A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
A társaság csütörtöki közlése szerint az adózott eredmény 745 millió euró volt a decemberrel végződött három hónapban az egy évvel korábbi 948 millió eurót követően. A bevétel 12,65 milliárd euróra emelkedett 12,35 milliárdról, ugyanakkor a vállalat globális piaci részesedése 31 százalékra zsugorodott 35 százalékról.
A Nokia vezérigazgatójának a megfogalmazása szerint a piac növekedési kilátásai bíztatóak, de elismerte, hogy a Nokia "komoly kihívásokkal néz szembe a versenyképességet és a kivitelezést illetően". Elemzők ezzel összefüggésben emlékeztetnek arra, hogy a Nokia számára különösen az okostelefonok jelentenek nagy kihívást: az Apple iPhone készüléke "megadta az alaphangot" sok dizájn-tudatos vásárló számára, a Research in Motion BlackBerryjét pedig főként vállalati ügyfelek favorizálják.
Az Apple 16 millió iPhone-t adott el tavaly a negyedik negyedévben, 86 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, a Research in Motion nem tett közzé ilyen adatokat. A Nokia 124 millió készüléket adott el tavaly a negyedik negyedévben, 3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, míg az átlagos eladási ár 69 euróra emelkedett 64-ről.
"Az iparág megváltozott, s ideje, hogy a Nokia is gyorsabban változzon" - summázta véleményét Stephen Elop vezérigazgató, jelezvén, hogy a Nokia február közepén ismerteti új stratégiáját, amelynek legfőbb célja, hogy a vállalat jobban fel tudja venni a versenyt az okostelefonok eddig nála sikeresebb gyártóival.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia - NGM: közös munkacsoport a dolgozók munkahelyhez juttatására
- A Nokia Komáromban 2.300 főt bocsát el
- Átszervezésekre készül Romániában a Nokia
- Zuhant a Nokia árfolyama a profitfigyelmeztetés után
- Hétezer állás szűnik meg a Nokiánál 2012 végéig
- A Nokia 16 ezer munkatársat "érintő" átalakításra készül
- A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
- A komáromi Nokia gyárban nem lesz létszámleépítés
- Leépítésekre készül a Nokia
- Jó negyedév, elbocsátások a Nokiánál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A térbeli számítástechnika forradalma: Az üzleti innováció új dimenziója
Ahogy a vállalati informatika egyre bonyolultabbá és összetettebbé válik, úgy nő a térbeli számítástechnika (spatial computing) jelentősége az üzleti innovációk terén. Ez a technológia lehetővé teszi a fizikai és digitális világ közötti zökkenőmentes kapcsolatot, és egyesíti a virtuális valóság, a kiterjesztett valóság, az IoT és a mesterséges intelligencia adatelemzési képességeit. Ennek köszönhetően a vállalkozások új szintre emelhetik hatékonyságukat és innovációs képességüket.
A Bosch ismét a legfittebb hazai vállalat
Kimagasló eredményt ért el a Robert Bosch Kft. a „Fut a cég” elnevezésű országos vállalati sportversenyen: 2024-ben immár hatodik alkalommal nyerte el a „legsportosabb vállalat” címet. A Budapesti Sportiroda által szervezett megmérettetésen több mint 700 cég vett részt, de a Bosch sportközössége ismét mindenkit maga mögé utasított.
Új név alatt folytatja a Continental autóipari ágazata: bemutatkozott az Aumovio
A Continental Csoport autóipari ágazata az Auto Shanghai kiállításon jelentette be új márkanevét: a jövőben önálló vállalatként Aumovio néven működik tovább. Az új név kifejezi a cég erős piaci jelenlétét, hagyományait és technológiai tapasztalatát, valamint azt a törekvést, hogy innovációval alakítsa a mobilitás jövőjét.
Kiberbiztonság a kritikus infrastruktúrák védelmében
A Schneider Electric legújabb megoldása egyszerű és biztonságos hozzáférést kínál a távoli terminálegységekhez (RTU), ezzel tovább növelve a kritikus infrastruktúrák – például a víz-, olaj- és gázvezetékek – védelmét. Az új SCADAPack 470i és 474i modellek a szerepkör-alapú hozzáférés-szabályozás révén segítik a kiberbiztonsági előírások betartását is.
A magyar üzleti élet Oscarja visszatér
Egy hónap múlva, 2025. május 22-én immár harmincadik alkalommal rendezi meg a Menedzserszövetség az Év Menedzsere Díjátadó Gálát – az üzleti élet egyik legrangosabb társasági eseményét.