felmérés kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: felmérés
Így látják a magyarok a szórakozás jövőjét
Eljöhet az idő, amikor mindennapjainkat, így a kikapcsolódásunkat is a mesterséges intelligencia határozza meg? Természetessé válhat, hogy a metaverzum virtuális üzleteiben barangolunk vagy vendéglátóegységében fogyasztunk pixeleket? Milyen eszközök fontosak most és lesznek nélkülözhetetlenek a jövőben a minőségi szórakozáshoz? És vajon mennyire van közel hozzánk ez a jövő? A Samsung reprezentatív felméréséből* kiderül, a magyarok arra számítanak, hogy a következő öt évben még fontosabbá válik az okostelefonok szerepe, egyre több időt töltünk, és több tevékenységet végzünk a virtuális térben, a hagyományos tévékészülékek helyét pedig az okostévék veszik át.
A magyar tinik egy része már TikTok-függő
Minden hatodik tini küldött már magáról erotikus fotót chaten, ha kértek tőle, és majdnem minden második tini kapott már ilyen képet. Pedig egyébként a fiatalok szívesen titkolóznak a világhálón és csaknem minden második titkos profilt használ közülük. A közösségi platformok közül az Instagram a menő a 14-25 éves korosztálynál, de feljövőben van a TikTok. És akit ez a platform beszippant, az nagyobb eséllyel tölt naponta több mint 4 órát a neten, vagy tájékozódik a világ dolgairól inkább tiktokozás közben, mint hírportálokról, és jobban vágyik arra, hogy influenszer lehessen.
Randstad Workmonitor 2023: A biztos munkahely és a rugalmasság egyaránt fontos
A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatása szerint a jelenlegi gazdasági bizonytalanság új dimenziót nyitott a dolgozók prioritásai és várakozásai terén.
Energiaügyi aggályok, amelyek kihatnak az üzleti versenyképességre, a munkaerőre és a dekarbonizációra
A felmérés azt mutatja, hogy a vállalkozásokat világszerte továbbra is aggasztják az energiabiztonság és az energiaárak hatásai, amelynek számos, további környezeti, társadalmi és gazdasági következménye lehet. Az ABB Electrification Energy Insights felmérése* szerint, amelyben különböző ágazatokban működő kis- és nagyvállalatok 2300 vezetője vett részt, a válaszadók 92 százaléka úgy érzi, hogy az energiaellátás folytatódó instabilitása veszélyezteti jövedelmezőségüket és versenyképességüket.
A valótlanságoktól, vírusoktól és az álhírektől is félnek a magyar internetezők
Az internet a végtelen szabadság és kibontakozási lehetőség tere, vagy inkább a belső és külső kontrollok hiánya miatt az emberi természet legsötétebb bugyrainak Jurassic Park-ja? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a Scores Group kutatócéget bízta meg 2022-ben, hogy tárja föl, milyen kép rajzolódik ki az internet magyarországi megítéléséről, használatáról.
Még mindig a Facebook a legkedveltebb KKV-marketingeszköz
Ez derül ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült KKV Marketing Felmérés 2022 c. kutatásából, amelynek keretén belül 1300 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2022-es marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.
IT Fitneszteszt – október végéig tart a V4-országok digitális készségeinek felmérése
Tovább folytatódik a visegrádi országok fiataljai digitális készségeinek felmérése, az IT Fitneszteszt. A Visegrádi Alap támogatásával létrejött, október végéig kitölthető felmérés eredményeiből nem csupán a résztvevők kaphatnak képet digitális készségeik szintjéről, az országos és régiós statisztikák jelentős segítséget nyújthatnak az oktatási szektor és a munkaerőpiac fejlesztésén dolgozó kormányzati szereplőknek is.
Kiderült, hogy mi a digitalizációs kudarcok legfőbb oka
Az informatikai döntéshozók 98%-a vezetett be automatizálási technológiákat az elmúlt két évben a világjárvány hatására a Sapio Research által, az ABBYY megbízásából végzett globális felmérés szerint. Az is kiderült, hogy az informatikai döntéshozók automatizálási megoldásokkal kapcsolatos magatartása jelentősen megváltozott, hiszen egyre inkább az embereket előtérbe helyező technológiákat részesítik előnyben.
Ezek a tévhitek élnek a magyarokban a háztartási gépekkel kapcsolatban
Hűtőgép, mosógép, mosogatógép – ezek a készülékek szinte minden háztartásban megtalálhatók, mégis számos esetben helytelenül használjuk őket. Az LG Magyarország ezért egy országos kutatásban* járt utána annak, hogy melyek az ezeket a gépeket övező legjellemzőbb tévhitek Magyarországon. Az EcoLogic elnevezésű felmérés eredményeit az LG háztartási elektronikai üzletágának szakértője, Kékesi Martin segít helyre tenni.
Még mindig nem használjuk fel hatékonyan az adatokat
Át kell gondolni az adatmenedzsment stratégiát, hogy profitáljunk az elmúlt két év digitális befektetéseiből – állapítja meg „The Data Imperative” felmérésében a KMPG. A pandémia alatt ez a terület háttérbe szorult, a vállalatok inkább a digitális átalakulásra összpontosítottak. Csupán a cégek 11 százaléka tartotta ennél fontosabbnak, hogy munkára fogja az adatokat. Pedig ez egy igazi kincsesbánya lehet: az adatok hatékony felhasználása a következő egy-két évben várhatóan kulcsszerepet játszik majd a pénzügyi mutatók javításában. A többség abban is egyetért, hogy ennek a lehetőségnek a kiaknázásához a felhőszolgáltatások jelenthetik a kulcsot.
IT Fitneszteszt – felmérik a V4-országok diákjainak gyakorlati digitális készségeit
Nagyszabású, a gyakorlati ismeretekre fókuszáló, nemzetközi felmérés keretében mérik fel 2022 tavaszán a visegrádi országok diákjainak digitális készségeit a Visegrádi Alap támogatásával az IT Fitneszteszt keretében. A projektet itthon az IVSZ koordinálja, ennek részleteit az IVSZ SMART konferencián és az ott lezajlott beszélgetésen ismertették. A felmérés eredményeiből nem csupán a résztvevők kaphatnak képet digitális készségeik szintjéről, az országos és régiós statisztikák jelentős segítséget nyújthatnak az oktatási szektor és a munkaerőpiac fejlesztésén dolgozó kormányzati szereplőknek is.
Tovább kell növelni a nők arányát az IKT szektorban
Az IVSZ #femintech – Tedd láthatóvá! felmérése szerint pozitív irányba halad a nők IKT iparágban való foglalkoztatása, de a további fejlődéshez és a nők arányának növeléséhez szemléletváltásra, nyitottságra, valamint az informatikai képzésekben résztvevő nők számának növelésére van szükség.
Itt az első hazai online felmérés a LinkedIn használatáról
A LinkedIn-t használó diplomások háromnegyede (74%) üzleti szempontból elengedhetetlennek tartja a közösségi oldal használatát – derült ki az Avantgarde Group által készített hiánypótló szakmai felmérésből, amelynek keretében közel 600 diplomás felhasználót kérdeztek meg az oldallal kapcsolatos tevékenységükről. A megkérdezettek között mindenki ismeri az oldalt, szemben a 20%-os magyar átlaggal. A kitöltők több mint fele naponta, 83 százalék pedig hetente legalább egyszer ellátogat a közösségi felületre.
Lojálisak vagyunk az orvosainkhoz, a jó ellátásért cserébe nem spórolunk a pénzzel és az idővel
Nemcsak az ár és a földrajzi közelség meghatározó szempont az orvos vagy klinika kiválasztásakor – derült ki a Dokio orvoskereső platform és a GKI Digital közös felméréséből. A kutatás szerint a magyar páciensek számára legalább ennyire lényeges, hogy egy már korábban megismert, vagy jó hírnevű orvoshoz jussanak el. A magánegészségügyi ellátást újonnan igénybe vevők közel harmada egy-egy konkrét orvosra keres rá, sokan pedig ismerősök vagy szakemberek ajánlása alapján döntenek.
Az EU Green Deal átalakítja majd az európai gazdaságot és vállalkozásokat
A 2019 decemberében elfogadott európai uniós Green Deal az üzleti élet szinte minden területére hatással lesz, beleértve az adókat, a gyártást, a beszerzést, az ellátási lánc irányítását, a pénzügyeket és a humán-erőforrásokat, valamint a vállalati beszámolást. A szervezeteknek átfogó és hosszú távú erőfeszítésekre lesz szükségük, hogy mindezekre megfelelően reagáljanak. A PwC legújabb felmérése szerint azonban a vállalatok kevesebb mint fele (40%) ismeri az uniós Green Dealt, és csak mintegy fele (49%) tartja vállalatát felkészültnek a szerteágazó új követelményekre.
Veszélyeztetik az emelkedő nyersanyagárak a beruházásokat
Az idén végre visszatért a vállalatvezetők beruházási kedve – derül ki az EY több mint 2000 vezérigazgató bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A döntéshozók elsősorban a már meglévő vállalkozásaikba, a digitális átalakulásba és a fenntarthatóságot elősegítő megoldásokba fektetnének be, az egyre emelkedő nyersanyagárak azonban óvatosságra intik őket.
Covidálló-e a hűség?
A hazai lakosság 80%-a tagja valamelyik hűség- vagy kedvezményprogramnak, genderfüggetlenül, miközben jól látszik a nemek meghatározó szerepe az egyes programok kedveltsége kapcsán – derül ki a DIMSZ – Adatvezérelt Marketing Szövetség reprezentatív felméréséből.
Az internetes időpontfoglalás idővel kiválthatja a telefonos bejelentkezést
Az emberek többsége telefonon foglal időpontot magánegészségügyi rendelésre, de az utóbbi időben a különböző online időpontfoglalási lehetőségek is egyre népszerűbbek a páciensek körében. Ugyanakkor a több szolgáltatót is magába foglaló orvosválasztó és időpontfoglaló rendszerek még kevésbé ismertek – derült ki a Dokio és a GKI Digital aktív internetező magyar lakosság körében végzett reprezentatív felméréséből.
Turizmus trend 2022-ben, Kelet-Közép-Európában
Átlagosan 8-11 százalékos éjszakánkénti áremelés a szállásadók válasza a rezsiköltségek és bérek emelkedésére Kelet-Közép-Európában – derül ki a Szallas Group és a Nielsen IQ friss, magyar, cseh, román, lengyel és horvát szállásadók körében végzett felméréséből. Bár a munkaerőhiány riasztó probléma a turizmusban is, a digitalizáció felgyorsulása pozitív hozadéka a pandémiának. A magyar, román és horvát szállásadók harmada, illetve a cseh szállásadók negyede számolt be új digitális fizetési módok bevezetéséről.
A technológiai fejlődés jobbá teszi a világot
A technológiai fejlődés alapvetően jobbá teszi a világot, legalábbis a Bosch Tech Compass öt országban elvégzett, reprezentatív felmérés során megkérdezettek túlnyomó többsége (72 százalék) szerint. A felmérést az Amerikai Egyesült Államokbaneli, az Egyesült Királyságban, Indiában, Kínában és Németországban végezték el. A technológia gyors és mélyreható változásokat indított az élet számos területén, ezért a kutatás célja, hogy megvizsgálják a technológiai fejlődés globalizált világra és társadalomra kifejtett hatásait. Egy másik felmérés, a 2021-es Eurobarometer szerint a magyarok 32 százalékát nagyon, 51 százalékát azonban csak mérsékelten érdekli a technológia fejlődése és az új tudományos felfedezések.
Cikkgyűjtő
További híreink
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!