Mi ösztönzi az online követőket?

Czipperer Dia, 2013. április 2. 09:58

Az Ipsos friss felméréséből kiderül, mi bizonyul hatásosnak a like-olók figyelmének felkeltésében. A márkatulajdonosoknak az ösztönzés szempontjából több minden is segítségükre lehet.

Nem elég megszerezni az online követőket, meg is kell tartani őket – talán az utóbbi még nehezebb. Az Ipsos nemzetközi kutatása rávilágít azokra, amelyek leginkább ösztönzik a követőket.

 

A felhasználók szeretik a törődést, ha érzik, hogy fontosak. Ez pedig leginkább úgy érhető el, ha megpróbálunk a felhasználó fejével gondolkodni. Vajon minek örülne leginkább? Hogyan éreztethetjük, hogy valóban fontos számunkra?

 

A felmérés szerint az ösztönzés terén leginkább a nyereményjátékok aratnak elsöprő sikert, hiszen az általuk szeretett márka termékéhez juthatnak hozzá – könnyedén, ingyen. Ugyanilyen fontosnak bizonyul – átlag 52%, Magyarországon 61% , hogy adjunk lehetőséget véleménynyilvánításra, legyen szó új vagy már bevezetett termékről.

 

Egy másik húzóerő a kedvezményeket biztosító kupon vagy ingyenes termék, amely nemzetközi szinten 50% reagálást mutat a magyar 46% , tehát érdemes ezen a területen is próbálkozni, ha van rá lehetőség.

 

Szintén ösztönzően hatnak a vicces, érdekes megoldások – 34%-ból vált ez ki érdeklődést mind a nemzetközi porondon, mind itthon. Ezeket pedig szívesen osztják meg ismerőseikkel, barátaikkal is, amely szintén ilyen arányt mutat, mi, magyarok pedig valamivel jobban szeretjük a „share” funkciót (36%).

 

A megkérdezettek közel egyharmada (30%), itthon pedig az egynegyede (22%) számára az is fontos tényező, hogy kap-e visszajelzést levelére, érzi-e a törődést. Többen azt is értékelik, ha válaszolnak a kommentekre: bár ez az arány nálunk alacsonyabb – 28% vs. 18%.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01