Csökkent az internet-előfizetések száma - Axelero, IHM

MTI Sajtóadatbank, 2004. szeptember 3. 11:13
A magyar internetpiacon vezető Axelero, illetve a GTS-Datanet nem érzékelte a második negyedévben sem az előfizetők számának csökkenését, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) pedig részben azzal magyarázza a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által csütörtökön közzétett második negyedévi 2,4 százalékos előfizetőiszám-mérséklődést, hogy sok vállalat a több kapcsolt vonali (dial up) előfizetését átváltotta egy-egy szélessávú elérésre.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az internet-előfizetések száma 2,4 százalékkal csökkent a második negyedévben az előző negyedévhez képest. A hivatal adatai alapján az előfizetők száma július végén meghaladta a 692 ezret, ami 27 százalékkal több a 2003. második negyedév végi értéknél. Az előző év azonos időszakában 8 százalékos növekedés volt megfigyelhető az előző negyedévhez képest.

Megyeri Tibor, az Axelero marketingosztály-vezetője elmondta: a társaság ügyfeleinek száma a második negyedévben 4 százalékkal nőtt, s július végére elérte a 238 ezret.

A marketingvezető kifejtette: a kapcsolt vonali előfizetők száma már egy-két éve folyamatosan csökken, miközben egyre többen érik el a világhálót szélessávon. Hozzátette: míg a KSH adatai
szerint a teljes piacon a második negyedévben a dial up-os előfizetők száma 15 százalékkal mérséklődött, addig az Axelero esetében csak 6 százalékkal. A társaság esetében a széles sávú
előfizetők aránya ugyanúgy 16 százalékkal nőtt, mint a KSH teljes piacra vonatkozó adatai szerint.

Az osztályvezető az adatszolgáltatással kapcsolatban elmondta: a számokat a szolgáltatóktól önbevallás alapján gyűjti össze a hivatal, s ezért nem tudja pontosan megmondani, hogy miért csökkent az előfizetők száma. Elképzelhetőnek tartotta azt is, hogy a második negyedévben több előre fizetett internetelérés is lejárt, s ezeket nem újították meg az ügyfelek.

Szathmári Géza, a mintegy 50 ezer ügyféllel rendelkező GTS-Datanet Távközlési Rt. vezérigazgatója szerint szintén nem csökkent az ügyfelek száma. Hozzátette: az valóban igaz, hogy a dial up-os ügyfelek nagy számban váltanak át széles sávra. Példaként megemlítette, hogy míg az elmúlt időszakban a dail up-os ügyfelek száma 0,7 százalékkal csökkent, addig a széles sávúaké 5 százalékkal nőtt.

Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) álláspontja szerint 2004. első és második negyedéve között a kismértékű előfizetésszám-csökkenés ellenére a piac összességében nőtt, amit bizonyít az is, hogy az internet-hozzáférési szolgáltatók nettó árbevétele 10 százalékot meghaladó mértékben 10 milliárd forintról 11 milliárd forint fölé emelkedett.

A tárca szerint az előfizetésszám-csökkenés túlnyomó része a korszerűtlen kapcsolt vonali előfizetések számának jelentős mértékű mérséklődéséből származott, mintegy 48 ezerrel kevesebb ilyen előfizetést regisztráltak a második negyedévben, mint az első negyedévben. Összességében azonban az előfizetések száma ennél jóval kisebb mértékben, mindössze 17 ezerrel csökkent, mivel a zsugorodást jórészt ellensúlyozta a korszerű szélessávú technológiák előfizetői
számának mintegy 35 ezres bővülése. A két szám közötti különbséget az IHM szerint vélhetően az magyarázza, hogy számos kis- és középvállalat, amely eddigi több kapcsolt vonali előfizetést is fenntartott, átállt egy-egy lényegesen több lehetőséget kínáló szélessávú szolgáltatásra.

A minisztérium szerint ugyancsak kedvező tendenciát mutat az internethasználat alakulása is. Az IHM által megrendelt kutatások szerint míg 2002 augusztusában a lakosság 14,8 százaléka használta az internetet, addig 2004 második negyedévben már 23,3 százaléka. Ezzel párhuzamosan csökkentek a használatban megmutatkozó területi különbségek is: míg 2002 augusztusában a fővárosiak 31 százaléka, a városokban lakók 14 százaléka és a falvakban lakók mindössze 8 százaléka internetezett, addig 2004 első félévére a falvakban megduplázódott a világhálót használók aránya és 16 százalékra emelkedett. Ugyancsak a fővárosit meghaladó mértékben, 8 százalékponttal nőtt a városokban is az internethasználat, s elérte a 22 százalékot. A fővárosban az arány 38 százalékra változott.
Kulcsszavak: IHM Axelero ADSL KSH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 16:19

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra

Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán. 

2024. április 26. 09:55

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50