virtuális valóság kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: virtuális valóság
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
Egyedülálló képzéseket kínál az Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Kapcsolatot teremt az iskola és a munka világa között, segítséget nyújt a tanulási zavarokkal küzdő gyerekeknek, és ami a legfontosabb: nem a tanításra, hanem a tanulásra helyezi a hangsúlyt. A szakemberek szerint többek között ilyen előnyökkel jár, ha az oktatás részévé válik a 3D nyomtatás, a robotika és a virtuális valóság. Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola egyedülálló képzésén a pedagógusok nemcsak e technológiákkal ismerkedhetnek meg, de azt is megtudhatják, hogy hogyan használhatják az iskolai munkában a 3D nyomtatót, a robotokat vagy a VR-szemüveget.
Dokumentumfilmekkel jön a Verzió Filmfesztivál
A virtuális valóság élmények és a valóságot feldolgozó nyers dokumentumfilmek világát egyesíti a Verzió Dokumentumfilm Fesztivál innovatív szekciója, a Vektor VR. November 23-29. között nyolc különleges alkotás lesz megtekinthető, melyek mind intenzív átlényegülést kívánnak a felhasználótól. Mit hozhat a VR és a dokumentarista műfajok összekapcsolódása? Az online regisztráció november 9-től elérhető az alábbi linken.
A virtuális valóság (VR) fitnesz új távlatokat nyit a mozgásban
A VR fitnesznek köszönhetően javul az állóképesség, az izomzat erősödik és kellő kitartással a mérleg is egyre kevesebbet mutathat.
Hamarosan rendelhető a Lenovo új VR headsetje
A kiemelt nemzetközi piacokon (többek között Magyarországon is) júniustól rendelhető a Lenovo vállalatok számára kifejlesztett új ThinkReality VRX all-in-one virtuális valóság (VR) headsetje. A magával ragadó, kényelmes, vékony kialakítású, hat mozgási szabadságfokú (6DoF) VR-megoldást a Snapdragon XR2+ Gen 1 processzor vezérli, színes, nagy felbontású átviteli képességeket biztosítva a kevert valóság alkalmazásokhoz. A ThinkReality VRX-et egy teljes körű, végponttól végpontig terjedő szolgáltatáscsomag is támogatja, amely biztosítja a szervezeti projektek sikerességét és megtérülését.
A képernyőn túl: immerzív internet vállalatok számára
Bár maga a metaverzum kifejezés már 1992-ben létrejött, fejlődésében az elmúlt években jelentős változás következett be. A kiterjesztett virtuális valóság mögött álló technológiák egyre megfizethetőbbek lettek, a COVID-19 világjárvány okozta kulturális változás eredményeként pedig egyre szélesebb körben lett elfogadott vélekedés, hogy a digitális világok az emberi kapcsolatok életképes helyszínei lehetnek. A vállalkozások megduplázták a virtuális világok iránti érdeklődésüket: a Deloitte adatai szerint tavaly több tízmilliárd dollárnyi kockázati tőkebefektetés érkezett ilyen területre, az elemzők 2024-re 800 milliárd dolláros piacot becsülnek.
A Nemzeti dal repkedő lapjait is elfoghatjuk az új Petőfis VR-játékban
Hogyan függ össze Petőfi Sándor és a virtuális valóság (angol: virtual reality, vagyis a VR)? 2023. január 1-jén ünnepeltük hazánk legnagyobb költőjének és Bács-Kiskun vármegye legjelentősebb alakjának, Petőfi Sándor születésének 200. évfordulóját. A magyar történelem egyik legfontosabb szereplője bár a múltban élt, alakja annyira valós, hogy a VR-technológia segítségével a nyomába eredhetünk a Pilvax kávéháztól kezdve egészen a Landerer nyomdáig.
Virtuális valóság technológia segíti az MR vizsgálatra készülő gyerekeket
A fiatal egészségügyi szakemberekből álló OncoVR csapat második VR videójátéka az MR vizsgálat előtti szorongás csökkentését tűzte ki célul.
A virtuális valóság és a digitális ikrek is helyet kap a lakóautók tervezésében
A felhalmozott szaktudás mellett a legújabb tervezőmegoldásokat is felhasználja új modelljeinek fejlesztése során a Hymer lakóautógyártó. A prototípusgyártásban a digitális ikerpár kap szerepet, a fejlesztési folyamat egy része pedig a virtuális térbe helyeződik át a Siemens segítségével.
Az oktatásban, de a karbantartásban is segít a cégeknek a kiterjesztett valóság
A Pokémon Go játék volt az első, ami megismertette velünk a kiterjesztett valóság fogalmát: a felhasználók szórakozási céllal vadászhatták a városi környezetben megbújó pokémonokat. Ám ha ez nem lenne elég, a technológia az üzleti életbe is beszivárgott, de ipari területen is egyre többen hasznosítják.
A virtuális valóság küszöbén – Üzleti lehetőségek a metaverzumban
Napjaink egyik legizgalmasabb témája a virtuális valóság, a metaverzumban rejlő lehetőségek. A világ legnagyobb vállalatai igyekeznek elsőként belépni erre az új területre. De mit értünk metaverzum alatt pontosan? Mely iparágak a leginkább érintettek? Ezekre a kérdésekre kerestek választ a Deloitte szakértői.
Összeolvad a fizikai és a virtuális valóság a következő évtizedben
Az elmúlt évtizedben számos ígéretes virtuális- és kiterjesztett valóság (VR/AR) alapú megoldás született, a mindennapjainkat azonban mégsem szőtte át eddig a technológia.
Virtuális valóság is segíti a mérnökképzést a Bosch laboratóriumában a Debreceni Egyetemen
Virtuális csoportmunka- és előadások, 3D-s vetítések, modellezés VR-eszközökkel – a jövőben ezekre is lehetősége lesz a Debreceni Egyetem Műszaki Karán tanuló mérnökhallgatóknak a maklári Bosch kihelyezett laboratóriumában. A vállalat most a mérnökoktatásban hiánypótló VR-eszközökkel szerelte fel az egyetem Gépészmérnöki Tanszékén még 2017-ben létrehozott Robert Bosch AS Mérnöki Oktató és Fejlesztő Laboratóriumot. A korszerű eszközök oktatási és kutatási célokat szolgálnak, színesítik a képzést és új projektek elindítását segítik.
Új területeken tesztelik a VR technológiát
Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot: az égési sérült gyerekeket ápoló osztályokon a VR kalandjáték eltereli a figyelmet a kötéscsere okozta fájdalomról, míg a sebészeti osztályokon a műtét előtt jelentkező szorongás oldásában tölt majd be fontos szerepet a technológia.
Az Emirates a világ első légitársasága, amely virtuálisvalóság-alkalmazást kínál
Az Emirates VR alkalmazásával a felhasználók virtuálisan és interaktívan is felfedezhetik a légitársaság First, Business és Economy osztályát. Az applikáció az Oculus Store-ból tölthető le.
A világ első IVF szimulátora VR-ben és böngészőben az ARworks-től
Elkészült a világ első, virtuális valóság szemüveget használó, hazai fejlesztésű IVF oktatási szoftvere, mellyel a mesterséges megtermékenyítést tanuló szakemberek gyorsabban és jobban készülhetnek fel feladatukra. A VR alternatívájaként, böngészőben, laptopon is futó megoldás segítségével a teljes, a petesejteket és a spermiumot érintő folyamat begyakorolható, legyen annak helyszíne egy egyetemi oktatóterem vagy egy biokémikus nappalija.
Digitális valóság: játékból munkaeszköz
Játékszerből egyre inkább komoly termelési eszközzé válnak a digitális valóságot használó alkalmazások. Az ilyen megoldásokat használó társaságok termelékenysége ugyanis átlagosan 32 százalékkal javult. Bár a technológia ma még drága és nem teljesen kiforrott, piaca az elkövetkező években kétszámjegyű növekedést produkálhat. A digitális valóságnak nagy jövője lehet az oktatásban és minden olyan területen, ahol nehéz, veszélyes vagy drága az emberi beavatkozás – derül ki a Deloitte tanácsadócég nemzetközi tanulmányából.
A Vive Focus Plus új frissítése tovább emeli a vállalati VR élményt
A HTC VIVE, vezető szereplő a prémium virtuális valóság piacán, bejelentette, hogy további új és fejlettebb funkciókészletet tesz elérhetővé a VIVE Focus Plus, azaz a vállalatok számára kifejlesztett kompakt és komplex eszközökre. Ez a legnagyobb léptékű fejlesztés ez idáig a fejszettre, amely a 2019-es piaci megjelenése óta történt, az alapvető működési és biztonsági pontokra fókuszál, hogy az erre érzékeny vállalatok számára is globálisan megnyissák a kaput a VR megoldások széleskörű, üzleti alkalmazása felé.
Koronavírus-járvány: virtuális valóságban tervezik a csomagolóanyagokat
A Dunapack egy munkatársának hobbijából a teljes cégcsoportra kiterjedő és a szektorban is előremutató újítás született: a virtuális valóságba belépve kapják meg és ellenőrzik az ügyfelek a megrendelt csomagolóanyagok, dobozok prototípusait. A használathoz szükséges VR szemüveget pedig természetesen papírból gyártották le a Dunapacknál.
A KLM Cityhopper virtuális valóság segítségével képzi az új pilótákat
A KLM Cityhopper november ötödikén, a világon elsőként vezeti be a saját fejlesztésű virtuális valóság képzését az Embraer 175 és 190-es repülőgépek pilótái számára. A fejlesztés segítségével költség- és időhatékonnyá válik a szakemberek kiképzése.
Cikkgyűjtő
További híreink
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!