egyetlen nemzetközi szolgáltató, amely abban a pozícióban van, hogy széleskörű autókölcsönzési, -bérlési és lízing szolgáltatásokat nyújtson. Az ügyfeleik mindig rugalmasan és kényelmesen jutnak hozzá a gépjárművekhez, függetlenül attól, hogy pár percre vagy több évre van rá szükségük. Ezen felül a Sixt az új termékét, a “Sixt unlimited” megoldást ajánlja az ügyfeleinek, amely úgy működik, mint egy fix áras kölcsönzés és kilenc európai országban már elérhető. Ezzel bármilyen más közlekedési eszköz felcserélhető.
Az iparág vezető innovátora
A Sixt elkötelezett híve az innovációnak, amelynek köszönhetően az ügyfelek igényeit új szolgáltatásokkal tudják teljesíteni. A vállalat alkalmazásokat hozott létre az összes okostelefon modellre, ezzel az autókölcsönzés független már a helytől és az időtől. A Sixt app-ok a vonalkódos gépjárműfelvételt is lehetővé tették, így a kölcsönzési folyamat a lehető legrövidebb idő alatt vihető végbe. Egy másik fejlesztés, hogy a Sixt ügyfelei BMW ConnectedDrive információs rendszerrel ellátott gépjárművekhez juthatnak hozzá, amelyek releváns utazási információkat nyújtanak a vezetőnek.
A Sixt a DriveNow-al is terjeszkedni kíván, amely a BMW-el közösen alapított vállalkozás és ezen célból vállalati felhasználásra is elérhetővé tették a szolgáltatásaikat. Jelenleg Münchenben, Berlinben, Kölnben, Düsseldorban és San Francisco-ban érhető el a DriveNow, és már más nagyobb városokat és metropolisz területeket is kiszemeltek a sikeres bevezetésére.
Kapcsolódó cikkek
- A Sixt és a BMW vegyesvállalata környezetvédelmi díjat nyert
- A Microsoft Dynamics segíti a Lotus Forma 1-es csapat mérnökeit
- Az autóiparban erősít a Nokia
- Ajándék mobilos idegenvezetés a Sixt bérautókhoz
- Sixt-mobilalkalmazás már Android okostelefonokra is
- 2012-ben is a Sixt a legjobb autókölcsönző cég
- Magyar cég fejleszti a franciaországi Opel-kereskedések honlapját
- Magyar cég fejleszti a franciaországi Opel-kereskedések honlapját
- Taxi-rendelés mobillal, telefonhívás nélkül
- Szeptemberben és októberben spórolva nyaralhatunk