felmérés kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: felmérés

Kutatás: A fiatalok és a nők ötöde napi 7 óránál is többet használ mobilalkalmazásokat
A 18-24 év közöttiek ötöde naponta 7 óránál is többet használja kedvenc mobilalkalmazását – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből. A vállalat négyezer válaszadó mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, eszerint a férfiak 22 százaléka heti rendszerességgel próbál ki új appokat, míg a nők sokkal több időt töltenek legkedveltebb alkalmazásaik használatával. Utóbbiak inkább a barátaikra hallgatnak, hogy melyik appot töltsék le, míg az urak cikkek és elemzések alapján döntenek erről.

A történelem legnagyobb digitalizációs boomja zajlik napjainkban
A COVID-19 megjelenése jelentősen növelte az informatikai beruházások arányát. A világ informatikai vezetői arról számoltak be, hogy a globális válság és a lezárások hatására három hónap alatt számottevően emelkedtek a kiadásaik. A Harvey Nash / KPMG CIO felmérés az idén is elkészült, amelyből kiderül, hogy a COVID-járványra és az ezt követő digitalizációs robbanásra milyen stratégia mentén válaszoltak az informatikai vezetők. A felmérés két lépésben készült: járvány előtt, illetve a nyári hónapok során, így a pandémia hatását is jól tükrözi.

A biztonság a legfontosabb a magyaroknak
Sokan költenének akár 200 ezer forintnál is többet otthonuk elektromos hálózatának felújítására, az új villamossági szerelvények beszerzésénél pedig a biztonság a legfontosabb szempont az ár előtt – többek között ez derül ki a Schneider Electric felméréséből. A kutatás során a válaszadók mintegy 60 százaléka jelezte, hogy korábban már bevált szakembert hív, ha villamossági szerelésre van szükség otthonában.

Tovább növekszik a telefonos mobilnetet használók száma
Hatból öt ember hozzáfér valamilyen internetezési lehetőséghez az otthonában mobil- vagy vezetékes interneten keresztül – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság friss piackutatásából. Az előzetes eredmények szerint a járvány idején 63 százalékról 67 százalékra nőtt a telefonos mobilinternetes előfizetések aránya, ahogy egy háztartáson belül a családtagoknak több internetes forgalmat kellett lebonyolítaniuk egyidőben, de a fogyasztók otthon összességében még így is a vezetékes hozzáférést részesítik előnyben a mobilnethez képest.

Így dolgozunk majd a jövőben?
Az irodai munkáról sokaknak az akár több órányi ingázás, a véget nem érő személyes megbeszélések, hosszas telefonos egyeztetések, véget nem érő email-folyamok és dokumentumok olvasása jut eszébe. Persze, mint oly’ sok mindenben, az elmúlt hónapok során ebben is sok változást tapasztalhattunk. A Ericsson legújabb kutatása azt mutatja be, hogy a szellemi munkát végzők hogyan látják saját munkájukat, és milyen elvárásaik vannak jövőbeni munkahelyükkel szemben. Felsejlik a dematerializált iroda képe.

A tévék titkos élete
A Samsung reprezentatív felmérése lerántja a leplet a tévék titkos életéről, kiderül, hogy mi történik egy átlagos készülékkel élete során, illetve, hogy mi lesz a sorsa, ha otthagy egy háztartást. A felmérésben résztvevők 97 százaléka rendelkezik televízióval, amelyből 75 százalék kettő vagy annál több készüléket tart az otthonában*. Azonban azt talán kevesen tudják, hogy milyen utat járnak be ezek az eszközök onnantól, hogy lekerülnek az áruházak polcairól, és otthonra lelnek a háztartásokban, végül pedig a televíziók örök körforgásának részeseivé válnak.

A gyerekek fele biztonsági korlátozás nélkül netezik
A koronavírus járvány hatását mutatja, hogy a gyerekek 85%-a már iskolai feladatok, tanulás kapcsán használja az internetet, de a többség még mindig elsősorban videónézés, kapcsolattartás vagy játék miatt megy fel a világhálóra. A szülők fele 1-2 órára, 20%-uk 2-4 órára korlátozza a netezéssel töltött időt, de minden harmadik gyermek korlátlanul élhet a net adta lehetőségekkel. A többség hálózati (62%) vagy eszköz (58%) szinten sem szabályozza az internet bizonyos részeihez való hozzáférést. A válaszadók fele találkozott már a webes böngészésből adódó káros következményekkel: függőséggel, erőszakos, felkavaró tartalmakkal, ismeretlenek zaklatásával vagy cyberbullyinggal – derül ki többek között az INNObyte Informatikai Zrt. online kutatásából.

A Fujitsu új online eszköze segítségével a szervezetek felmérhetik adatérettségüket
A Fujitsu új online adatérettség-felmérő eszköze segítségével a szervezetek felmérhetik, mennyire állnak készen az adatvezérelt átalakulásra a hasonló vállalkozásokhoz képest. Az eszköz a Fujitsu által kínált szélesebb tanácsadási csomag részeként segíti az ügyfeleket az adatvezérelt átalakulás megvalósításában.

A magyar programozók szívesen szakmáznak a Facebookon és duzzadnak az önbizalomtól
A tavalyi évhez képest eddig 57%-kal több nyitott techpozíciót kínáltak a cégek 2020-ban, de vajon merre tartanak a magyar fejlesztők az új évtizedben? A magyar IT-sokat a sikervágy motiválja leginkább, imádnak alkotni és szakmai közösségekhez tartozni, miközben hajtja őket a tudásszomj: 75%-uk szeretne újabb programnyelveket elsajátítani - derült ki a Braining Hub friss fejlesztői felméréséből.

KPMG CEO Outlook: A meglévő trendek erősödtek, de új kihívásokat is hozott 2020
A küldetés-vezérelt vállatok, a fenntarthatóságot szem előtt tartva, egy biztos értékrend mentén működnek. Nemcsak felismerik a társadalmi kihívásokat, hanem azokra értékteremtő módon és hitelesen reagálnak, ezáltal fokozzák eredményességüket és a különféle stakeholder csoportok bizalmát is erősítik a vállalat iránt.

Online filmnézés – egyre többet, megállás nélkül és magányosan
A legalább 16 éves internetezők négyötöde néz filmeket és videókat a neten, 84 százalékuk online is filmezik, és megnéz mások által a netről leszedett filmet is – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) piackutatásából. A megkérdezettek 10 százaléka közlekedés és utazás, valamint munkaidő alatt is néz filmeket.

Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat
A pandémia alatt a kkv-k több mint harmada növelte eladásait az online piactereken – derül ki a GKI és az eMAG reprezentatív kutatásából. A felmérésben többek között azt vizsgálták, hogy a hazai kis- és középvállalkozások hogyan tudtak alkalmazkodni a koronavírus-járvány miatti állapotokhoz, milyen a digitális felkészültségük és milyen lépéseket tettek az online értékesítésre való átállás érdekében.

Hogyan készülhetnek fel a munkaadók a koronavírus második hullámára?
„Itt a második hullám. Hogyan készülhetnek fel a munkaadók? Tanulniuk kell az elmúlt fél évből!” – ezzel a felütéssel rendezte meg online konferenciáját a Profession.hu. A legfontosabb tapasztalat, hogy a magyar cégek és munkavállalók kölcsönös lojalitásukról tettek tanúbizonyságot a koronavírus első hulláma alatt: a szolidaritás és a megoldáskeresés jellemezte az együttműködést ebben az időszakban. A kezdeti bizonytalanság és kényszerintézkedések után júniustól erős konszolidáció volt megfigyelhető, a tendencia a régi rend visszaállása felé mutatott: a home office-ból sokan visszaülhettek az irodába, a korábban csökkentett fizetések pedig elkezdtek visszaállni az eredeti állapotukba – a helyzetről, és a jövő kilátásairól releváns iparágak HR vezetői beszéltek az ország vezető állásportáljának online konferenciáján.

Digitalizációval biztosíthatják a cégek az üzletmenet folytonosságot
Villámgyorsan bénította meg a világgazdaságot a koronavírus tavaszi robbanása, a krízis egész szektorokat küldött kényszerpihenőre pillanatok alatt. A sokkhatás nagy tanulsága az volt, hogy bármit is hozzon az őszi-téli időszak, egy újabb leállás vállalkozások milliót teheti tönkre világszerte.

Felmérés: A magyarok 91%-a választana környezetbarát csomagolást
Miközben a fém kevésbé környezetszennyező, mi még mindig inkább műanyagot használunk, derült ki az alumínium- és fémdobozok visszagyűjtését népszerűsítő mindendoboz.hu felméréséből. A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladékok több mint fele műanyag. Érdekes kettősség, hogy bár a fogyasztási szokások nem feltétlen tükrözik, de a magyarok sokat tudnak a környezetvédelemről és előnyben részesítik a környezettudatos megoldásokat.

Hogyan hatott a koronavírus-járvány a munkahelyi étkezésre?
A koronavírus-járvány kitörése, és a home office széles körű bevezetése jelentős hatással volt a hazai munkavállalók étkezési szokásaira is – derül ki a Profession.hu nyári reprezentatív felmérésének eredményeiből. Jelenleg tízből 7 munkavállaló otthonról viszi magával az ebédet, ugyanis egyrészt az étkezési lehetőségek jelentősen szűkültek a munkahelyek környékén, másrészt mert ezt a megoldást tartják a dolgozók a legbiztonságosabbnak a járvány szempontjából.

NMHH-felmérés: jól teljesítenek a hazai hírközlési hálózatok a felhasználók szerint
Összességében a fogyasztók elégedettek a hazai hírközlési hálózatokkal a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavaly év végi piackutatása szerint: általában négyötödös osztályzatot adtak az internet sebességére, a folyamatos, hibamentes működésre, a tévék csatornaválasztékára, a mobilinternet adatforgalmi korlátjára, a havidíj összegére vagy az összbenyomásra. A legkritikusabbak a budapestiek voltak.

Többet szánunk idén az iskolakezdésre
Idén nőhet a családokban az iskolakezdésre szánt összeg: gyermekenként átlagosan 33 560 forintot* terveznek elkölteni a szülők a becsengetéshez kapcsolódóan, míg tavaly ez az összeg átlagosan 15-25 000 Ft között mozgott** – derül ki a Vatera felméréséből. Szükség is van a nagyobb keretre, hiszen a KSH szerint tavaly augusztusban 3,1%-kal, szeptemberben 2,8%-kal nőttek a fogyasztói árak, és a tendencia azóta sem állt meg***. Emellett fennáll a lehetősége annak, hogy a következő tanévben is lesz olyan időszak, amikor az online vagy hibrid oktatási modell kerül előtérbe, így a tanuláshoz szükséges eszközök száma és értéke is nőhet.

Szakértők a várható trendekről: milyen lesz a jövő irodája?
A Profession.hu nyári felmérésének eredményei szerint a hazai cégvezetők több mint fele úgy tapasztalta, alkalmazottai ugyanúgy teljesítettek otthonról dolgozva, mint korábban az irodában, 18 százalékuk szerint javított a vállalat hatékonyságán a home office. Így jogosan merül fel a kérdés: szükség van még egyáltalán irodákra? Ha igen, akkor milyenekre? Átalakuló munkaterek, újraértelmezett közösségi élet, agilis irodák – a Profession.hu összegyűjtötte a várható trendeket.

Hazai cégvezetők: optimista hangulat a következő 6 hónappal kapcsolatban
Míg áprilisban százból csupán négy cég vezetője várt javulást a következő fél évben, addig most már minden második vállalat optimistán tekint a jövőbe. Jelenleg minden ötödik cég távmunkában dolgozik továbbra is, minden másodiknál pedig hosszú távon megmarad a home office lehetősége – derül ki a Profession.hu friss, 750 hazánkban működő cég helyzetét vizsgáló felmérésének adataiból.
Kövess minket a Facebookon!
Cikkgyűjtő
További híreink
Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu
A hatodik egymást követő évben is a mateking.hu nyerte az Év Honlapja kitüntetést. A bejelentés kapcsán kihirdették: a leggyorsabban jelentkező 5 iskolának ingyenes hozzáférést biztosítanak. Magyarország legnépszerűbb egyetemi e-learning oldalának célja, hogy élménnyé változtassa a matektanulást, hatékonyságát pedig az adja, hogy a tananyagok sok-sok apró lépésből, picike morzsákból épülnek fel. A honlapon ráadásul folyamatosak a fejlesztések is: 2020-ban a mateking epizódok új, sokkal intenzívebb dizájnt kapott, a letisztult és elegáns külső pedig egy felhasználóbarát felületet eredményezett.
Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.
Az Adverticum Zrt., Magyarország piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszerének, az Adverticum AdServernek fejlesztője és üzemeltetője a járvány ellenére rendkívül sikeres és eredményes üzleti évet zárt. Az Indexből történt Telex kiválás pozitív szaldóval változtatta az ügyfélkört, és elkészült az a fejlesztés is, amely képes maximalizálni a tartalomszolgáltatók, portálok hirdetési bevételeit. Ez utóbbi – különösen most, amikor a járvány a reklámpiacot is jelentős megpróbáltatások elé állítja, nem csak az Adverticum, hanem összes partnere bevételeit is pozitívan befolyásolja.