Intelligens dokumentumrendszerezés

forrás Prim Online, 2007. január 24. 10:05
Az MTA és a SZTAKI közreműködésével elindult egy kutatás-fejlesztési projekt, amelynek keretében dokumentumok automatikus rendezését, kategorizálását valósítják meg természetes nyelvfeldolgozási technológiákkal. A feladat a szöveg értelmét figyelembe vevő kategorizálási eljárások készítése és a technológia  alkalmazásokba történő beépítése.
A projekt eredményeként a cégek olyan portálhoz juthatnak, amelyen a megjelenített dokumentumok rendezése automatikusan történik. Egy gépi e-mail címre elküldve az anyagokat, az intelligens kategorizáló elolvassa és az anyagot besorolja a megfelelő kategóriákba. Ehhez előzőleg megnézi az egyes kategóriák korábbi anyagait, hogy megtanulja, melyik kategória mire való. A rendszer olyannyira intelligens, hogy képes különbséget tenni az azonos kulcsszavakat is tartalmazó, de különböző értelmű szövegek között.

Az intelligens dokumentumfeldolgozást két másik alkalmazásba is beépítik ennek a projektnek a keretében. Az egyik egy e-mail rendező, amely a felhasználó postaládájába érkező e-maileket automatikusan sorolja a felhasználói mappákba (a felhasználó által már korábban besorolt néhány példa alapján). A másik alkalmazás az automatikus ügyfélszolgálat: a cég honlapján a cég ügyfelei vagy érdeklődők szöveges kérdéseket tehetnek fel a cég termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatban. A kérdésekre az automata azonnal válaszol olyan módon, hogy a kérdést besorolja egy kérdéskategóriába (azonos válasszal megválaszolható kérdések egy csoportjába), majd a kategóriához tartozó, előre elkészített választ jeleníti meg a felhasználónak. Ezzel a jelenlegi „gyakori kérdések” listánál sokkal komplexebb, számos ügyféligényt kielégítő rendszert lehet építeni, amely például alkalmas a termékek használatával kapcsolatban felmerülő tanácsadásra.

A pályázatot a Pont Rendszerház nyerte meg, amely 2007 végéig tart, amikorra a végleges változat elkészül. A fenti rendszereket 2008-tól nagyvállalatok számára értékesíti a cég, egyedi fejlesztési és rendszerintegrációs projekt keretében.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14