pandémia kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: pandémia
A pandémia felturbózta a home office és az automatizáció forradalmát hazánkban
A pandémia kezdete óta a hazai vállalatok általánosságban mérsékelt sikerrel vették az informatika terén felmerülő akadályokat, és még van hová fejlődniük. Ebben a cégvezetők várakozásai szerint hatékony segítséget nyújtanak nekik a digitális megoldások és a feltörekvő technológiák. Ez derül ki a Dell Technologies nem reprezentatív felméréséből, amelyet 2022 júniusában végzett magyar vállalatok felsővezetőinek, döntéshozóinak bevonásával, az állami és a magánszektorból egyaránt.
Kutatás: A Covid csalási hulláma ösztönzi az analitika innovációját
A világjárvány globális szinten nyitotta meg Pandora szelencéjét a csalók számára. A végeláthatatlannak tűnő átverések és csalások sorozata miatt, az ezek ellen legerőteljesebben harcolók körében megduplázódtak az analitikára szánt finanszírozási összegek, az SAS és az Association of Certified Fraud Examiners (ACFE) csalásmegelőző technológiák tanulmánya szerint.
A kiberkockázat és a vállalati visszaélések a távmunka-boom árnyoldalai
A pandémia miatt elterjedt otthoni munkavégzés tízből kilenc amerikai cégnél negatív hatással volt a csalásmegelőzési intézkedések hatékonyságára, a megfelelőségi kockázatok kezelésére, vagy a kiberbiztonságra – így összegezhetők a 2022-es KPMG Fraud Outlook megállapításai. Noha a kutatás az amerikai kontinenst célozta, a következtetések globális szinten is érvényesek: annak, aki nem tesz megfelelő lépéseket a fenyegetettség ellen, nemcsak a közvetlenül elszenvedett károkkal kell szembenéznie, hanem akár szabályozói bírságokkal, jogi következményekkel és nem utolsósorban reputációvesztéssel is számolnia kell.
Az online paradigmaváltás szinte észrevétlenül írja újra a szabályokat
A pandémia alatt megsokszorozódott a webshopok száma – iparági statisztikák és az Adlogic becslései alapján másfélszer annyi webshop működik most hazánkban mint a pandémia kitörése előtt. A korábbi ütemesen felívelő növekedési tendenciával ellentétben a különböző korlátozások miatt tömegek próbálták a vállalkozásaikat az online térben is sikeressé tenni. Ugyan a folyamat kezdetben kényszercselekvés és az adott krízisre való reakcióként volt jelent, az utóbbi két évben rengeteg hozzáállásbeli változást is hozott magával. A 2020-21-es időszak legérdekesebb trendjeit az Adlogic foglalta össze.
Innovatív megoldásokra kényszerítette a járvány a cégeket
A járványhelyzettel járó erősen korlátozott mozgástér és a fenyegetettség innovatív megoldásokra kényszerítette a cégeket, és megerősödtek a kooperációra épülő hálózatok – állapítja meg a Budapesti Metropolitan Egyetem professzora által vezetett kutatás.
Mi vár az esportra a járvány okozta nézettségrobbanás után?
A pandémia alatt jelentősen megugrott az esport rajongóinak és felhasználóinak száma, azonban a bővülés mégsem hozott egyértelmű bevételnövekedést. Még akkor sem, ha olyanok is költöttek esportra, akik saját bevallásuk szerint soha nem néztek ilyen tartalmakat korábban – derül ki a Deloitte fogyasztói felméréséből.
HR digitalizáció a pandémia után: globális toborzás és virtuális irodák
A pandémia előre nem látható ütemben változtatta meg a munka világának több aspektusát is: a távmunka térnyerésén túl létrejöttek az akár teljesen virtuális vállalatok, a munkaerő-toborzás lokálisból globális lett, a munkáltatók és a munkavállalók is tudatosabbá váltak a fenntarthatóság terén. Közben az újabb generációk erősebben keresik a virtuális élményeket – derül ki a Deloitte kutatásából.
A magyarok a karantén alatt rászoktak a főző- és kertészműsorokra
A meglepő tévéműsorok és a streaming szolgáltatók kínálata is előtérbe került a karantén alatt. Az elmúlt egy évben a televíziózás az egyik legfontosabb kikapcsolódási formává vált, a TV meghatározó szerepet tölt be a legtöbbek életében. A magyarok több időt töltenek az okostévéjük társaságában, a Samsung felmérése alapján a nők 91, míg a férfiak 88 százaléka néz internetes tartalmakat a tévéjén. A legújabb kutatásból az is kiderül, hogy a budapestiek közül szinte mindenki internetezik és a különböző online videótárak is nagy népszerűségnek örvendenek a megkérdezett fővárosi lakosság körében, 95 százalékuk választ filmeket vagy sorozatokat a különböző streaming szolgáltatók kínálatából.
Egyetemi hallgatók fogtak össze a pandémia ellen
Még a pandémia ideje alatt az online térben zajlott le a VETATHON verseny, (az állatorvoslás angol elnevezését és a marathont összekombinálva), az Állatorvostudományi Egyetem és az Óbudai Egyetem közös szervezésű, 24 órás hackatonja, „Az állatok és a pandémia” témakörében. A csapatok a megmérettetés során egy általuk beazonosított probléma megoldására tettek javaslatot és demonstrálták is innovatív ötleteik kidolgozását.
Az online térbe tolódnak a nagy beszélgetések
A pandémia mindössze néhány hónap alatt átrendezte a kommunikációs szokásainkat: a mély, bensőséges beszélgetések sosem látott arányban terelődtek át a digitális csatornákra, a videóchat-használat egyenesen megduplázódott. Mint arra az NN Biztosító legutóbbi kutatása rávilágított, a többség nem mond le arról, hogy az élet fontos dolgait megbeszélhesse azokkal, akikkel átmenetileg nem találkozhat. Ehhez a megkérdezettek kétharmada a telefon mellett már az online lehetőségeket is kihasználja.
Az idősebb korosztályt is digitalizálta a pandémia
A CES egyik "oldalvágánya", a ma zajló Connections Summit, a 65 év felettiek szokásait elemzi az idén. Ezt a korcsoportot a Covid szemszögéből - teljes joggal - mindenki a legveszélyeztetettebbnek tekinti, számukra valóban élet-halál kérdése, hogy megússzák a járványt.
Így virágozhatnak ki a magyar kkv-k
A pandémia miatt kialakult gazdasági nehézségek katalizáló erővel hatottak a magyar kis- és középvállalkozások digitális fejlődésére. A válsághelyzet pozitív következményeként sokan döntöttek olyan informatikai háttérfejlesztések mellett, amelyek lehetővé tették a helytől független munkavégzést és a távmunkát. A kötelező minimumon túlmutató megoldások iránt is érezhetően megnőtt az igény, és egyre nagyobb teret nyertek a felhőalapú vállalatirányítási rendszerek, amivel hosszútávon óriásit nyerhetnek a vállalkozások.
Hogyan hatott a koronavírus-járvány a munkahelyi étkezésre?
A koronavírus-járvány kitörése, és a home office széles körű bevezetése jelentős hatással volt a hazai munkavállalók étkezési szokásaira is – derül ki a Profession.hu nyári reprezentatív felmérésének eredményeiből. Jelenleg tízből 7 munkavállaló otthonról viszi magával az ebédet, ugyanis egyrészt az étkezési lehetőségek jelentősen szűkültek a munkahelyek környékén, másrészt mert ezt a megoldást tartják a dolgozók a legbiztonságosabbnak a járvány szempontjából.
Ezek a stabil és fejlődő iparágak a járványhelyzetben
Az YPO 2020 márciusa és áprilisa között végzett, 3500 globális vállalatvezetőt megszólaltató felmérése alapján drasztikus változás jelent meg a vállalatok jövőképében: 84 százalékban rosszabbul látja a vállalkozások helyzetét a menedzsment. A szálloda és légi közlekedés iparág mellett az autógyártás, a kiskereskedelem és az energiaszektor is további komoly leépítések előtt áll. Így a munkavállalóknak a telekommunikáció, szállítmányozás, pénzügyi szektor és a gyógyszeripar felé érdemes orientálódniuk - mind az üzleti, mind a vezetői teljesítmény és fejlődési lehetőségek alapján.
Cikkgyűjtő
További híreink
Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat, rekordszámú, 83 videós és fotós pályázat érkezett, melyek közül a zsűri öt videós és egy fotós alkotást díjazott, továbbá a Yettel különdíjjal ismert el egy videós alkotást. Az idei díjakat többek között a Telex, a 24.hu, a Szabad Európa és az RTL újságírói kapták.
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.