Roland Berger kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: Roland Berger
Roland Berger: Még kevés vállalat használ generatív mesterséges intelligenciát
A Roland Berger "GenAI-vezérelt átalakulás" című tanulmánya szerint sok vállalat már felismerte a generatív mesterséges intelligenciában (GenAI) rejlő lehetőségeket, de a megvalósítás még a kezdeti szakaszban van. Bár a vezetők jelentős hatékonyság- és minőségjavulást várnak a GenAI-tól, a szervezeti felkészülés és az érettség elérése érdekében még sok a tennivaló. A tanulmány elkészítéséhez a Roland Berger szakértői 17 ország és 21 iparág több mint 100 vezetőjét kérdezték meg a GenAI érettségi szintjéről a vállalatukban.
Roland Berger: az AI egyértelmű hatékonyságnövekedést fog hozni a cégvezetők szerint
A generatív mesterséges intelligenciával szemben különösen nagyok az elvárások: a fejlett országokban a termelőképesség növekedésével kapcsolatos kihívásokra adhat választ. A vezetők reménykedése nem teljesen alaptalan, ezt támasztja alá a Roland Berger "Az új termelésfokozó" című tanulmánya, amely 100 vezető körében végzett globális kvantitatív és kvalitatív felmérésen alapul.
Az autóipar megmutatja, hogyan kell a gyártást digitalizálni
A gyártási folyamatok digitalizációjának sikerességét négy tényező befolyásolja – ez derült ki a Roland Berger „Az Ipar 4.0 jelenlegi helyzete” című tanulmányából. A kutatás autóipari OEM-ek és top beszállítók tapasztalataira támaszkodva mutatja be a digitális gyártás sikertényezőit. A német hátterű tanácsadócég szerint a folyamatos priorizálás, a dedikált csapatok, az összehangolt céltérképek és a munkavállalók folyamatos képzése a legfontosabb.
Roland Berger: A vezetők többsége túl bonyolultnak tartja saját informatikai infrastruktúráját
A legtöbb vállalat évek óta próbálja elérni a teljes körű digitalizációt, ám a komoly beruházások ellenére sok projektnek nincs más eredménye, mint kiábrándult vezetők és dolgozók. A Roland Berger friss tanulmányából az derül ki, hogy a cégvezetők kétharmada szerint komoly kihívást jelent szervezetük digitalizálása. A stratégiai tanácsadó cég különféle iparágakból több mint 50 vezetőt kérdezett meg. A tanulmányban megosztják, melyek a sikeres digitális átállás legfontosabb lépései.
Roland Berger: Mindenkinek ki kell dolgoznia egy kriptogazdasági stratégiát
A decentralizált technológiákban és a digitális eszközökben rejlő potenciál mára evidens: a kriptopiac több mint 12 ezer kripto-projektet számlál és jelenlegi értéke meghaladja a 2,5 billió dollárt. A Roland Berger szerint hét trend alakítja a digitális pénzügyek jövőjét: a web3-tól a tokenizáción keresztül a metaverzumig és az egyértelmű, hogy ideje kidolgozni a kriptogazdasági stratégiákat.
Roland Berger: A fenntartható intelligens irodáké a jövő
Bár a pandémia átrajzolta az irodapiacot is, a fenntartható okos irodák iránt továbbra is van kereslet, ez pedig nagyszerű lehetőséget kínál az irodaházak számára. A fenntartható épületek alacsonyabb üzemeltetési költséget és magasabb bevételi potenciált jelentenek és vonzzák a környezettudatos munkaerőt, így mind az üzemeltetők mind a bérlők számára hasznosak lehetnek.
Világszinten teljes gőzzel halad az egészségügy digitális átalakulása
Az egészségügy digitális forradalma közel 20 éve van napirenden, most azonban úgy tűnik, valóban változás várható. Legalábbis ez derül ki a Roland Berger „Az egészségügy jövője: a szektor gyorsabb ütemben digitalizálódik a vártnál” (Future of Health: An industry goes digital – faster than expected) című tanulmányából. A Roland Berger szerint a 2025-ig tartó időszakban gyökeres változások lesznek az egészségügyi piacon.
Ötszörösére nőtt a startup akcelerátorok és inkubátorok száma az utóbbi 10 évben
Ma az innováció fő motorjai a startup cégek, ezért világszerte több ezer akcelerátor és inkubátorprogram indult, hogy támogassa a kezdő vállalkozókat projektjeik elindításában. Számuk pedig egyre nő: jelenleg csaknem ötször annyi akcelerátor és inkubátor van, mint egy évtizeddel ezelőtt, és a gyors terjedésük miatt egyre erősödik a verseny a programok között. Ezek a főbb megállapításai a Roland Berger új „Revisiting the market for innovation (Az innovációs piac átgondolása)” című kutatásának, melynek során a cég szakértői világszerte mintegy 200 akcelerátort és inkubátort vizsgáltak meg.
Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?
Az utóbbi évek technológiai és kereskedelmi fejlesztései következtében egyre időszerűbb kérdés, hogy vajon a virtuális valóság (virtual reality, VR) milyen hatással lesz a különböző iparágakra. Az utazási ágazat esetében például az előrejelzések rendkívül széles palettáját látjuk: a divatos technológiai fogástól az iparág létét veszélyeztető fenyegetésig terjed a spektrum.
A technológiai fejlődés szárnyakat ad az utasszállító drónoknak
Mi az az innováció, amely segíthet tehermentesíteni túlzsúfolt közlekedési hálózatainkat, hogy az utasok hamarabb célba érjenek? A válasz az elektromos, személyszállításra alkalmas drónok. Ami nemrég még csak távoli álom volt, a technológiai innovációknak köszönhetően ma már egy fellendülés előtt álló piac. Dubajban, Szingapúrban, Los Angelesben és Dallasban tervezik kísérleti mintaprojektek indítását a 2020-as évek elején, míg más városok - például Németországban - gyorsan követhetik őket. A Roland Berger nemrég megjelent, Városi Légi Mobilitás: Egy új közlekedési mód megjelenése c. tanulmánya szerint világszerte jelenleg mintegy 75 cég foglalkozik személyszállításra alkalmas drónok fejlesztésével.
Okos Város Index: Bécs és London a globális rangsor élén
A lakosság növekedése, a gyakori dugók és a légszennyezettség mind olyan kihívások, amelyekkel kis- és nagyvárosok világszerte szembesülnek. Ezeket a problémákat meg lehetne oldani egy digitális technológiákat alkalmazó Smart City (Okos Város) stratégia segítségével.
A mesterséges intelligenciával foglalkozó startupok mutathatnak új utat Európának
A jövőben a gazdasági versenyképesség egyik legfontosabb tényezője a mesterséges intelligencia (AI) lesz. Mivel az innováció motorjai a startupok, minden ország érdeke, hogy számukra megfelelő gazdasági környezetet biztosítson – áll a Roland Berger és az Asgard közös tanulmányában.
Az Épületinformációs modell forradalmasíthatja az építőipart
A háromdimenziós tervezés és dizájntechnológia, azaz az Épületinformációs Modell (Building Information Modeling - BIM) egyre elterjedtebb az építőiparban. A technológiának köszönhetően gyorsabban és hatékonyabban kivitelezhetőek az építési projektek, ráadásul mindez költségek csökkentése mellett. A BIM elterjedése ugyanakkor számos vállalat üzleti modelljét komolyan átalakítja, ugyanis azok a vállalatok, amelyek nem alkalmazzák a technológiát, azt kockáztatják, hogy kiszorulnak a piacról. Ezek a legfőbb megállapításai a Roland Berger „Fordulópont az építőiparban – az Épületinformációs modell felforgató hatása” című tanulmányának, amelyben meghatározó európai építőipari szakértők véleménye alapján foglalták össze a legfontosabb tanulságokat.
A PSD2-t bevezetni nem kell félnetek...
A magyarországi bankok felét nem hozzák lázba túlságosan az idén október 31-én elfogadott és jövőre bevezetésre kerülő jogszabályok, a PSD2 és a GDPR, és csupán mintegy 10-15%-uk van lemaradva a felkészülésben – hangzott el múlt héten a Portfolio Banking Technology konferencián. Schannen Frigyes szerint rövidtávon csak a magyarországi bankok 17%-a számít bevételcsökkenésre, ez az adat a közép-európai régióban 56%.
Kína a világ vezetője e-mobilitásban
Kína vezeti a Roland Berger és a Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka) 2017 második negyedéves e-mobilitás rangsorát, megelőzve Franciaországot és Németországot.
Magyarországon is egyre népszerűbbek a csomagátvételi pontok
Robbanás előtt áll az átvevőhelyi csomagkézbesítés piaca Kelet-Közép-Európában – derül ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából.
Az utasok kétharmada szeretne internetezni a repülési idő alatt is
Bevételeik mellett hatékonyságukat is növelhetik azok a légitársaságok, amelyek utasaik számára a repülőutak alatt is biztosítják az internet-hozzáférést, derült ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából.
A fogyasztók digitális DNS-ének megértésén múlik az online kiskereskedelem jövője
Az online kiskereskedőknek meg kell érteniük vásárlóik „digitális DNS-ét”, ha versenyképesek akarnak maradni – állítja a Roland Berger új tanulmánya. A fogyasztók ott szeretnek vásárolni, ahol személyre szabott termékajánlásokat kapnak, ezért a kereskedőknek tisztában kell lenniük a fogyasztói preferenciákkal. Ezek megértéséhez a közösségi média ad elképesztő segítséget.
Radikális változás előtt áll az autóipar
Radikális változás előtt áll a globális autóipar. A Roland Berger új tanulmánya, az Automotive Disruption Radar az iparág meghatározó trendjeit vizsgálta, a felmérésben több mint tízezer fogyasztót kérdeztek, tíz országban.
Roland Berger tanulmánya a mobilszolgáltatók kihívásairól, és azok lehetséges megoldásairól
Különleges kihívásokkal küzdenek a mobilfizetési megoldásokat kínáló vállalkozások, amelyekből csak Afrikában, Ázsiában és Latin-Amerikában háromszáz működik.
Cikkgyűjtő
További híreink
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!