olvasás kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: olvasás
Iskolakezdés: hatékonyabban tanít a papír
Ha a diákok a „hagyományos” módszerek helyett egyre inkább a digitális eszközöket használják tanulásra, kimutathatóan romlik az olvasási és szövegértési készségük. A minap kezdődött új tanév kapcsán többek közt erre hívja fel a figyelmet a Nyomda- és Papíripari Szövetség (FEDPRINT) a legutóbbi, világszerte mintegy 600 ezer, 15 éves tanuló körében elvégzett PISA-mérés eredménye alapján.
Megduplázná az 1 millió könyv letöltést a BOOKR Kids 2020-ban
Azon túl, hogy 30%-kal növelte árbevételét, a BOOKR Kids 2019. évi sikerét bizonyítja a könyvtár- alkalmazásaikban megvalósult 1 millió könyv letöltés és olvasással töltött közel 5 évnyi idő is. Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures portfólió cégének tavalyi eredménye az is, hogy magyar általános iskolák is megismerkedhettek a BOOKR formátummal: 1000 diák próbálhatta ki államilag fenntartott, vidéki, túlnyomórészt kistérségi intézményekben a BOOKR Suli programot. A jelenleg zászlóshajó termékük, az angol nyelvtanulást irodalmi művekkel segítő BOOKR Class-nak köszönhetően pedig nemzetközi szinten is egyre sikeresebb a vállalat. 2020-ra nem kisebb célt tűztek ki, mint az egymilliós könyv letöltés megduplázását.
Elindult a Bookline előkarácsonyi kampánya
Idén tavasszal látványosan megújult a Bookline, a sikeres redesign után pedig az oldal kényelmi funkciói is jelentős fejlesztéseken estek át. Novembertől – az olvasásnépszerűsítés mellett – a megújult szolgáltatásaira hívja fel a figyelmet az online webáruház kampánya. A kampányban kiemelt szerepet kapnak a márka dolgozói is.
Szavazzon az irodalomra!
A Libri április és május között arra buzdítja az olvasóközönséget, hogy szavazzanak a kortárs magyar irodalomra. A 2016-ban alapított Libri irodalmi díjak kampánya a döntőbe került tíz kortárs magyar irodalmi alkotásra és szerzőikre hívja fel a figyelmet. Március végétől már a közönség is szavazhat, és kiválaszthatja kedvencét a tíz döntős közül. A díjak ünnepélyes átadógálája május 15-én lesz.
Megújul a Bookline oldala
Március 26-tól a Bookline-ra látogatók egy vadonatúj, letisztult oldallal találkozhatnak. A tavaly rendkívül sikeres évet zárt márka a tavaszi megújulás mellett tette le a voksát: interaktív, vásárlóbarát elemekkel várja az olvasókat új, modern felületén.
Első mondatokkal népszerűsíti az olvasást a Bookline
November 1. és 31. között híres szerzők híres mondataival hívja fel az olvasás szépségeire a figyelmet a Bookline. A népszerű könyves webáruház ikonikus és új megjelenésű könyvek kezdő mondatait válogatta ki és mutatja be plakátokon, valamint online felületein.
A magyar könyvrajongók negyede már kizárólag digitális formában olvas
Felsőfokú végzettséggel rendelkező, középkorú, nő – ilyen az átlagos magyar könyvrajongó. Felmérés szerint közülük egyre többen hajlanak az elektronikus könyvek felé.
Előtérben az e-könyvek
Az olvasási szokások megváltozásával a könyvvásárlási és -választási szokások is átalakulóban vannak. Az e-könyvek piacán idén új kezdeményezések születtek azzal a céllal, hogy minél több olvasót hozzanak közelebb az irodalom világához a digitális könyves tartalmak segítségével.
Zuckerberg virtuális könyvklubot indított az olvasás népszerűsítésére
A Facebook feje, Mark Zuckerberg nemrég jelentette be 2015-ös kihívását, melynek célja, hogy az emberek többet olvassanak. Zuckerberg egy virtuális könyvklubot nyitott a Facebookon, hogy az embereket motiválja az olvasásra.
Kevesebben, kevesebbet olvasnak, az e-könyvek viszont egyre népszerűbbek
Miközben sajnos kevesebben és egyre kevesebbet olvasnak könyvet, a digitális világban soha nem látott mértékben nő a szöveges tartalomfogyasztás. Ezt az ellentmondást az e-könyvpiac oldhatja fel, amely előtt szakemberek szerint komoly jövő áll.
Az e-könyvek mentik meg az olvasást?
Napjainkban a felnőtt internetezők többsége saját bevallása szerint kevesebbet olvas könyvet, mint öt évvel ezelőtt. A könyvolvasással töltött idő csökkenésének megállításában vagy akár növelésében az e-könyveknek vitathatatlan szerepük lehet a jövőben – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatásából, amely a könyvolvasási szokásokkal és az e-könyvekhez való hozzáállással foglalkozik.
Végre a vak emberek is olvashatnak újságot
Vannak, akik nyomtatott formában szeretnek újságot olvasni, akiknek külön élvezet, hogy a kezükben tartják kedvenc lapjukat. Mások az interneten keresztül futják át a választott újság híreit, hiszen az internet révén most már szinte minden újság elérhető.
Nem olvasnak a fiatalok
A könyvek egyre inkább háttérbe szorulnak az emberek életében. Főként a fiatalokra jellemző a nagyobb érdektelenség. Többen időhiány miatt nem olvasnak, de sokan vannak olyanok is, akiket egyszerűen nem érdeklik a könyvek. Az e-könyv olvasás még nem annyira elterjedt, pedig sokan ebben látják a jövőt.
Cikkgyűjtő
További híreink
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!