Az Allied Telesyn Magyarországon bemutatta Triple Play technológiáját

forrás Prim Online, 2004. október 7. 18:16
A cég új generációs Triple Play technológiájával a szolgáltatók jelentős lépést tehetnek a szélessávú lefedettség növelése irányában, mialatt az új interaktív szolgáltatások bevezetésével egyúttal többletbevételi lehetőséghez is jutnak.
A szolgáltató társaságok az otthoni és üzleti felhasználók egyre növekvő sávszélességigénye miatt a hálózati kapacitások bővítésének folyamatos szükségességével küzdenek. A kihíváshoz hozzá tartozik, hogy mivel a legtöbb "hagyományos" (pl. DSL) hálózat a nagy sávszélességű internetcsatlakozásra lett kiépítve, a Triple Play szolgáltatások alapelemei külön hálózatokon érhetők el, funkcionalitásuk nem integrált. Ezért a szolgáltató vállalatok olyan könnyen skálázható hálózati architektúrát keresnek, amely lehetővé teszi az ún. Multi-Access hálózatok kiépítését, a különböző szolgáltatások egységes és - a jövőállóság miatt - könnyen fejleszthető alkalmazásokba integrálását.

A cég Multiservice Access Platformjára és Residential Gateway termékcsaládjára építve olyan hozzáférési hálózatokat képes kiépíteni, amelyek alkalmazkodnak az adott szolgáltató meglévő hálózatához.

Ennek eredményeképp az Allied Telesyn egyedülálló pozícióban vág neki a Triple Play piaci szegmens gyorsan növekvő igényeinek kiszolgálásához, hisz képes technológiailag összetett megoldások szállítására. A cég által bemutatott rendszerrel a szolgáltatók igazi, értéknövelt szolgáltatásokban gazdag Triple Play hálózatokat építhetnek a meglévő infrastruktúrájukon és a számukra leginkább kifizetődő technológiával (DSL, ETTH, FTTH...) terjeszkedhetnek a zöldmezős beruházások, pl. újonnan épített lakóparkok felé.

Az Allied Telesyn a szolgáltatói megbízhatóságot nyújtó kapcsolók és a hozzáférési hálózatok kialakításához szükséges rugalmasságot ötvözi a különböző videószolgáltatások támogatására kifejlesztett ún. Multservice Access Platform termékeiben. A termékcsalád, mely az egyik elengedhetetlen építőköve a Triple Play hálózatoknak, már 2002-ben átesett a piaci bemutatkozáson, és azóta is számos "Video-over-DSL" hálózatban üzemel pl., Észak-Amerikában, a Skandináv államokban vagy hozzánk legközelebb Ausztriában.

A szolgáltató vállalatok a fix előfizetéses szolgáltatásokon túl új üzleti lehetőségekkel találkoznak, ha folyamatosan fejleszthető, egymásra épülő interaktív szolgáltatásokat nyújtanak otthoni és üzleti felhasználóiknak. Az Allied Telesyn felismerte az egyre szélesebb skálájú szolgáltatásokban rejlő lehetőséget és technológiai partnereivel olyan szolgáltatáscsomagot állított össze, mely lehetővé teszi a "Triple Play" fogalmának kibővítését. Az így összeállított rendszer nem csak az egyirányú információáramlást támogatja - a szolgáltatótól a felhasználó felé -, hanem biztosítja az interaktivitást. A felhasználók az elérhető szolgáltatásokra a tévé képernyője előtt csatlakozhatnak, választhatnak például virtuális videotéka, virtuális videorekorder, adások visszamenőleges megtekintése, hirdetésmentes tévé adások elérése stb. közül.

A manapság kínált egységes megoldások problémája, hogy előző generációs, átalakított hálózatokra épülő rendszer nem lesz képes támogatni az alkalmazások konvergenciájából fakadó igényeket. Az Allied Telesyn szerint az adathálózatokra alapozott Triple Play szolgáltatások, melyek képesek kihasználni a meglévő fizikai infrastruktúrát, sokkal egyszerűbben és költséghatékonyabban üzemeltethetők, ill. bővíthetők. Ez indokolttá teszi az "új generációs hálózatok" felé való elmozdulást - fejtette ki Szuszkó László az Allied Telesyn hazai képviseletének vezetője.

A cég új generációs Triple Play technológiájával a szolgáltatók jelentős lépést tehetnek a szélessávú lefedettség növelése irányában, mialatt az új interaktív szolgáltatások bevezetésével egyúttal többletbevételi lehetőséghez is jutnak. A bemutatott Triple Pay megoldás további előnye, hogy a rugalmas, különböző hálózatokhoz alkalmazkodó rendszerből és a Residential Gateway egyszerű csatlakozásából fakadóan a szolgáltató kedvezőbb TCO (Total Cost of Ownreship) mutatókat és gyorsabb megtérülést realizálhat.

Ez a fajta új szemlélet azonban nemcsak a kommunikációs szolgáltatók elé állít különböző kihívásokat, hanem pl. a tv-társaságokat is megújult gondolkodásra készteti - hívja fel a figyelmet Szuszkó László. Hamarosan ugyanis a tévénézőknek elérhető lesz a lehetőség, hogy ne csak egy előre meghatározott - reklámblokkokkal megszakított - tv-adást nézzenek, hanem saját maguk válasszanak az elérhető műsorok (híradások, filmek, interaktív adások) közül.

Az Allied Telesyn a magyarországi piacra kiemelt figyelmet fordít. A konferencián részt vesz a Takayoshi Oshima, a japán cég elnöke is, aki egyben alapítója az Allied Telesyn-nek. A Közép-Kelet-Európai régióban jelentős sikereket felmutató cég éves partnerkonferenciáját is Budapesten tartja, így az érdeklődők nemcsak az Allied Telesyn munkatársaival, hanem a környező országokban sikeres rendszerintegrátor partnerekkel is találkozhatnak, tapasztalatot cserélhetnek, és autentikus forrásból értesülhetnek az Allied Telesyn piaci pozíciójáról.
Kulcsszavak: Allied Telesyn

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59