A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
A rendkívüli tételeket leszámítva a Google részvényenként 8,75 dolláros adózott eredményt ért el az egy évvel korábbi 6,79 dollárral szemben.
Az amerikai nagyvállalat negyedik negyedéves bevétele 8,44 milliárd dollárt tett ki, 26 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Nettó bevétele - amely már nem tartalmazza a partnerweboldalaknak kifizetett jutalékokat - 6,37 milliárd dollár volt, 29 százalékkal több mint egy évvel korábban.
A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők részvényenként 8,09 dolláros eredményt vártak, 6,06 milliárd dolláros nettó bevétel mellett.
A bruttó nyereség 63,9 százalékról 65,1 százalékra növekedett.
A közelmúltban a Google 4,6 százalékkal 24.400-ra növelte a teljes munkaidőben dolgozó munkatársai létszámát.
A Google részvényei a csütörtöki tőzsdezárást követő elektronikus kereskedésben 2,6 százalékkal 643,08 dollárra növekedtek.
A gyorsjelentés közzétételével egy időben jelentették be, hogy április 4-től Larry Page, a Google társalapítója veszi át a vezérigazgatói tisztséget Eric Schmidtől, Sergey Brin, a társaság másik társalapítója pedig a stratégiai projektekért és az új termékek kifejlesztéséért lesz felelős. Schmidt a társaság elnökeként dolgozik tovább, és segíti tanácsadóként Page és Brin munkáját.
A menedzsment összetételének megváltoztatása része annak a tervnek, amelynek értelmében "áramvonalasítják" a döntéshozatalt, egyértelműbben meghatározzák a választóvonalakat a kötelezettségek és felelősségek terén.
Az 55 éves Schmidt 2001 óta töltötte be a vezérigazgatói tisztséget. A választás azért esett akkor rá, mert a Google befektetői túl fiatalnak találták a két társalapítót, érettebb vezetőt kerestek. Brin és Page egyaránt 37 éves, mindketten 1973-ban születtek.
Kapcsolódó cikkek
- A Google megvásárolta az eBook Technologies-t
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- A vártnál jobb eredményekről számolt be a Google
- Tortával ünnepli magát a Google
- Heal Edina a Google új magyarországi vezetője
- Ballmer: a Google egy szörnyeteg
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Arat a Google, virul az online hirdetési piac
- A vártnál nagyobb a Google negyedéves adózott eredménye
- Jelentős részvénymennyiségtől válnak meg a Google-alapítók
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Continental: Jövőbe mutató megoldások az Auto Shanghai 2025-ön
A Continental az idei Auto Shanghai kiállításon a vezetés élményét és biztonságát új szintre emelő világítástechnikai fejlesztéseit állítja a középpontba. A technológiai vállalat széles skálájú járművilágítási megoldásokat mutat be: az alacsonyabb költségű rendszerektől – mint a Headlamp Control Module (HCM) Air – egészen a legmodernebb fejlesztésekig, mint például a lézeres vetítési technológiára épülő rendszerek (Laser-Based System, LBS), amelyek színes, nagy felbontású és mélységélességű képeket képesek kivetíteni a jármű környezetére.
Milliárdos támogatással startol az AI- és greentech-inkubátor
Elindult Magyarország első greentech és mesterséges intelligencia fókuszú inkubátora – jelentette be az Incubator Zero Zrt. az MTI-nek küldött közleményében.
Az AI forradalma és a hardverek új szerepe
A mesterséges intelligencia forradalma jelentős átalakulásokat hozott az informatikai fejlesztések világában. Míg korábban a szoftverfejlesztés állt az innováció középpontjában, az AI térnyerésével egyre inkább a hardverek kerülnek előtérbe mint kulcsfontosságú erőforrások.
Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite
A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.