Szlovák példa mutatja, fel fog robbanni a magyar e-kereskedelem
Szlovákia most az e-kereskedelem laboratóriuma. A december óta tartó a lezárások hatására minden elképzelhető e-kereskedelmi rekord megdőlt. Hasonló folyamatokra számíthatunk Magyarországon is a lezárások fejleményeként. A Growww Digital e-kereskedelmi trendriportjának adatai alapján akár duplázhat az e-kereskedelem forgalma a lezárások heteiben.
A webáruházak Google hirdetései érzékenyen követik a piaci kereslet alakulását. Ha nő a kereslet, nő a webáruházak Google hirdetési aktivitása, nő az e-kereskedelmi forgalom. Márpedig Szlovákiában valósággal kilőtt a hirdetési aktivitás a lezárások után. A lezárások hasonló eredményeket hozhatnak Magyarországon is – derül ki a Growww Digital elemzéséből.
A trendriport 340 közép- és kelet-európai webáruház Google hirdetési adatait követi a koronavírus járvány 2020. évi kitörése óta. Az adatokból jól látszik, hogy 2021 elejétől kiugrók a szlovák adatok a régióhoz képest.
Februárban két és félszerese volt a Google hirdetés megjelenítés, átkattintás és költés mennyisége Szlovákiában az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az országban december 19. óta tartó lezárások hatására egyetlen hónap alatt a többszörösére nőttek a vizsgált e-kereskedők Google hirdetési költései, ami forgalom növekedését követte le.
A lezárás első hete után magyar piaci trend követi a szlovák mintát. Két hét alatt 30 százalékpontot növekedett az e-kereskedők hirdetési aktivitása.
„Robbanásra számítunk Magyarországon is. A lezárás hatására várhatóan megugrik a márciusi e-kereskedelem forgalma. A boltok zárva vannak, korlátozott a kínálat, ezért megnő az online kereslet. Akár a duplázás sem elképzelhetetlen az előző évhez képest” - véli Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértője.
A meglévő vásárlók mellett megnő az új belépő vásárlók száma, akik a lezárás hatására kezdenek online vásárlásba. Mindez komoly kihívás elé állítja az e-kereskedőket. Fel kell készülni a rohamra, bővíteni kell a logisztikát, beszállítói kapacitást, hogy ki tudják elégíteni a hirtelen fellépő kereslet növekedést. Bár az online kereslet mérséklődni fog a korlátozások feloldása után, a hatása tartósnak mutatkozik az első két hullám tapasztalatai alapján.
Szabó László elmondta, hogy az e-kereskedelem ilyen mértékű bővülése maga után vonta a határon átnyúló e-kereskedelem erősödését a régióban. Azok a vállalkozások, melyek a hazai piacokon meg tudtak erősödni, a külföldi piacok felé nyitnak. Van példa olyan magyar vállalkozásra, amely az koronavírus járvány alatt eredményesen lépett az online piacra és ma már hat országban van jelen.
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- Közel 8 millió maszkot vettek egy év alatt az eMAG-nál
- Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál
- GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja
- Már sosem fogunk úgy vásárolni, mint korábban
- Messze várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban
- Már a járvány utáni időszakra készülnek fel az eMAG vásárlói
- Elérte az e-kereskedelmet a második hullám!
- Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
- Online könnyen átverhetők vagyunk
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.