Alerant: globális erőforrás menedzsment rendszer az AstraZenecánál
A klinikai vizsgálatok erőforrás-szervezésére az AstraZeneca már meglévő rendszerei is lehetőséget nyújtanak. Fontossá vált azonban egy átfogó rendszer kialakítása, hiszen a pontos tervezés jelentősen növelheti a hatékonyságot, eredményességet. Az alkalmazás segítségével precízen meghatározhatóvá válik az egyes feladatok erőforrásigénye és az is, mikor kell elvégezni azokat. A klinikai vizsgálatok szervezése igen speciális feladatok meghatározott sorából áll, fontos tehát, hogy az azt segítő alkalmazás pontosan kövesse a folyamatokat. Az AstraZenecának olyan egyedi megoldásra volt tehát szüksége, mely a legapróbb részletekig támogatni tudja a szabványos eljárásokat. A rendszer áttekinthetővé teszi majd a gyógyszervizsgálatban részt vevő munkatársakkal, szakértői csoportokkal kapcsolatos információkat, a projektek könnyebben átláthatóvá és szervezhetővé válnak. A létrejövő alkalmazás igen sokrétű, a rugalmas projektszervezést a több irányú megközelítés, az eredményesség nyomon követését pedig a számos elemzési lehetőség támogatja.
A kifejlesztendő rendszer elsődleges feladata a hatékony munkaszervezés emberi tényezőinek biztosítása, de ennél összetettebb céloknak is megfelel. Az alkalmazás helyi szinten szorosan illeszkedik majd további szoftverekhez, az összegyűlt ismeretek, adatok elérhetővé válnak más területeken is a felhasználók számára. Olyan eszköz lesz, amelynek segítségével áttekinthetővé válik a világ több pontján folyó munka, valamint ésszerű erőforrás-megosztás és -szervezés valósítható meg az egyes régiók /országok között.
E célok megvalósítása érdekében az AstraZeneca olyan informatikai technológiát választott, mely az egyes elemeket, modulokat könnyen beilleszthetővé és újra felhasználhatóvá teszi. Ehhez legmegfelelőbbnek a szolgáltatásorientált technológiát találta, melyet BEA WebLogic alapokon alakít ki. A fejlesztést az Alerant Informatikai Zrt. végzi, amely mint a BEA Systems disztribútora, hivatalos magyarországi technológiai és oktatóközpontja, teljes körű szakértői támogatást nyújt majd az AstraZeneca részére a rendszer kialakítása és működtetése során.
Kapcsolódó cikkek
- Web 2.0 termékek a BEA Systemstől
- A NORG fejleszt az MFB-nél
- Szabványok a szolgáltatásorientált fejlesztésért
- BEA-val támogatott e-kereskedelem
- Az Espirit az SAP-t választotta
- Újabb sikeres év az Alerant Zrt.-nél
- Az informatikai rendszerek testőrei
- Globális felmérés a SOA-bevezetésekről
- SOA Technológiai Központ a Debreceni Egyetemen
- IND Group: iráni üzlet, magyar siker
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.