Katasztrófaelhárítás számokban

Éles különbség az üzleti elvárások és az IT környezet adta lehetőségek között

forrás: Prím Online, 2013. november 1. 09:32

A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet közzétette a NetIQ megbízásából készített Forrester Research jelentésének eredményeit, amely szerint a vállalatok egyre nagyobb igényeket támasztanak az üzletfolytonossággal és a katasztrófa utáni helyreállítással kapcsolatban, ugyanakkor a területen legkorszerűbbnek számító virtualizációs és automatizálási technológiák elterjedése lassú.

A NetIQ megbízásából készített Forrester Research jelentése az elemző cég napjaink disaster recovery trendjeit vizsgálja. az elmúlt három év alatt a katasztrófa utáni helyreállítási igény, illetve tűrés több óráról percekre csökkent, ugyanakkor a szervezetek még mindig nagy arányban használják a már elavultnak számító szalagos biztonsági mentési technológiákat.

 

A vállalatok igényei folyamatosan változnak, és ezek kielégítését egyre több új, fejlett informatikai eszköz támogatja. Napjainkban már alapvető elvárás a szervezetek, illetve a felhasználók részéről az állandó, zökkenőmentes szolgáltatás, és a működés folytonosságában előforduló rések áthidalását új virtualizációs, illetve automatizálási technológiák segítik. A NetIQ portfóliójában is található ilyen átfogó megoldás, számos vállalat azonban csak lassan adaptálja ezeket a technológiákat, és ezzel egyre távolabb kerülnek egymástól az üzleti elvárások és az azt támogató informatikai háttér által biztosított lehetőségek.

 

A Forrester adatai szerint a vállalatok 2010-ben az IT-költésük 5,27 százalékát fordították az üzletfolytonosság és a katasztrófa utáni helyreállítás biztosítására, míg 2012-ben ez a szám 6,15 százalék volt, ami nagyon lassú növekedést jelent. Továbbra is viszonylag jelentős azon szervezetek száma, ahol a mára már nem túl korszerűnek számító szalagos módszert használják a biztonsági mentések készítésére, ám fokozatosan egyre több vállalatnál kezdik igénybe venni a modernebb replikációs módszereket.

 

A rendelkezésre állással, illetve a helyreállítás gyorsaságával kapcsolatos igények ezzel egyidejűleg folyamatosan nőnek. Három éve még elfogadható volt, ha egy, a működés szempontjából kritikus rendszer helyreállítása órákba telt, manapság viszont már túl magas költségeket eredményez egy ilyen kiesés. 2010-ben a vállalatok mindössze harmada tervezte egy órán belül helyreállítani a működés szempontjából kritikus fontosságú rendszereit egy esetleges katasztrófa esetén, napjainkban pedig már a cégek több mint fele rendelkezik ilyen tervvel.

 

Ami az RPO értéket (Recovery Point Objective, azaz adatvesztési tűrés) illeti, a Forrester adatai szerint a működés és az üzletmenet szempontjából kritikus rendszerek esetében az átlagosan elvárt szám öt órával kevesebb a három évvel ezelőttihez képest. 2010-ben a vállalatok 39 százaléka tervezte egy órányinál kevesebb adatvesztés mellett helyreállítani a működés szempontjából kritikus rendszereket, ugyanez a szám ma már 61 százalék.

 

A megnövekedett igényekre alacsony költségek mellett kínál megoldást a NetIQ PlateSpin Forge, amely akár 30 perces RPO és egyórás vagy annál is rövidebb RTO értéket biztosít. Mindezt egy olyan technológia teszi lehetővé, amely az informatikai szolgáltatásokat készenléti virtuális gépekre másolja. Katasztrófa vagy leállás esetén ezek a virtuális gépek percek alatt beindíthatók és futtathatók közvetlenül a virtuális infrastruktúrában, ami rendkívül gyors helyreállítást garantál, hiszen a biztonsági másolat adathordozója egyben a helyreállítási környezet is. 

 

Az alacsonyabb költségeknek köszönhetően a cégek a korábbinál több rendszert vonhatnak be a disaster recovery megoldás hatóköre alá, biztosítva a védelmet és a gyors helyreállítást. A NetIQ PlateSpin Forge emellett a fizikai és virtuális gépek védelmét is képes ellátni, valamint egyszerű tesztelést tesz lehetővé.

 

Az inforgrafika az alábbi linken teljes méretben letölthető: IT_Disaster_Recovery_infografika.jpg

 

Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ne csak a FaceApp miatt aggódjunk!

Számtalan cikk jelent meg a napokban arról, hogy a FaceApp-al vigyázni kell; ugyanis a felhasználói szerződés értelmében az applikáció teljeskörű kontrollt szerezhet a készüléken lévő fotóink felett (Sophos kommentár).

2019. július 23. 09:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Vodafone megkapta az engedélyt a UPC felvásárlására

2019. július 18. 17:06

A 4iG megvásárolja a T-Systems Magyarországot

2019. július 9. 11:43

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26
online sportfogadás