klímaváltozás kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: klímaváltozás
Ez a jövő? Az ENSZ sokkoló időjárásjelentéssel mozgósít a klímaváltozás elleni harcra
A televíziós időjárásjelentések nézői világszerte meglepő műsorszámot láthattak csütörtök este: a 2050. évi előrejelzést. A formátum ismerős lehetett, ám a tartalom nem: gyerekek mutatták be, milyen időre számíthatunk. Az ifjú meteorológusok az ENSZ Fejlesztési Programja (United Nations Development Programme, UNDP) „Weather Kids” kampányában vettek részt, együttműködésben a Meteorológiai Világszervezettel és a Weather Channel csatornával.
A jövő ingatlanjaival a klímaváltozás ellen
Az építési, ingatlan- és befektetési piacoknak a jövőben soha nem látott számú problémával és kihívással kell szembenézniük, ezekre a cégeknek új üzleti megoldásokat kell hozniuk. A VGP, a logisztikai és könnyűipari ingatlanok európai szolgáltatója amellett, hogy épületei tervezésénél figyelembe veszi a kockázatokat, a környezeti források megóvására és a fenntarthatóságra is jelentős hangsúlyt fektet.
Mesterséges intelligenciával küzd a Microsoft a klímaválság ellen
A Microsoft nemcsak a saját működését szeretné fenntarthatóbbá tenni, hanem az ügyfeleiét, sőt rajtuk keresztül az egész társadalomét is. A legfrissebb fenntarthatósági jelentés szerint a technológiának az eddigieknél is jelentősebb szerepe lesz abban, hogy minden szervezet fenntarthatóbban működhessen. A Microsoft eddig 1 milliárd dollárt fektetett zöld megoldások kifejlesztésébe, de a jövőben is készek hozzájárulni minden olyan kezdeményezéshez, amely a fenntarthatósági piacok gyorsabb kiépülését, a munkavállalók képzését és a károsanyag-kibocsátás megbízhatóbb mérését szolgálja. Maga a vállalat 2022-ben nagy lépéssel került közelebb 2030-ra kitűzött fenntarthatósági céljai teljesítéséhez: miközben 18 százalékos forgalomnövekedést ért el, számottevően csökkentette kibocsátásait.
Külön tantárgyként tanulnának a klímaváltozásról a magyar diákok
A most iskolapadban ülők még életük során szárazsággal és éhínséggel nézhetnek szembe a klímaváltozás miatt – vélekedik az EY GDS Magyarország és a Junior Achievement Magyarország közös Innovációs napján megkérdezett hazai középiskolás diákok többsége. A tanulók szerint külön tantárgynak kellene foglalkoznia az éghajlatváltozással.
Van kapcsolat az éghajlatváltozás és az emelkedő energiaszámlák között?
Egyértelmű összefüggést lát a megkérdezett fogyasztók közel 90 százaléka a klímaváltozás és az emelkedő energiaárak között – derül ki a Schneider Electric felméréséből. Sokan tartják fontosnak, hogy olyan otthonban éljenek, mely nettó zéró kibocsátású, vagyis nem bocsát ki annál több üvegházhatású gázt, mint amennyit el is tud nyeli, azonban a megkérdezettek kevesebb mint harmada látja úgy, hogy ilyen ingatlan kialakítására reális esélye is van.
A tettek mezejére, közös cselekvésre hív az E.ON új kampánya
Vége az ígéretek korának, eljött a tettek ideje! A klímaváltozás életünk része, de vannak folyamatok, amiket még megállíthatunk: együtt, összefogással. Ezekkel az üzenetekkel buzdít cselekvésre az E.ON új márkakampánya és a hozzá kapcsolódó Föld bajnokai fenntarthatósági kihívás. A novembertől 2022 februárjáig futó kampány célja, hogy felhívja az emberek figyelmét arra, hogy gyermekeink jövőjét, bolygónkat egy módon lehet megvédeni: közösen, összefogással. A fenntarthatóság iránt évek óta elkötelezett energiavállalat a kampányban a zöld energiára és az innovációkra épülő új megoldásokat is bemutatja.
Magyar cégek is csatlakoznak az ENSZ Race to Zero kampányához
Az ENSZ Race to Zero kezdeményezés jelenleg az egyik legnagyobb globális törekvés, amely a klímaváltozás visszaszorítására hivatott. A cél, hogy bolygónk megmentése érdekében 2050-re a lehető legtöbb ország, város és cég váljon karbonsemlegessé. A KKV szektor képviselőit hazánkban az Egyesült Királyság budapesti nagykövetsége és az Okos Jövő Innovációs Klaszter (OJIK) fogja össze, zöldebb megoldásokra ösztönözve a vállalatokat. A program elrajtolt, és meg is van az első öt hazai cég, akik felvezetőként elindultak a klímavédelem érdekében.
Már a klímaváltozás okozta többletköltségekre is köthetünk biztosítást
A világ napról napra változik, és vele együtt változnak a szolgáltatásokkal és termékekkel kapcsolatos igényeink is. Ma már számos olyan, korábban utópisztikusnak tűnő terméket vásárolhatunk, mint például a hajlítható képernyőjű hibrid okostelefon-tablet vagy a 3D nyomtatással és beépített LED világítással készült ultrakönnyű, hálós szerkezetű bicikliváz.
Már a klímakockázatok elkerülésére készülnek a cégek
Egyre több vállalat foglalkozik az éghajlatváltozás hatásaival, azonban az erről szóló beszámolók még mindig nem elég részletesek – állapítja meg az EY legfrissebb klímakockázati barométere, ami 42 országból több mint 1100 cég pénzügyi jelentését elemezte.
A klímaváltozás kérdése erőteljesen foglalkoztatja a gyerekeket
A Cartoon Network közzétette Európa-, Közel-Kelet- és Afrika-szerte elvégzett kutatását, amely a 6-12 éves gyerekek klímaváltozáshoz való viszonyulását vizsgálta. Kiderült, hogy bolygónk egészsége kiemelten fontos a gyerekek számára, akik aktívan részt is szeretnének venni korunk nagy kihívásának megoldásában.
Különleges helyszíneken hívja fel az Extreme E a figyelmet a klímaváltozásra
2019 elején a Formula E atyja, Alejandro Agag bejelentette egy teljesen elektromos tereprali verseny életre hívását, amely az Extreme E nevet kapta. A 2021-ben induló bajnokságban kizárólag villany SUV-k állnak rajthoz a Föld legzordabb vidékein.
Mérnöki válaszok a klímaváltozás hatásainak csökkentésére
Ökológia és Gazdaság Fórum néven új interdiszciplináris munkacsoport alakul a Magyar Mérnöki Kamarában, amelynek célja, hogy a Föld ökológiai állapotának romlása és a klímaváltozás miatti kihívásokra mérnökileg megalapozott és szakmailag koordinált válaszokat és javaslatokat adjon.
E-autókkal a klímaváltozás ellen
Elektromos autókra cseréli le teljes járműflottáját a Schneider Electric 2030-ig. A társaság emellett minden nagyobb irodájánál és gyárában kialakítja az ilyen autók töltéséhez szükséges infrastruktúrát.
A L’Oréal a vállalati fenntarthatóság élén
A vállalati fenntarthatóság terén világszinten vezető non-profit CDP szervezet által meghatározott három területen, a klímaváltozás elleni küzdelem, a vízbiztonság és az erdők védelme kategóriában is „A” minősítéssel emelkedett ki a L’Oréal. A kozmetikai cég az egyetlen vállalat, amely négy egymást követő évben is a legkiválóbb minősítést érdemelte ki mindhárom területen.
Klímaválság – nő a mérnökök felelőssége
„A klímaváltozás kapcsán egyre nő a mérnökök felelőssége. Tudásunk segít műszaki megoldásokat adni a klímaváltozást befolyásoló tényezők egy részére; másrészt segíthet abban, hogy a terjedő valódi és félinformációk között könnyebben el lehessen igazodni” - mondta Nagy Gyula a Magyar Mérnöki Kamara elnöke a Magyar Energetikus Hallgatók V. Találkozóján.
Nem a költségkeret szab határt a vállalatok zöld működésének
A nemrég megrendezett davosi Világgazdasági Fórumon többek között a világhírű természetfilmes, David Attenborough is felhívta a figyelmet a klímaváltozás veszélyeire, és sürgette a kormányokat, valamint az üzleti élet képviselőit a gazdaság jelenlegi működésének mielőbbi megváltoztatására.
A klímaváltozás megváltoztatta az internetes keresési és vásárlási szokásokat
Az időjárás tartós változása mérhetően kihat az online vásárlási szokásokra is. A vállalkozásoknak fel kell ismerni a jeleket, és alkalmazkodniuk kell a klímaváltozáshoz.
A klímaváltozás elleni küzdelembe aktívan bekapcsolódik a Xerox is
A CDP szigorú szakmai osztályozása szerint, a bejelentett adatok értékelése után, a lehetséges 100 pontból a Xerox 99 pontot ért el.
Cikkgyűjtő
További híreink
Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat, rekordszámú, 83 videós és fotós pályázat érkezett, melyek közül a zsűri öt videós és egy fotós alkotást díjazott, továbbá a Yettel különdíjjal ismert el egy videós alkotást. Az idei díjakat többek között a Telex, a 24.hu, a Szabad Európa és az RTL újságírói kapták.
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.