Csökkent az internet-előfizetések száma - Axelero, IHM
Megyeri Tibor, az Axelero marketingosztály-vezetője elmondta: a társaság ügyfeleinek száma a második negyedévben 4 százalékkal nőtt, s július végére elérte a 238 ezret.
A marketingvezető kifejtette: a kapcsolt vonali előfizetők száma már egy-két éve folyamatosan csökken, miközben egyre többen érik el a világhálót szélessávon. Hozzátette: míg a KSH adatai
szerint a teljes piacon a második negyedévben a dial up-os előfizetők száma 15 százalékkal mérséklődött, addig az Axelero esetében csak 6 százalékkal. A társaság esetében a széles sávú
előfizetők aránya ugyanúgy 16 százalékkal nőtt, mint a KSH teljes piacra vonatkozó adatai szerint.
Az osztályvezető az adatszolgáltatással kapcsolatban elmondta: a számokat a szolgáltatóktól önbevallás alapján gyűjti össze a hivatal, s ezért nem tudja pontosan megmondani, hogy miért csökkent az előfizetők száma. Elképzelhetőnek tartotta azt is, hogy a második negyedévben több előre fizetett internetelérés is lejárt, s ezeket nem újították meg az ügyfelek.
Szathmári Géza, a mintegy 50 ezer ügyféllel rendelkező GTS-Datanet Távközlési Rt. vezérigazgatója szerint szintén nem csökkent az ügyfelek száma. Hozzátette: az valóban igaz, hogy a dial up-os ügyfelek nagy számban váltanak át széles sávra. Példaként megemlítette, hogy míg az elmúlt időszakban a dail up-os ügyfelek száma 0,7 százalékkal csökkent, addig a széles sávúaké 5 százalékkal nőtt.
Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) álláspontja szerint 2004. első és második negyedéve között a kismértékű előfizetésszám-csökkenés ellenére a piac összességében nőtt, amit bizonyít az is, hogy az internet-hozzáférési szolgáltatók nettó árbevétele 10 százalékot meghaladó mértékben 10 milliárd forintról 11 milliárd forint fölé emelkedett.
A tárca szerint az előfizetésszám-csökkenés túlnyomó része a korszerűtlen kapcsolt vonali előfizetések számának jelentős mértékű mérséklődéséből származott, mintegy 48 ezerrel kevesebb ilyen előfizetést regisztráltak a második negyedévben, mint az első negyedévben. Összességében azonban az előfizetések száma ennél jóval kisebb mértékben, mindössze 17 ezerrel csökkent, mivel a zsugorodást jórészt ellensúlyozta a korszerű szélessávú technológiák előfizetői
számának mintegy 35 ezres bővülése. A két szám közötti különbséget az IHM szerint vélhetően az magyarázza, hogy számos kis- és középvállalat, amely eddigi több kapcsolt vonali előfizetést is fenntartott, átállt egy-egy lényegesen több lehetőséget kínáló szélessávú szolgáltatásra.
A minisztérium szerint ugyancsak kedvező tendenciát mutat az internethasználat alakulása is. Az IHM által megrendelt kutatások szerint míg 2002 augusztusában a lakosság 14,8 százaléka használta az internetet, addig 2004 második negyedévben már 23,3 százaléka. Ezzel párhuzamosan csökkentek a használatban megmutatkozó területi különbségek is: míg 2002 augusztusában a fővárosiak 31 százaléka, a városokban lakók 14 százaléka és a falvakban lakók mindössze 8 százaléka internetezett, addig 2004 első félévére a falvakban megduplázódott a világhálót használók aránya és 16 százalékra emelkedett. Ugyancsak a fővárosit meghaladó mértékben, 8 százalékponttal nőtt a városokban is az internethasználat, s elérte a 22 százalékot. A fővárosban az arány 38 százalékra változott.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes tisztaDSL konstrukció az Interware-nél
- Nem elég széles sávú a szélessávú internet Amerikában
- Bővült a széles sávú internetezők tábora
- KSH: Tovább nőtt a szélessávú internet-előfizetők tábora
- Szakmai konferencia és ingyenes programok a szélessáv jegyében
- 2011-re minden háztartás elérheti a széles sávot
- Szélessáv Napja és szélessávkereső az internet hazai elterjedéséért
- Nyugat-Dunántúl: 75,1 százalékos szélessávú internet lefedettség
- Kovács Kálmán: önmagában nem elegendő az internet-hozzáférés biztosítása
- Az év végére minden iskolában szélessávú internet lesz
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.