A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
A rendkívüli tételeket leszámítva a Google részvényenként 8,75 dolláros adózott eredményt ért el az egy évvel korábbi 6,79 dollárral szemben.
Az amerikai nagyvállalat negyedik negyedéves bevétele 8,44 milliárd dollárt tett ki, 26 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Nettó bevétele - amely már nem tartalmazza a partnerweboldalaknak kifizetett jutalékokat - 6,37 milliárd dollár volt, 29 százalékkal több mint egy évvel korábban.
A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők részvényenként 8,09 dolláros eredményt vártak, 6,06 milliárd dolláros nettó bevétel mellett.
A bruttó nyereség 63,9 százalékról 65,1 százalékra növekedett.
A közelmúltban a Google 4,6 százalékkal 24.400-ra növelte a teljes munkaidőben dolgozó munkatársai létszámát.
A Google részvényei a csütörtöki tőzsdezárást követő elektronikus kereskedésben 2,6 százalékkal 643,08 dollárra növekedtek.
A gyorsjelentés közzétételével egy időben jelentették be, hogy április 4-től Larry Page, a Google társalapítója veszi át a vezérigazgatói tisztséget Eric Schmidtől, Sergey Brin, a társaság másik társalapítója pedig a stratégiai projektekért és az új termékek kifejlesztéséért lesz felelős. Schmidt a társaság elnökeként dolgozik tovább, és segíti tanácsadóként Page és Brin munkáját.
A menedzsment összetételének megváltoztatása része annak a tervnek, amelynek értelmében "áramvonalasítják" a döntéshozatalt, egyértelműbben meghatározzák a választóvonalakat a kötelezettségek és felelősségek terén.
Az 55 éves Schmidt 2001 óta töltötte be a vezérigazgatói tisztséget. A választás azért esett akkor rá, mert a Google befektetői túl fiatalnak találták a két társalapítót, érettebb vezetőt kerestek. Brin és Page egyaránt 37 éves, mindketten 1973-ban születtek.
Kapcsolódó cikkek
- A Google megvásárolta az eBook Technologies-t
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- A vártnál jobb eredményekről számolt be a Google
- Tortával ünnepli magát a Google
- Heal Edina a Google új magyarországi vezetője
- Ballmer: a Google egy szörnyeteg
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Arat a Google, virul az online hirdetési piac
- A vártnál nagyobb a Google negyedéves adózott eredménye
- Jelentős részvénymennyiségtől válnak meg a Google-alapítók
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.